Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:37:54 GMT

ضمانت اعتبارات خرد تعاونی‌ها آسان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۸۴۶۵

ضمانت اعتبارات خرد تعاونی‌ها آسان می‌شود

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی حسین‌نژاد» در نشست شورای معاونین و مدیران صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با ارائه گزارشی، آمادگی این صندوق را برای تامین ضمانت وام‌های خرد اشتغالزا به‌صورت زنجیره، خوشه و اعضای تعاونی‌ها، با تاکید بر اعتبارسنجی نوین اجتماعی و با ضمانت زنجیره‌ای اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افراد روستایی و دهک پایین جامعه در این طرح می‌توانند به‌صورت ضربدری (متقابل) ضامن هم شوند تا بتوانند به راحتی اعتبارات در نظر گرفته شده از طرف دولت را جذب کنند.

حسین‌نژاد افزود: براساس اساسنامه، صندوق می‌تواند حداکثر ۳۰ درصد خدمات خود را به اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی اختصاص دهد و بر این اساس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در نظر دارد بخشی از منابع خود را برای تسهیل در جذب اعتبارات اشتغالزایی خرد به منظور توزیع عادلانه ثروت و عدالت‌گستری به افراد دهک پایین جامعه اختصاص دهد 

 وی تصریح کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، ضمن تامین ضمانت‌های لازم برای شرکت‌های تعاونی در دولت سیزدهم، برای تامین مالی جمعی یا کراود فاندینگ (Crowdfunding) و رتبه‌بندی تعاونی‌ها برنامه‌هایی در دست اقدام داشته که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: تعاونی‌ها متشکل از مردم باید در زمینه تولید تشکیل شود و به همان تعاونی‌ها زمین اعطا شود تا از این راه، واحدهای تولیدی در استان افزایش پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست بررسی مشکلات کارخانه «بافت بلوچ» ایرانشهر، اظهار داشت: تعاونی‌ها متشکل از مردم باید در زمینه تولید تشکیل شود و به همان تعاونی‌ها زمین اعطا شود تا از این راه، واحدهای تولیدی در استان افزایش پیدا کند.

وی افزود: بخش خصوصی متقاضی سرمایه‌گذاری در استان است بنابراین باید روند سرمایه‌گذاری در منطقه را تسهیل کنیم و در دادن فرصت سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی اهلیت سرمایه‌گذار را در نظر بگیریم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید یک نشست اختصاصی برای کشت پنبه در استان تشکیل شود چرا که باید از این ظرفیت برای تکمیل فرآیند ریسندگی و بافندگی و خودکفایی در این حوزه بهره گیری کرد.

گفتنی است، در پایان این جلسه ایمیدرو موظف شد تا پایان سال، واحد تولیدی ریسندگی را جهت تکمیل فرآیند فرآوری پنبه فعال کند.

انتهای پیام/

 

 

 

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است