Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - عصر امروز در حاشیه سی و سومین آئین شب خاطره بمناسبت سالگرد عملیات کربلای پنج از دو کتاب معجز نشان و سرباز سفید رونمایی شد.

 امیر دریادار عباسی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: اهداف اجرای این شب‌های خاطره اینست که مقام معظم رهبری می‌فرماینددر خصوص دفاع مقدس هر قدر به این تابلو نزدیک می‌شویم ،زیبایی‌های زیادی را می‌بینیم و دستاورد‌های دفاع مقدس را با پوست و استخوان لمس می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ما متوجه امنیت خودمان نیستیم و باید بدانیم قدرت موشک‌های بالستیک ما با ایثار شهدای این عرصه بدست آمده است و انتظار داریم جوانان ما بیایند و بدانند که عملیات‌های مختلف مخصوصآ کربلای ۵ چه بوده و تحلیل آن را بخوبی درک کنند.

 اینکه با افتخار و اقتدار در پای میز مذاکره صحبت می‌کنیم و با اقتدار از توان خودمان حفاظت می‌کنیم به برکت این شهیدان فراهم شده است، ما اگر موشک‌های بالستیک نسازیم مانند دوران جنگ تحمیلی دچار مشکل می‌شویم به لطف خدا امروز از حالت تدافعی خارج شده و به حالت تدافعی و تهاجمی رسیده ایم.

وظیفه ما در این اداره، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و نباید این را فراموش کنیم بلکه آن را به جوانان انتقال دهیم، دفاع مقدس به ما آموخت بتوانیم در عرصه‌های محتلف قدرت ایجاد کنیم.

در این آیین ضمن روایت و خاطره‌گویی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به ویژه رزمندگان عملیات کربلای پنج، از کتاب‌های «معجزنشان» و «سرباز سفید» که توسط حوزه هنری منتشر شده است، رونمایی و از رزمندگان این عملیات در استان تجلیل شد.

عملیات کربلای پنج ۱۹ دی ماه ۶۵ در منطقه شلمچه و شرق بصره آغاز شد و تا بیست و پنجم اسفندماه همان سال به طول انجامید.

نهاد اصلی در این عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و توپخانه هوانیروز ارتش را در کنار خود داشت. بیش از ۳۰ هزار نفر از نیرو‌های متجاوز عراقی در این عملیات کشته و بیش از ۲ هزار نفر به اسارت نیرو‌های ایرانی درآمدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شب خاطره دفاع مقدس کتاب دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، محور‌های هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گلستان نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و امنیت و راهیان نور است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

افراد تا ۱۵ خرداد می‌توانند آثار خود را از طریق برنامه‌های سروش، ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • قدرت‌نمایی حکیمانه
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند