Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@15:36:05 GMT

سنگ آهن پرچم‌دار افزایش قیمت فلزات صنعتی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۷۱۶۳

سنگ آهن با وعده چین برای استفاده بیشتر از ابزارهای سیاست پولی برای تحرک بخشیدن به اقتصاد که دورنمای تقاضا برای فلزات خام را روشن‌تر کرد، رکوددار افزایش قیمت در میان فلزات صنعتی شد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات سنگ آهن در سنگاپور بیش از سه درصد افزایش یافت و به بیش از ۱۳۰ دلار در هر تن رسید در حالی که فلزات پایه شامل نیکل و مس به روند صعودی که از ابتدای سال میلادی جاری داشتند، ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین که بزرگترین خریدار فلزات ارزشمند است، در رکود بازار املاک، استرس مالی و تداوم موجهای شیوع ویروس کرونا فرو رفته است. بانک مرکزی چین هفته جاری در واکنش به این وضعیت، نرخ بهره خود را برای نخستین بار در دو سال گذشته کاهش داد و از آغاز دوره تسهیل سیاست پولی خبر داد.

طبق گزارش مای استیل، دولت محلی تانگشان روز سه شنبه برنامه‌هایی برای محدودیتهای زمستانی اعلام کرد. بر اساس نظرسنجی مای استیل، نرخ استفاده از ظرفیت برای کوره بلند در این شهر با تعطیلی ۱۶ کوره در فاصله ۳۰ ژانویه تا ۲۰ فوریه، از ۷۸ درصد به ۶۳ درصد کاهش پیدا خواهد کرد و روی ظرفیت تولید به میزان ۶۰ هزار تن در روز تاثیر می گذارد.

بهای معاملات سنگ آهن در سنگاپور حداکثر ۳.۵ درصد رشد کرد و به ۱۳۱ دلار در هر تن رسید و تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی، ۱۳۰ دلار و ۷۵ سنت معامله شد در حالی که قیمتها در دالیان ۳.۵ درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نیکل در بحبوحه کمبود عرضه، نزدیک به بالاترین حد یک دهه اخیر معامله می شود در حالی که قلع در بازار فلزات لندن رکورد بالای جدید را ثبت کرد. نیکل حداکثر ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۲۲ هزار و۳۸۵ دلار در هر تن رسید در حالی که قیمت مس ۰.۵ درصد افزایش داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین روابط ایران و روسیه سنگ آهن فلزات صنعتی مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین روابط ایران و روسیه درصد افزایش سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد البته قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090696 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید