Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@03:43:43 GMT

گردنه ژالانه پس از سه روز بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۹۱۷۵

گردنه ژالانه پس از سه روز بازگشایی شد

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - دیاری استواری گفت : محور ارتباطی سروآباد به پاوه و منطقه هورامان که به دلیل بارش سنگین برف و کولاک طی ۲ روز گذشته مسدود شده بود بعد از ۷۲ ساعت تلاش شبانه روزی و بی وقفه نیرو‌های راهداری، برف روبی و بازگشایی شد.

او می گوید: تردد در این گردنه در حال حاضر فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است و از رانندگان و مسافران عزیز درخواست داریم از تردد بی مورد و غیرضروری در این گردنه خودداری کنند و در صورت ضرورت حتما زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او: بیش از ۲۰۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک در گردنه ژالانه به همت نیرو‌های راهداری رهاسازی شد و بیش از ۱۵۰ نفر نیز در راهدارخانه ژالانه اسکان داده شدند.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سروآباد  گفت:۱۵ نیروی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سروآباد با ۱۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برف روبی، عملیات بازگشایی این گردنه را انجام دادند و بیش از ۱۰۰ تن نمک در این گردنه برای ایمن سازی مسیر مصرف شد.

استواری گفت: در طول بازگشایی گردنه ژالانه بیش از ۱۵ مورد سقوط بهمن در این منطقه اتفاق افتاد که با حضور به موقع نیرو‌های راهداری مسیر پاکسازی شد ضمن اینکه ۲ خودروی سواری زیر بهمن گرفتار شدند که با تلاش نیرو‌های راهداری رهاسازی شدند، ولی به یکی از خودرو‌ها خسارت وارد شد.

گردنه ژالانه در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهر‌های نودشه و نوسود در استان کرمانشاه و همچنین محور ارتباطی شهر هورامان تخت و ۱۰ روستای تابعه آن با ۱۲ هزار نفر جمعیت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازگشایی جاده راهداری و حمل و نقل جاده ای کولاک برف نیرو های راهداری گردنه ژالانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه «تته» بعد از ۵ ماه بازگشایی شد

دریافت 21 MB کد خبر 6087650

دیگر خبرها

  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه تته در کردستان پس از ۵ ماه
  • گردنه «تته» بعد از ۵ ماه بازگشایی شد