Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:33:22 GMT

لزوم فعالیت منسجم بانوان نخبه و فرهنگی همدان

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۶۸۱۴

لزوم فعالیت منسجم بانوان نخبه و فرهنگی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در جمع بانوان نخبه بسیجی، با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر، اظهار داشت: باید از جامعه بانوان که حضور جدی، پررنگ و تاثیرگذاری در بسترهای مختلف خدمت‌رسانی همچون کرونا داشته‌اند تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه جایگاه زن و منزلت اجتماعی بانوان و مادران در جامعه باید تبیین شود بیان کرد: برخی از جریان‌ها همانند جریان فمینیستی در بخشی از خانواده‌ها و جامعه بانوان تاثیر گذار بوده‌اند و مسائلی که به عنوان آسیب در جامعه مشاهده می‌کنیم نیز ناشی از همین اثرگذاری‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در مقابل جریان فمینیستی که ارزشگذاری غیر واقعی از جایگاه زن دارد، نقش نهادهای فرهنگی و بانوان نخبه بسیار برجسته است، چراکه باید نقش اجتماعی زنان و منزلت واقعی بانوان در جامعه به درست تعریف و تبیین شود.

وی با بیان اینکه برخی از عناوین بار معنایی مثبتی دارند اما در پس پرده حقایق دیگری مطرح است، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه برخی مسائل دارای بار معنایی مثبت است اما در پس پرده، به دنبال تحقق منزلت زن نیستند، بلکه به دنبال راهکاری برای تبدیل جامعه بانوان به ابزاری برای انسان‌های فرومایه هستند.

شعبانی با تاکید بر اینکه نقش اجتماعی بانوان هیچ منافاتی با نقش مادری و همسری ندارد گفت: یکی از مباحث مهم و زیربنایی برای ساخت جامعه اسلامی و انسانی، شکل‌گیری درست مدیریت در خانه و خانواده است و این کار نیز به دست بانوان شکل خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه بانوان در برخی از کارهای فرهنگی پیشتاز بوده‌اند بیان کرد: اگر تشکیلات منسجمی از بانوان نخبه و فعال فرهنگی در کنار یکدیگر حضور پیدا کنند، توان ارتقای فرهنگی استان به وجود خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه انسجام بین جامعه بانوان فرصتی مناسب برای کسب دستاوردهای مهم در جامعه است، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث خانواده، جمعیت و یا حتی حجاب و عفاف با آن مواجه هستیم، وجود مجموعه‌ها و متولیان مختلف فرهنگی است که نقطه راهبری مشترکی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های فرهنگی در باب حجاب و عفاف باید مبتنی بر واقعیت‌های اجتماعی باشد، گفت: نوع پوشش و حجاب برخی از بانوان به دلیل سبک زندگی و شرایط خاص اجتماعی است نه مسائل دیگر و در این راه نیازمند مطالعات اجتماعی و ارائه طرح فرهنگی هستیم.

شعبانی با بیان اینکه در برنامه‌های مذهبی غالب جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: از آنجایی که جمعیت مناسبی در نماز جمعه شرکت می کنند، بنابراین ظرفیت بالایی برای کار فرهنگی و ارتباط گیری با مردم وجود دارد که باید از آن به نحو استفاده کرد.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان همدان فعالیت فرهنگی جامعه بانوان بانوان نخبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

آیت‌الله محمدرضا ناصری  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد،  بر نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید تاکید کرد و گفت‌: استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، راه میان‌بر برای جهش تولید است.

 وی اعلام کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خیلی از مسائل و مشکلات ما را حل کنند و با وجود این شرکت‌ها، هیچ بن‌بستی در بخش تولید و صنعت نباید وجود داشته باشد.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی