Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا اکبر نیکزاد روز چهارشنبه در حاشیه معارفه مدیرکل جدید بنیاد مسکن لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بر اساس مصوبه مورد تایید رییس جمهور و ابلاغ شورای عالی مسکن، وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد، ضمانت زنجیره ای سه نفره و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

وی اضافه کرد:‌ براساس قول رییس جمهور به مردم سالانه یک میلیون مسکن در سطح کشور احداث خواهد شد که از این مجموع باید ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و ۸۰۰ هزار واحد در شهرها ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۷ هزار و ۶۹۹ واحد مسکن در سطح روستاها و ۵۴ هزار و ۳۳۸ واحد مسکونی در شهرهای کشور در حال احداث است.

نیکزاد ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای کشور احداث می کند و از مجموع یک میلیون مسکن سالانه ۴۰۰ هزار واحد توسط این نهاد ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری عملیات اجرایی ۴۰۰ هزار واحد آغاز خواهد شد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۱۰ نقطه کشور ستادهای بازسازی فعال دارد  و با تمام امکانات در تلاش برای تکمیل واحدهای مسکونی است.

نیکزاد اظهار داشت: در لرستان برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تعریف شده و هرسال باید ۱۰ درصد آنها بازنگری شود که در حال نقشه برداری هستند.

وی ادامه داد: لرستان در حوزه ساخت مسکن روستایی دارای مقام دوم کشور است و بیش از ۷۰ درصد واحدهای آن نوسازی شده است که تلاش می شود ظرف سال های آینده جزو استان های پیش رو باشد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با همکاری دستگاه های مربوطه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز اقدام خواهد کرد ادامه داد: پیشنهادهای بنیاد مسکن به ستاد حوادث کشور و دولت برای ۲۰۰ میلیون تومان وام ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیلزده، ۳۰ میلیون تومان بلاعوض معیشتی، ۲۰ میلیون تومان بلاعوض ساخت و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

نیکزاد افزود:‌ برای تعمیرات نیز ۳۰ میلیون تومان وام و ۴۰ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها بنياد مسكن انقلاب اسلامی مسکن لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنياد مسكن انقلاب اسلامی مسکن لرستان بنياد مسكن انقلاب اسلامی مسکن لرستان میلیون تومان بلاعوض بنیاد مسکن هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلامرضا صالحی در جلسه چهار ساعته شورای معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: حدود پنج درصد برنامه نهضت ملی روستایی کشور برای آذربایجان‌غربی برنامه ریزی شده است و با توجه به تعریف ۳۵۰ هزار واحدی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در برنامه نهضت ملی روستایی این استان قرار دارد.

وی ادامه داد: در این میان ۲۴۰ هزار واحد به بانک معرفی شده است که این رقم در آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد است.

صالحی با اشاره به تعداد قردادهای نهضت ملی روستایی گفت: از این تعداد نیز ۱۱۰ هزار واحد قراردادشان عقد شده که ۶ هزار و ۸۰ واحد آن مربوط به آذربایجان‌غربی است.

وی با اشاره به تعداد واحدهای مسکونی روستایی گفت: در حال حاضر پنج میلیون و ۶۰۰ هزار واحد روستایی در کشور وجود دارد که بنیاد مسکن در قالب خدمات مختلف در تبیین اهداف خود برای ارتقا سطح کیفیت زندگی در این واحدهای روستایی است.

صالحی اضافه کرد: پنج درصد این تعداد واحد روستایی به تعداد ۲۵۸ هزار و ۴۵۵ واحد در روستاهای آذربایجان‌غربی قرار دارد.

وی با اشاره به چالش‌های استانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برخی موانع باعث عدم چابک سازی و تسریع در روند اجرایی امور می‌شود که امروز با تغییر روند اداری در استان‌ها توانسته‌ایم گام‌های بلندی در راستای خدمت به جامعه روستایی و شهری از سمت بنیاد مسکن برداریم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه، سیاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر کاربردی نمودن معیارها و برنامه‌های تعریفی است و از این رو خدمت به روستاها جزو اولویت‌های کاری این نهاد است.

صالحی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌غربی در طول تاریخ جزو اولین‌های اتفاقات فرهنگی و اجتماعی بوده است افزود: نباید امروز از امتیاز پایین آذربایجان‌غربی و عقب ماندگی آن در برخی شاخص‌های بنیاد مسکن را نادیده گرفت که البته امیدواریم با تغییر مدیریتی که در این استان صورت گرفت شاهد پیشرفت و توسعه همه شاخص‌های این استان در رده کشوری باشیم.

 

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی