Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصر و عربستان اخیرا رزمایشی مشترک موسوم به «تبوک-۵» را با مشارکت یگان‌های پیاده، زرهی و نیروهای ویژه در خاک عرستان برگزار کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار وب سایت آمریکایی «Global Firepower» در سال ۲۰۲۲، ارتش مصر در رتبه دوازدهم ارتش قدرتمند جهان و ارتش کویت در میان ۱۴۰ ارتش قدرتمند جهان در رتبه بیستم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش مصر یک میلیون و ۲۳۰ هزار سرباز شامل ۴۵۰ هزار نیروی فعال، ۴۸۰ هزار نیروی ذخیره و ۳۰۰ هزار نیروی شبه نظامی دارد.

ارتش عربستان ۳۵۰ هزار سرباز شامل ۲۲۵ هزار نیروی فعال و ۱۲۵ هزار نیروی شبه نظامی دارد.

نیروی زمینی مصر دارای ۴ هزار و۳۹۴ تانک، ۱۰ هزار خودروی زرهی و یک هزار و یکصد و شصت و پنج توپ خودکار است.

نیروی زمینی عربستان دارای یک هزار و شصت و دو تانک، ۶ هزار و ۲۰۲ خودروی زرهی و ۷۰۵ توپ خودکار است.

نیروی زمینی عربستان همچنین دارای یک هزار و ۸۱۸ توپ صحرایی و ۲۷۵ موشک انداز است.

غریب عبد الحافظ سخنگوی ارتش مصر چند روز پیش اعلام کرده بود که ارتش این کشور و عربستان سعودی یکی از بزرگ‌ترین رزمایش‌های مشترک خود را تحت عنوان «تبوک۵» در خاک عربستان آغاز کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر عربستان هزار نیروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته