Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین‌نامه اجرایی مربوط به فهرست خدمات آموزشی، پژوهشی و ورزشی معاف از مالیات و عوارض از سوی معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت، محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور، آیین‌ نامه اجرایی جزء (۱۴) بند (ب) ماده (۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده درباره فهرست خدمات آموزشی، پژوهشی و ورزشی معاف از مالیات و عوارض را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۲۶ دی ۱۴۰۰، در اجرای جزء (۱۴) بند (ب) ماده (۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده و در راستای ارایه مشوق‌های قانونی لازم به‌منظور افزایش فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و ورزشی در بخش‌های گوناگون با هدف رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی و کاهش هزینه‌­های فعالین این بخش‌ها و ترویج ورزش همگانی در جهت تأمین هرچه بیشتر سلامتی جسمی و روانی عمومی، آیین نامه اجرایی مربوط را به تصویب رساند.

به موجب آیین‌نامه فوق، ارایه خدمات پژوهشی (تحقیقاتی و فناوری) و آموزشی توسط مدارس، مراکز فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و مراکز پژوهش فناوری و سایر مراکز و مؤسسات و اشخاص دارای مجوز از مراجع ذیصلاح قانونی و نیز انجمن‌های علمی که از وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و حوزه عملیه قم مجوز دریافت کرده‌اند و همچنین ارایه خدمات ورزشی توسط فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی، مؤسسات، مراکز، اتحادیه‌ها و باشگاه‌های ورزشی و اشخاص دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان، مشمول معافیت موضوع این آیین‌نامه هستند.

ابلاغ مصوبه پرداخت تسهیلات بانکی برای جبران خسارات زلزله‌ استان‌های خراسان رضوی و شمالی

معاون اول رییس‌جمهور، همچنین مصوبه تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در استان‌های خراسان شمالی و رضوی را برای اجرا ابلاغ کرد.

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۲۶ دی ۱۴۰۰، به منظور بازسازی بخش‌های خسارت دیده اماکن مسکونی شهری و روستایی و تأسیسات زیربنایی ناشی از زلزله شهریورماه در شهرستان قوچان استان خراسان رضوی و شهرستان فاروج استان خراسان شمالی، با اختصاص اعتبار تا مبلغ ۴۷۵ میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و نیز مبلغ ۸۶۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود ۴ درصد روستایی و ۵ درصد شهری) و بازپرداخت ۵ ساله) برای تسهیلات تعمیری با ضمانت زنجیره‌ای موافقت کرد.

دولت همچنین سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های یاد شده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را موظف کرد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا معاون اول مالیات بر ارزش افزوده مالیات قانون رشد و توسعه آیین نامه فناوری تحقیقات و فناوری درمان و آموزش آموزش و پرورش قم وزارت ورزش تسهیلات بانکی خراسان رضوی زلزله خراسان شمالی شهری و روستایی استان خراسان رضوی استان خراسان انقلاب اسلامی سازمان برنامه و بودجه معافیت مالیاتی مخبر آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، ظهر یکشنبه در آئین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نیروی انتظامی و اعطای احکام صلح یاران مستقر در کلانتری‌ها گفت: امروز برای ۲۱۹ نفر از کارکنان کلانتری‌های سراسر استان کرمان ابلاغ صلح یاری صادر شد.

وی با اشاره به اینکه همگان قدردان زحمات شبانه روزی پلیس هستند، افزود: فراجا با توجه به تعدد مسئولیت‌ها و وظایف خود، همچنان در جهت افزایش امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کنید که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده به هیأت‌های صلح در استان ارجاع شده است که بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به این هیأت‌ها منتهی به صلح و سازش شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: از آنجایی که نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم دارد و در جریان مشکلات و مسائل جامعه می‌باشد، به هیأت‌های صلح و صلح یاران بیش از پیش نیاز می‌باشد.

وی با بیان این مطلب که نیاز به تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش می‌باشد، افزود: بایستی کارکنان نیروهای انتظامی و دادگستری در جهت ترویج فرهنگ صلح وسازش در خانواده و جامعه تلاش کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: راه اندازی هیأت‌های حل اختلاف منجر به افزایش صلح و کاهش اختلافات در جامعه می‌گردد.

سردار ناصر فرشید، با بیان اینکه چندین سال است که در کلانتری‌های استان مشاور یا مددکار اجتماعی فعالیت دارند و پرونده‌های زیادی را به صلح و سازش رسانده‌اند افزود: امیدواریم همگی بتوانیم در راستای ارتقا آرامش و امنیت جامعه قدم برداریم.

کد خبر 6097301

دیگر خبرها

  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی