Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سازمان بنادر و دریانوردی، «علی اکبر صفایی» در نشستی مجازی، به اقدامات این سازمان برای دریافت مجوز خرید شناورهای رو-رو، اشاره و خاطر نشان کرد: سازمان بنادر از محل وجوه‌ اداره شده، تسهیلات ویژه با بهره کم در اختیار سرمایه‌ گذاران بخش‌خصوصی قرار می‌دهد.

به گفته وی، یکی از رویکردهای تجاری سازمان بنادر، پیگیری و عملیاتی کردن جریان تجاری استان‌های غرب چین از طریق بندر آکتائو قزاقستان به بنادر انزلی و امیرآباد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی با دعوت از سرمایه‌گذاران قزاقستان برای حضور در بنادر جنوب و شمال ایران، افزود: برگزاری نشست بین مدیران دریایی و بندری ایران و قزاقستان از راهکارهای افزایش تجارت و مبادله است.  

علاقه‌مندی قزاقستان برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران

همچنین «مجید صمدزاده‌صابر» سفیر ایران در کشور قزاقستان، با اشاره به دریاگریزی تاریخی ایران تا سی‌سال اخیر و تبعات عقب‌ماندگی کشور ناشی از این نقیصه بزرگ، اظهار داشت: با رویکردهای توسعه دریامحور و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر راهبردی بودن اقتصاد دریا در اقتصاد کلان کشور، اقتدار دریایی به شکل روزافزون در حال افزایش است.

سفیر ایران در قزاقستان با اشاره به رشد ۱۱۲ درصدی فعالیت‌های کشتیرانی ایران با بندر آکتائو در قزاقستان طی سال جاری، افزود: دولت قزاقستان به دنبال توسعه همکاری‌های دریایی با جمهوری اسلامی ایران است.

صمدزاده‌صابر گفت: ایران می‌تواند بخشی از فعالیت‌های تجاری و بازرگانی‌ خود اعم از صادرات و واردات با کشور چین را از طریق بندر آکتائو قزاقستان دنبال کند؛ چنانچه بتوانیم مسیر مبادلات کالا از چین را از طریق دریای خزر و بنادر قزاقستان انجام دهیم، به واسطه دوسر بار شدن معاملات تجاری، نرخ‌ها نیز عادلانه خواهد شد.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی ایران به جای سرمایه‌گذاری صرف در حوزه بندری و دریایی، باید در فرآیند صادرات و واردات و مدیریت این بخش‌ها مشارکت داشته باشد.  

سفیر ایران در قزاقستان، با اشاره به ضرورت فعال شدن کشتیرانی رو-رو ایران در دریای خزر، گفت: لازم است با تسهیلاتی که دولت ایران در اختیار بخش‌خصوصی توانمند قرار می‌دهد، سرمایه‌گذاری خرید یا سفارش ساخت شناورهای رو-رو در فاز اجرا قرار گیرد.

«صمدزاده‌صابر» با اشاره به علاقه‌مندی دولت قزاقستان برای سرمایه‌گذاری در بنادر شهید رجایی و شهید بهشتی چابهار، خاطرنشان کرد: عدم اتصال چابهار به راه‌آهن سراسری و تحریم‌های دریایی دو مانع جدی برای عملیاتی کردن برخی از سرمایه گذاری های است.  

متناسب سازی سرمایه‌گذاری برای کشتی های رو-رو

در این نشست «جلیل اسلامی» سرپرست معاونت بندری و اقتصادی سازمان بنادر نیز با اشاره به آمادگی این سازمان برای پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی در پسکرانه تجاری، بندری و لجستیکی بنادر ایران، گفت: در حال حاضر در صدد متناسب سازی سرمایه‌گذاری و نحوه ارائه تسهیلات وجوه اداره شده به بخش‌های خصوصی  و غیردولتی در مورد کشتی های رو-رو هستیم.

ضرورت ایمنی دریایی خزر و توازن دریایی

«حسین عباس‌نژاد» سرپرست معاونت امور دریایی نیز کاهش تراز آب دریای خزر را یکی از چالش‌های جدی کشتیرانی و تاثیر آن بر فعالیت و کارایی بنادر و تجارت دریایی عنوان کرد و گفت: در این خصوص، کشور قزاقستان در متقاعد کردن سایر کشورهای این حوزه آبی و رسیدن به راهکارهای مشترک بسیار موثر خواهد بود.

وی اجرایی سازی توافقات دوجانبه در خصوص ایمنی دریایی خزر و توازن دریایی را یکی دیگر موضوعات‌  کاری بین دو کشور برشمرد.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری قزاقستان سازمان بنادر و دریانوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری قزاقستان جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری قزاقستان سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری سازمان بنادر بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تولید مواد معدنی همواره به عنوان نقطه آغازین یک زنجیره تأمین با ارزش در بخش‌های تأمین کننده مواد اولیه بخش صنعت و مصالح مورد نیاز برای ساختمان، بنادر، سدها، فرودگاه‌ها و … محسوب می‌شود.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی از نظر وجود ذخایر مختلف و متنوع معدنی، یکی از مناطق غنی کشور به شمار می‌رود؛ به طوری که همواره ذخایر غنی مواد معدنی را به عنوان یک امکان بالقوه در توسعه صنعتی استان در نظر می‌گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در این استان تاکنون ۵۲ ماده معدنی متنوع شناسایی شده است و همواره معادن فلزی استان را رنگین‌کمانی از معادن توصیف کرده‌اند.

وی توضیح داد: آخرین نتایج منتشر شده از نتایج حاصل از اجرای طرح معادن فعال استان در سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۷۹ واحد معدنی در استان فعال بوده که از نظرتعداد، ۴.۸ درصد از کل معادن فعال کشور را به خود اختصاص داده و برای هفت هزار و۲۸۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است که سهم ۵.۴ درصدی از کل شاغلان بخش معدنی کشور را در برمی‌گیرد.

فتح‌زاده ابراز داشت: فعالیت‌های صورت گرفته در بخش معدنی استان، منجر به ایجاد ارزش افزوده‌ای به مبلغ ۱۸۱ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال شده است که با نسبت ۷ درصدی، رتبه ۴ کشوری از کل ارزش افزوده ایجاد شده را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین نتایج نشان می‌دهد نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان رشد ارزش افزوده ایجاد شده در معادن فعال استان حدود ۱۳.۷ درصد بوده است.

وی افزود: میزان رشد ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته در معادن در حال بهره برداری کل کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ برابر ۶۹.۴ درصد بوده که این میزان در آذربایجان شرقی دارای ۲۱۱.۵ درصد رشد بوده است و با ۹ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، ۷ درصد از کل میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6098239

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟