Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در جمع خبرنگاران گفت: هفت المپیاد ورزشی قبلی بصورت حضوری، اما المپیاد ورزشی هشتم بصورت مجازی برگزار شد که یزد در این المپیاد ۱۰ هزار شرکت کننده داشت و باعث ثبت رکورد کشوری شد.

او گفت: همین رکورد شکنی باعث شد این المپیاد امسال در ۱۹ کلانشهر کشوربا عنوان "جام پرچم" با مدل المپیاد ورزشی شهر یزد برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد محله محوری در المپیاد ورزشی

صداقت می‌گوید: در دوره‌های قبلی این المپیاد ثبت نام عمومی بود، اما امسال تصمیم گرفته شد که هر شرکت کننده هویت محله خود را مشخص کرده تا از این طریق هویت محله‌ها تقویت شود.

به گفته او در این دوره نمایندگان ۴۰ محله در ۴۰ رشته ورزشی در مراسم افتتاحیه رژه می‌روند.

صداقت گفت: از مزیت‌های این المپیاد‌ها شناخت ضعف‌ها و تقویت زیرساخت‌های ورزشی محلات با کمک بخش دولتی و خصوصی است همچنین همگرایی خانواده‌ها، تحرک بدنی، سلامت جسمی، روانی و ارتقای نشاط اجتماعی از اهداف برگزاری این رقابت هاست.

به گفته این مسئول ثبت نام این رقابت‌ها از چند روز قبل آغاز شده و تا ۴۸ ساعت قبل از اختتامیه ادامه دارد، اختتامیه المپیاد نیز ۲۳ اسفند همزمان با ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان است.

صداقت می‌گوید: شرکت کننده گان باید دز دوم کرونا ویروس را دریافت کرده باشند هر چند این مساله شامل کودکان زیر ۱۲ سال نمی‌شود.

این مسئول گفت: بنا داریم برای المپیاد‌های آینده وسعت زمانی بیشتری داشته باشیم یعنی ابتدا برترین‌های محلات مشخص شوند سپس به مرحله المپیاد شهری منتقل شوند و با این رویکردی که کلانشهر‌ها دارند به نظر می‌رسد از سال‌های آینده المپیاد در سطح کشوری نیز برگزار شود.

فاضل یوسفی، دبیر این المپیاد نیز گفت: علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام حضوری به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد مراجعه کرده یا از طریق سایت farhang.yazd.ir به صورت مجازی ثبت نام خود را انجام دهند.

یوسفی می‌گوید: به طور کلی در این رقابت‌ها ۲۶ رشته انفرادی ویژه آقایان و ۲۵ رشته انفرادی ویژه بانوان، ۱۱ رشته تیمی برای آقایان و بانوان و چهار رشته خانوادگی با هزار و ۳۱۶ مدال رنگارنگ و جوایز نقدی در نظر گرفته شده است.

به گفته یوسفی ثبت نام این المپیاد رایگان بوده و هدف از برگزاری آن همگرایی خانواده‌ها، تحرک بدنی، سلامت جسمی، روانی و ارتقای نشاط اجتماعی است.

یوسفی گفت: از جمله رشته‌های فعال در این المپیاد  هفت سنگ، شطرنج، یوگا، طناب زنی، ژیمناسیک، دارت، جودو، بستکبال، والیبال، فوتبال ساحلی، فوتسال، هاکی، دوچرخه سواری، کشتی، هاکی، یه قل دوقل، ایروبیک، کاراته و غیره هستند.

افتتاحیه این المپیاد تنها با حضور خبرنگاران و مسئولان برگزار می‌شود، اما از طریق پیج @yazdfarhang مراسم افتتاحیه واختتامیه بصورت زنده پخش می‌شود.

نماد این المپیاد کاراکال یکی از گربه سانان بومی یزد است.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش و جوانان المپیاد ورزشی المپیاد ورزشی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی صبح امروز شنبه در اولین محفل شعر ارادت رضوی که در هویزه برگزار شد، بیان کرد: در استان خوزستان ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی برگزار شده و جشنواره امروز پا گرفته و به جشنواره نامدار و شناسنامه داری تبدیل شده که در سراسر کشور اهالی شعر، فرهنگ و ادب در وزارت ارشاد و دیگر وزارت‌ها و دستگاه‌ها همه آن را به این نام می‌شناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این استان دروازه ورود تشیع به کشور و قدمگاه آقا امام رضا (ع) است، عنوان کرد: همه شهرهای خوزستان معطر به عطر آقا امام رضا (ع) است به همین دلیل سال گذشته این موضوع را مطرح کردیم که با توجه به ظرفیت عظیم و بزرگی که در شعر و ادب استان خوزستان به ویژه در بخش شعر عربی وجود دارد، چرا صرفاً یک یا دو شهر میزبان باشند.

منادی ادامه داد: اگر در استان خوزستان بتوانیم موضوع شعر عربی، ادب و فرهنگ شیعی و ولایی را با زبان عربی منتقل و مطرح کنیم و آنطور که باید خدمتگزاری و شکوفایی انجام شود، آنگاه می‌تواند دریچه‌ای برای ارتباط با کل جهان اسلام و دنیای اسلام باشد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم در دوره‌ای که ایران اسلامی به دلیل فرهنگ حسینی و رضوی که در میان مردمش وجود دارد، مقابل رژیم غاصب صهیونیست می‌ایستد و به او سیلی تاریخی می‌زند، لذا این مساله یک مساله هویتی است که باید سر دست گرفته و آن را مطرح کنیم تا جوان‌های ما دچار خودکم بینی یا اندیشه‌های انحرافی نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: جوان‌های ما باید متوجه باشند که قدرت، هویت و آن فرهنگی که آنها را در دنیا سربلند و عزتمند می‌کند کدام فرهنگ، تاریخ و هویت است و این هویت ولایی را داشته باشیم که اگر رشد پیدا کرد و شکوفا شد، دریچه‌ای ارزشمند برای گفت‌وگو با جهان اسلام خواهد بود.

منادی گفت: نگاه ملت‌ها و مردم مسلمان در سراسر کشورهای اسلامی قبل و بعد از عملیات وعده صادق را که بررسی کنید، مشاهده می‌کنید که ایستادگی در مقابل ظلم و فساد مربوط به فرهنگ حسینی و رضوی است که ما مردم خوزستان افتخار داریم بگوییم این استان قدمگاه آقا امام رضا (ع) است.

وی بیان کرد: امسال همچو سال گذشته، روند جدید جشنواره شعر رضوی در حال اجرا است به این صورت که اغلب شهرستان‌های خوزستان به نوعی میزبان جشنواره بین‌المللی شعر رضوی باشند تا بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که از ادب، فرهنگ، شعر، محصولات فرهنگی و هویتی در شهرهای و برنامه‌های مختلفی را استفاده کنیم.

کد خبر 6089944

دیگر خبرها

  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر