Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – جام ملتهای آفریقا با یک شگفتی بزرگ همراه شد. این جام البته از شروع مسابقات با اتفاقات عجیب و غریب از داوری های عجیب تا توقف و شکست تیمهای بزرگ همراه بوده است.

این بار تیم کشور کوچک کومور یا رد واقع مجمع الجزایر کومور شگفتی ساز شد و یکی از بزرگترین تیمهای قاره سیاه یعنی غنا را با نتیجه ۳-۲ شکست داد تا قهرمان چهار دوره رقابتهای جام ملتهای آفریقا خیلی زود با این تورنمنت در کامرون خداحافظی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کومور که در سال ۲۰۰۵ تازه به عضویت فیفا در آمد، چهارمین کشور کوچک قاره به شمار می‌رود و در رنکینگ جهانی فیفا در رتبه ۱۳۲ قرار دارد، رتبه‌ای که با عملکرد این تیم در جام ملتهای آفریقا قطعا ارتقا خواهد یافت. آنها غنا را با همه بازیکنان بزرگ و سرشناسی که در اختیار دارد شکست دادند تا در اولین دوره حضور خود در جام ملتهای آفریقا اولین برد تاریخ خود در این رقابت‌ها را نیز کسب کنند.

حالا کومور که در رده سوم گروه C این تورنمنت قرار دارد این شانس را دارد که به عنوان یکی از چهار تیم سومی که بیشترین امتیاز را دارند به مرحله یک هشتم نهایی رقابتها نیز صعود کند و به این ترتیب شگفتی‌سازی خود را تکمیل کند. البته برای صعود، آنها باید کمی هم خوش شانس باشند تا نتایج سایر گروه ها به نفع آنها رقم بخورد و رویای بزرگ مردم این مجمع‌الجزایر کوچک، تبدیل به واقعیت شود.

درخشش کومور وضعیتی کاملا متضاد با موقعیتی است که فوتبال غنا در حال حاضر دارد، فوتبالی رو به افول و در روزهای تاریک خود در رده ملی. ستاره های سیاه یا بلک استارز که در تیم خود بازیکنانی از لیگ برتر انگلیس مثل دنیل امارتی از لسترسیتی، توماس پارتی از آرسنال و جوردن آیو مهاجم کریستال پالاس را دارند، ۱۶ سال بود که دست کم در صعود از گروه خود ناکام نمانده بودند هرچند که روند جام نگرفتن این تیم در رقابتهای بین المللی به ۴۰ سال رسیده بود و حال از چهار دهه هم خواهد گذشت.

این حذف تحقیر آمیز، فشارها بر روی میلووان رایواچ سرمربی این تیم را بیشتر خواهد کرد، مربی ای که در سال ۲۰۱۰ غنا را در آستانه صعود به نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ قرار داده بود و در اواخر تابستان امسال دوباره هدایت این تیم را برعهده گرفت. این مربی صربستانی حالا وظیفه سخت هدایت تیمش به جام جهانی ۲۰۲۲ را برعهده دارد، ماموریتی که با نبرد در مرحله پلی‌آف رقابتهای انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا و موفقیت در آن تکمیل خواهد شد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی غنا جام ملت های آفریقا جام ملتهای آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، باکو پایتخت آذربایجان از چهارشنبه (12 اردیبهشت) لغایت جمعه (14 اردیبهشت) میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

همچنین نشست رهبران ادیان با حضور رهبران ادیان و نمایندگان سازمان‌های دینی و اجتماعی از سراسر جهان با عنوان «تقویت اعتماد از طریق گفتمان بین ادیان» در باکو برگزار خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • تکیه خاتون‌آبادی، نقش جهانی کوچک در دل تخت فولاد
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • جام ملتهای فوتسال آسیا | ازبکستان سوم شد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض