Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - عباس‌زاده در نشست بررسی مشکلات صنوف آلاینده بیرجند گفت: برای ساماندهی صنوف آلاینده مرکز استان عزم جدی داریم و این موضوع با تکمیل و ارائه سیاست‌های تشویقی دنبال می‌شود.

به گفته او هزینه‌های آماده‌سازی و قیمت زمین برای صاحبان صنوف آلاینده موضوع مهمی است و تلاش می‌کنیم با اقدامات لازم تا حدی این دغدغه مردم رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: یکی از دغدغه‌های مردم و صاحبان صنوف آلاینده این است که هزینه‌های آماده سازی باید به طور کامل توسط خود افراد پرداخت شود.

عباس زاده گفت: طبق مصوبه این جلسه، هزینه‌ها براساس قیمت کارشناسی روز برآورد شده و هر دستگاه سهمش تعیین شود تا نگرانی مردم درباره هزینه آماده‌سازی شهرک مرتفع شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی می گوید:  بر اساس توافق صورت گرفته حتی الامکان از ظرفیت‌های اداری و قانونی استفاده می‌کنیم و رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم نیز انجام می‌شود تا بتوانیم زمین را با قیمت مناسب‌تر به مردم ارائه کنیم.

او می گوید: موضوع ساماندهی صنوف آلاینده در سطح شهر، هم جزو تکالیف قانونی و هم ضروریت‌های مدیریت شهری است بنابراین مدیریت شهری ناگزیر است که این صنوف آلاینده را از سطح شهر خارج و به حریم شهر‌ها منتقل کند.

به گفته عباس زاده در زمینه انتقال صنوف آلاینده تاکنون  زمین مناسب اختصاص داده شده، مراحل قانونی واگذاری زمین یز انجام شده و مشکلات قانونی متعددی که داشتند هم برطرف شده است.

بیشتر بخوانید

انتقال صنوف آلاینده بیرجند به کجا رسید؟

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بخش عمده‌ای از اقدامات زیرسازی و آماده‌سازی برای انتقال صنوف آلاینده انجام شده و در حال حاضر تعدادی واحد در حال بهره‌برداری و تعدادی در دست ساخت است.

او گفت: در زمینه تأمین زیرساخت‌ها هم با اقدامات خوبی که صورت گرفته، آب تقریباً تامین شده، بخش اصلی کار برای تأمین برق هم انجام شده، راه‌های دسترسی به شهرک هم آماده و بخشی آسفالت شده است.

عباس زاده ادامه داد: سه هکتار از اراضی این شهرک، با مشکل اداری و قانونی مواجهند که باید توسط اداره کل راه و شهرسازی تعیین تکلیف شوند لذا مقرر شد در این اولین فرصت با هماهنگی همه دستگاه‌های متولی این اقدام صورت گیرد.

او گفت: با رفع مشکل این سه هکتار، مشکل تأمین زمین برای ۱۷۰ واحد صنفی حل خواهد شد.

موضوع انتقال صنوف آلاینده بیرجند به سال ۸۷ برمی‌گردد، این طرح در آن سال از سوی مسئولان وقت مطرح شد، اما بعد از گذشت ۱۴ سال هنوز اندر خم یک کوچه است.

با گذشت بیش از ۱۴ سال از مطرح شدن طرح واگذاری زمین به اصناف بیرجند و انتقال آن به خارج از شهر در این مدت ۷۸ هکتار زمین در محدوده خارج از شهر در نظر گرفته شده که باید دو هزار و ۸۰ واحد صنفی در آن ساخته شود.

اما با گذشت ۱۴ سال از این طرح هنوز ۴۲ هکتار از زمین‌ها واگذار شده که ۱۵ هکتار از شهرداری و ۱۷ هکتار از راه و شهرسازی باقی مانده است و ۳۴۰ واحد از مصنوعات چوبی، فلزی، مصالح ساختمانی، آلومینیوم و تعدادی از مکانیکی‌ها هنوز منتقل نشده‌اند.

انتهای پیام /  ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنوف آلاینده واگذاری زمین انتقال صنوف آلاینده آماده سازی عباس زاده ۱۴ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا فلاحتگر گفت: ساخت ۳۵ هزار و ۴۱۹ واحد مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین به صورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهر‌های رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست. 

وی از ساخت ۳ هزار و ۴۹۰ واحد از واحد‌های نهضت ملی مسکن در گیلان به روش نوین و صنعتی خبر داد و افزود: بیش از ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی گیلانی برای دریافت مسکن ملی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به واریز آورده اولیه ۸ هزار و ۵۹۶ متقاضی گیلانی از ۴۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان نزد بانک‌های عامل، تأکید کرد: از ۲ سال گذشته تا به امروز ، ساخت ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، ۵ هزار و ۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۳ هزار و ۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد هم در بخش مسکن روستایی آغاز شده است.

محمدرضا فلاحتگر افزود: پیشرفت ساخت برخی از واحد‌های مسکن ملی در گیلان به ۹۵ درصد رسیده که در صورت واریز به موقع آورده، این واحد‌ها زودتر به بهره برداری خواهند رسید.

وی از شناسایی و تصویب ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌های اجرایی گیلان خبر داد و اضافه کرد: خریداری ۵۰ هکتار زمین از مالکان در شهر‌ها با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است