Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - بیات گفت: داوری نخستین دوره جشنواره ملی عکس تصویر امید در روز شنبه ۲۵ دی‌ماه امسال در دفتر تهران انجمن خیریه مهرانه و در ۲ بخش آزاد و ویژه توسط اعضای هیئت داوران ساسان مویدی، کریم متقی و کیارنگ علایی انجام و بر این اساس در مجموع ۵۹ عکس از این دو بخش برای نمایشگاه انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته دبیر نخستین جشنواره ملی عکس تصویر امید پس از داوری، ۵۰ عکس از ۳۹ عکاس در بخش آزاد و ۹ اثر از ۵ عکاس در بخش ویژه به نمایشگاه راه یافتند.

بیات در مورد نحوه داوری آثاربخش ویژه "سرطان پایان زندگی نیست"، گفت: با توجه به ظرفیت این موضوع، عکاسان سراسر کشور کمتر به این موضوع پرداختند که ابتدای امر برگزاری چنین جشنواره‌هایی در صدد تولید آثاری فاخر و شایسته با اشاره به شرایط زندگی و دغدغه‌های این قشر از بیماران مبتلا به سرطان خواهد بود که امید است جشنواره ملی عکس تصویر امید سبب‌ساز این موضوع شود.

او می گوید: نگاه داور‌ها در بخش ویژه بیشتر به سمت آثار مستند و بدون دخل و تصرف عکاس در سوژه‌ها بود که همین امر سبب انتخاب آثاری محدود، ولی با کیفیت بالا شد.

 دبیر نخستین جشنواره ملی عکس تصویر امید درباره داوری بخش آزاد جشنواره گفت: آثار بخش "آزاد" در ژانر‌های مختلف به دبیرخانه رسیده بودند که همین امر باعث سنجش دقیق آثار با توجه به معیار‌های موجود در هر ژانر بود که داوران را با چالش مواجه کرد و در نهایت آثار منتخب با ویژگی‌های برتر در این بخش انتخاب شدند.

بیات با مثبت ارزیابی کردن نمایشگاه نخستین دوره جشنواره ملی عکس «تصویر امید» با وجود شرایط ناشی از محدودیت‌های کرونایی، گفت: داوری در دفتر انجمن خیریه مهرانه در تهران برگزار شد که امیدواریم که داوری دوره‌های بعدی در محیط کلینیک تخصصی انجمن مهرانه در زنجان برگزار شود.

او می گوید: از ۲۹ استان در جشنواره عکس «تصویر امید» شرکت کردند که بیشترین آثار به ترتیب از تهران، زنجان، آذربایجان شرقی و خراسان‌رضوی به دبیرخانه رسید که ۳۶ نفر از استان تهران، ۲۲ نفر از استان زنجان و ۱۲۶ نفر از استان‌های دیگر در این دوره از جشنواره مشارکت داشتند.

بیات همچنین از برگزاری اختتامیه جشنواره که همراه با افتتاحیه نمایشگاه و فروش آثار برگزیده در دو بخش ویژه و آزاد جشنواره و نمایش آثار هنرمندان عکاس و اساتید بزرگ حوزه عکاسی ایران، با حضور هنرمندان کشوری و مسئولان استانی خبر داد که در تاریخ هشتم بهمن‌ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی کلینیک انجمن خیریه مهرانه برگزار می‌شود.

جشنواره ملی عکس تصویر امید برای نخستین‌بار توسط انجمن خیریه مهرانه در حال برگزاری است و همه درآمد حاصل از جشنواره و فروش آثار نمایشگاه به منظور حمایت از بیماران مبتلا به سرطان به انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان (مهرانه زنجان) تعلق دارد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهرانه زنجان بیماران مبتلا به سرطان جشنواره عکس انجمن خیریه مهرانه بخش ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این مراسم افزود: شعر سعدی با وسعت اطلاعات او در حوزه‌های مختلف شخصیت خاصی از او ساخته بود، شعر سعدی در موضوعات مختلف سروده شده است، کمتر موضوعی می‌توان پیدا کرد که سعدی درباره آن سخن نگفته باشد.
محمود شالویی گفت: آغاز برنامه‌های سعدی در روز جمعه ۳۰ فروردین ‌در آرامگاه سعدی بوده است، تا امروز که اختتامیه آن برگزار می‌شود. به کوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.‌
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: بهتر است در کتاب های درسی آموزش هایی از بوستان، گلستان و شاهنامه گنجانده شود تا دانش آموزان با این شاعران آشنا شوند. بیان آثار سعدی برای نوجوانان امروز ما کمی سخت است پس اشعار سعدی باید با زبانی ساده بازسازی شوند.
در پایان این مراسم از حسن انوری و همسر غلامحسین یوسفی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»