Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب تاکید کرد که در حال حاضر اومیکرون با سرعتی باورنکردنی در سطح جهان در حال گسترش است و به تمام کشور‌ها راه یافته است. او ادامه داد که تنها ظرف یک هفته اخیر ۱۸ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس آلوده شده‌اند.

اظهارات آقای آدهانوم بعد از آن مطرح می‌شود که آنتونی فائوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ابراز امیدواری کرده بود که ویروس کرونا به زودی به بیماری مشابه سرماخوردگی شود تبدیل شود و افراد بتوانند بدون مشکل آن‌را سپری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوع جدید ویروس کرونا که از سوی سازمان جهانی بهداشت اومیکرون نامگذاری شده است، در پایان سال ۲۰۲۱ شناسایی شد و به سرعت در تمام دنیا منتشر گردید. مقام‌های سازمان جهانی بهداشت می‌گویند این ویروس شدت کمتری در مقایسه با گونه‌های قبلی دارد، اما در عین حال سرعت انتشار آن بسیار بیشتر است و در نتیجه همچنان باعث بستری شدن در بیمارستان و مرگ افراد، به ویژه در میان کسانی که واکسن نزده‌اند، می‌شود.

آدهانوم که در کنفرانسی در ژنو برای این منظور حضور داشت در بخش دیگری از سخنرانی خود در خصوص برداشت‌های اشتباه در خصوص اومیکرون هشدار داد و افزود: «تصور نکنید که اومیکرون باعث بستری شدن در بیمارستان و مرگ افراد نمی‌شود. رشد باورنکردنی این سویه در جهان، باعث می‌شود احتمال ظهور سویه‌های جدیدتر از ویروس کرونا نیز وجود داشته باشد.»

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در ادامه بار دیگر نگرانی خود در خصوص آمار پایین واکسینه شدن افراد در کشور‌های فقیر را تکرار و تاکید کرد که میزان مرگ و میر در این کشور‌ها چند برابر خواهد بود.

آدهانوم پیشتر بار‌ها هشدار داده بود که باید روندی متوازن در خصوص توزیع واکسن میان کشور‌های توسعه‌یافته و فقیر وجود داشته باشد و تا زمانی که این توازن نسبی ایجاد نشود، همچنان نمی‌توان به پایان همه‌گیری امیدوار بود.

ماریا ون کرخو، سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت هم تاکید کرد که ویروس کرونا در سطح بسیار شدیدی در سراسر جهان در حال گردش است و از کشور‌ها خواست که اقدامات بهداشتی لازم از قبیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک را کنار نگذارند.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت کووید ۱۹ سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد

حنان حسن بلخی نماینده سازمان جهانی بهداشت در دیدار هیات بلندپایه مشترک سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت: در حال کار روی طرحی برای ایجاد دیالوگ در حوزه بهداشت بین دولت‌های افغانستان و پاکستان هستیم.

این هیئت افزود: «بنیاد بیل گیتس» ۱۵ میلیون دلار برای امور بنیادی در حوزه بهداشت افغانستان و ۵۰۰ میلیون دلار برای ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال در پاکستان و افغانستان اختصاص داده است.

متقی در این دیدار تأکید کرد: بهداشت، آموزش، کمک‌های بشردوستانه و مسائل اقتصادی نباید با سیاست گره بخورند.

وی گفت موضوع بیماری فلج اطفال یک موضوع کاملاً انسانی است.

پیش از این این هیات با قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه طالبان دیدار و گفتگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد