Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@14:02:34 GMT

احداث سیل‌بند خرم در اولویت اقدامات قرار گیرد 

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۸۵۵۸

احداث سیل‌بند خرم در اولویت اقدامات قرار گیرد 

ایسنا/کرمان وزیر کشور با تاکید برآنکه کمک ها هدفمند و هوشمند باشند، تصریح کرد: احداث سیل بند خرم در اولویت اقدامات قرار دهید و امروز مطالبه همه مردم منطقه همین موضوع نیز است. 

احمد وحیدی شامگاه ۲۹ دی‌ماه در ستاد مدیریت بحران استان کرمان با حضور رئیس مدیریت بحران کشور، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، رئیس سازمان امداد و نجات کشور در رودبار جنوب خطاب به رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: از همین لحظه سریع به روستاها بسته های زیستی برسانید و حتما توزیع مناسب صورت گیرد و تا فردا به ۱۰۹ روستای بخش جازموریان که در محاصره سیل قرار گرفتند، بسته های معیشتی داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: حداقل ۵۰ هزار بسته اقلام غذایی باید در منطقه برای توزیع بین اهالی وجود داشته باشد. 
وزیر کشور ترمیم سیل بندها را الزامی دانست و عنوان کرد: سیل بندهای که آسیب دیده را بازسازی کنید تا اگر بارش دیگری رخ داد، دچار خسارت زیادی نشویم، همچنین بهسازی و بازسازی منابع آب کشاورزی (قنوات و چاه ها) که در سیل از بین رفته اند، نیز در دستور کار قرار دهید. 
وی تصریح کرد: گزارشی از تخلفاتی از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها حتما ارائه دهید. 
وزیر کشور با بیان اینکه مسئولین باید خادم مردن باشند، اظهار کرد: در امدادرسانی کرامت مردم را حفظ کنید. 
وی با اشاره به خسارات سیل به بخش کشاورزی عنوان کرد: کشاورزانی که محصولاتشان در سیل از بین رفته و برای کاشت محصول از اشخاص وام گرفته اند لیست آنها را تهیه کنید و همچنین آنهایی که از بانک ها تسهیلات گرفتند نیز مشخص کنید تا وام آنها را امهال کنیم. 
به گزارش ایسنا، علی زینی‌وند استاندار کرمان گفت: برآورد اولیه خسارات سیل انجام شده است. 
وی با اشاره به گستردگی سیل و باتلاقی بودن برخی مناطق اظهار کرد: دیشب و امروز دسترسی به همه مناطق سیل زده نداشتیم اما فردا برای عدم خدمت رسانی در هیچ منطقه ای پذیرفته نیست. 
استاندار کرمان بیان کرد: گروه مهندسی ارتش فردا با تجهیزات وارد منطقه می شوند. 
به گزارش ایسنا، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: ظهر امروز هزار پرس غذا فقط در روستای نهضت آباد توزیع کردیم. 
وی با بیان این مطلب که نیروی انسانی خارج از شهر رودبار نیاز نداریم و فقط امکانات در اختیار ما قرار دهید، تصریح کرد: توزیع بسته های معیشتی ۷۲ ساعت، چادر و پتو بر عهده ماست. 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بر لزوم احداث و بازسازی سرویس های بهداشتی که در این سیل آسیب دیده اند یا تخریب شده اند، تاکید کرد. 
به گزارش ایسنا، پرورش فرماندار رودبار جنوب نیز در این جلسه با اشاره به سیل ۱۲ روز قبل و خسارات وارده به مناطق جنوبی استان گفت: همه امکانات بخش دولتی و خصوصی برای لایروبی و ترمیم سیل بندها انجام دادیم. 
وی با بیان اینکه خوشبختانه خسارت خاصی به شهر رودبار وارد نشد، تصریح کرد: روستاهای حاشیه هلیل رود و تالاب جازموزیان درگیر سیل شدند و راه بیشتر روستاهای حوزه جازموریان قطع شدند و حدود ۲۹۰ راه روستایی در شهرستان رودبار قطع شد. 
فرماندار رودبار جنوب بیان کرد: امدادرسانی در حال انجام است اما با توجه به وسعت سیلاب و پراکندگی روستاها مقداری امداد رسانی سخت است. 
وی عنوان کرد: در حال حاضر فقط ارتباط تلفنی چهار روستا قطع می شود. 
همچنین سالاری معاون فرماندار رودبار جنوب نیز گفت: عمده مشکلات نا در بخش جازموریان است و ۱۱۴ روستا دارد و به برخی از آنها بلید از طریق بالگرد امدادرسانی کرد. 
وی ادامه داد: برخی از روستاهای حوزه تالاب جازموریان مردم نیار به آذوقه دارند به طوری که مردم تماس می گیرند که فقط آب و نان خالی به ما بدهید. 
همچنین فبهروز فرمانده سپاه شهرستان جیرفت نیز گفت: تقریبا ۸۰ درصد شهرستان رودبار آسیب دیده و به حدود ۳۰ هزار بسته معیشتی نیاز است. 
به گزارش ایسنا، مقرر شد بنیاد مستضعفان سیمان مورد نیاز برای بازسازی و بهسازی مناطق سیل زده را تانین می کند. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل سیل بند بارندگي استانی اجتماعی گزارش ایسنا رودبار جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر در این جلسه رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده ای را یکی از مهمترین اولویت های کشور دانست و گفت: باید بدون هر گونه اما و اگر برای رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده ای تلاش کنیم و منابع مرتبط با آن نیز باید از هر محل ممکن تامین شود چرا که حفظ سلامت و جان مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نمی توان از این موضوع مهم به سادگی عبور کرد.


معاون اول رییس جمهور افزود: استان هایی که دارای بیشترین نقاط پرتصادف هستند باید مجدانه و با بکارگیری تمامی ظرفیت های استان، نسبت به رفع این نقاط حادثه خیز گام بردارند و گزارش اقدامات صورت گرفته را بصورت مستمر ارائه دهند.


دکتر مخبر همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه مبنی بر وجود برخی موانع پیش روی واردات اتوبوس برون شهری،‌ بر لزوم رفع این موانع تاکید و دستگاه های اجرایی ذیربط را مکلف کرد در اسرع وقت نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.


وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از هماهنگی های بین دستگاهی در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده ای ارائه کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود که در سال جاری شاهد جهش بهتری در کاهش تلفات جاده ای و میزان جانباختگان باشیم.
رییس پلیس راهور فراجا نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت تردد و تصادفات رانندگی و سفرهای نوروزی ارائه کرد و از کاهش چشمگیر تعداد جانباختگان و حوادث رانندگی خبر داد و گفت: این دستاورد نتیجه تلاش دولت،‌ پلیس و سایر بخش های مربوطه بوده و نشان از تمرکز جدی برای رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح رفتار رانندگان دارد.

دیگر خبرها

  • احداث باغ بانوان بوستان «کرامت» جزو اولویت‌های شهرداری باشد
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)