Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اردبیل اظهار کرد: شاکر خداوند متعال هستیم که بعد از سال‌ها خشکسالی با نزول رحمت خود اسباب خوشحالی مردم را فراهم کرد و مردم باید قدردان این نعمت الهی باشند.

وی تنگنای معیشتی مردم را به دنبال خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده درآمد مردم این استان از بخش کشاورزی است، خشکسالی تأثیرات منفی در شرایط معیشتی مردم گذاشته بود که با بارش‌های اخیر تا حد زیادی این نگرانی‌ها برای سال‌های آینده رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل گفت: در کنار خوشحالی باید برای حل مشکلات ناشی از بارش سنگین برف مردم صبور بوده و مسئولان را در مدیریت شهری کمک کنند تا از این وضعیت خلاصی یافته و ذخیره آب مناسب برای بهار و تابستان سال آینده داشته باشیم.

عاملی افزود: مجموعه مدیران استان با تلاش شبانه‌روزی مشکلات مردم را رصد می‌کنند که عمده مسائل مطرح شده در حوزه شهری بوده که شهرداری با تمام توان سعی دارد تا بازگشایی را در مسیرهای اصلی و کوچه‌ها انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید ارتباط شهرداری با مردم و شهروندان بیشتر از این باشد و با صدور اطلاعیه‌ها و انتشار آن با همکاری روابط عمومی شهرداری و رسانه‌ها، مردم در جریان خدمات انجام شده قرار گرفته و با شهرداری در برف‌روبی کوچه‌ها و محلات طبق برنامه زمانبندی شده همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

عاملی اضافه کرد: باید در این زمینه از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و فعالان فضای مجازی استفاده شود تا اطلاع‌رسانی به صورت شفاف و بدون واسطه انجام شده و مردم در جریان امور باشند.

وی بیان کرد: برف‌روبی باید به صورت منطقه به منطقه و محله به محله در معابر اصلی و فرعی انجام شده و مردم با اطلاع از زمان دقیق برف‌روبی، از پارک خودروها در کوچه‌ها خودداری کنند.

عاملی ادامه داد: انتظار می‌رود با مشارکت مردم و با به میدان آمدن آنها همچنین ارتباط مستمر شهرداری با عموم شهروندان، هر چه سریع‌تر مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شود.

وی در مورد تعطیلی چند روزه شهر برای پاکسازی و برف‌روبی اظهار کرد: در این زمینه تصمیم‌گیری شده و تا آخر شب اطلاع‌رسانی می‌شود تا با توجه به در پیش بودن موج جدید بارش‌ها، مردم در جریان تعطیلات احتمالی قرار گیرند.

عاملی ضرورت استفاده از تجهیزات و امکانات سایر دستگاه‌ها را در کمک‌رسانی به شهرداری در باب عملیات برف‌روبی یادآور شد و تصریح کرد: بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، سپاه و سایر دستگاه‌ها در این وضعیت سخت باید تجهیزات و ماشین‌آلات خود را به شهرداری و راهداری ارائه کنند تا امکان استفاده از این امکانات فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه فعالان بخش معدن نیز استفاده شود که صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری بخش خصوصی باید این امکانات خود را در جهت تسهیل فرآیند برف‌روبی در اختیار شهرداری و راهداری قرار دهند.

عاملی ضرورت حل مشکل آب شرب مشگین‌شهر را در کوتاه‌ترین زمان یادآور شد و افزود: باید هر چه سریع‌تر مشکل تأمین آب مشگین‌شهر رفع شود تا شاهد قطعی آب در این منطقه نباشیم.

وی اعلام به موقع محدودیت‌ها و منع ترددها را یادآور شد و خاطر نشان کرد: راهداری باید در اولین فرصت این محدودیت‌ها و منع ترددها را به دلیل کولاک شدید در برخی از مسیرها به موقع به شهروندان اطلاع‌رسانی کند که اولویت با محور اردبیل – سرچم، نیر – سراب و اردبیل به سمت مشگین‌شهر است که وضعیت کولاکی خاص دارند.

عاملی ضرورت مدیریت متمرکز ستاد بحران را در قالب بی‌سیم مشترک در تأمین نیازمندی دستگاه‌ها یادآور شد و اضافه کرد: در تخصیص نفت و گاز مورد نیاز شهروندان نباید مشکلی به وجود آید به گونه‌ای که دستگاه‌های متولی در این زمینه در گزارش خود اعلام کردند که هیچ دغدغه‌ای در این حوزه وجود ندارد.

وی ضرورت حل مشکل قطعی برق را در ۷ روستا به دلیل مسدود بودن مسیر یادآور شد و بیان کرد: باید تا آخر شب مشکل قطعی برق در این روستاها رفع شده و در تأمین نان مورد نیاز روستاها نیز صنعت، معدن و تجارت از ظرفیت نانوایی‌ها در تولید و تأمین آن استفاده خواهند کرد.

عاملی با قدردانی از همکاری خوب بهزیستی در راه‌اندازی سامانه ۱۲۳ برای کمک به افراد فاقد سرپناه ادامه داد: هموطنانی که امکان تأمین سرپناه در این روزهای سرد را ندارند، می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۳ با اورژانس اجتماعی تماس گرفته تا امکان اسکان آنها فراهم آید.

رئیس شورای مدیریت بحران استان اردبیل گفت: با هماهنگی دادستان اردبیل قرار شد هموطنانی که بدون توجه به اطلاعیه‌ها نسبت به توقف خودرو در کنار خیابان‌ها و کوچه‌ها اقدام می‌کنند، به پارکینگ منتقل شده و در سریع‌ترین زمان برف‌روبی به انجام برسد.

کد خبر 5404140

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اردبیل سید حامد عاملی مدیریت بحران اردبیل مشارکت مردمی بارش برف خشکسالی مدیریت شهری صدا و سیما فضای مجازی برف روبی بنیاد مسکن راه و شهرسازی بارش برف بوشهر برف و کولاک ویروس کرونا کرمانشاه تعطیلی مدارس برف روبی سیل هرمزگان سیلاب بارش باران سیل کرمان امداد رسانی ایلام یادآور شد دستگاه ها برف روبی کوچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات جامعه پزشکی با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور، روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

در این جلسه، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ضمن اشاره به جایگاه مهم جامعه پزشکی در حفظ سلامت جامعه و خدمت به مردم، بر حفظ کرامت جامعه پزشکی و پاسداشت نیروی انسانی در حوزه سلامت تاکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K، گفت: جامعه پزشکی کشور جزو قشرهای تخصصی مرجع و خدمتگذار کشور است که لازم است ضمن رعایت اخلاق پزشکی و حرفه‌ای و ارتقای توان علمی خود، همچنان در منطقه و دنیا افتخار آفرین باشد.

خدائیان افزود: رسیدگی‌به وضع دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K باید از اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان کشور باشد.

وی همچنین نسبت به پیگیری جدی مطالب مطرح شده توسط رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جامعه پزشکی و چالش‌های پیش روی آن در آینده، وضعیت نیروهای تخصصی و طرحی را تشریح کرد و خواستار رسیدگی به نارسایی‌های مرتبط با این حوزه به ویژه در زمینه اقتصاد سلامت، زیرساخت‌های تأمین و آموزش نیروی تخصصی برای کشور به خصوص شرایط رزیدنتی و نیروهای طرحی شد.

وی همچنین نسبت به پیگیری ویژه پرونده‌های اخیر و نیز برخی برخوردهای صورت گرفته با اعضای جامعه پزشکی در برخی استان‌ها و مطب‌ها تاکید کرد.

کد خبر 6092115 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد