Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ژنرال سریع در صفحه توئیتری خود همچنین از جلوگیری پیشروی عناصر گروهک تروریستی داعش و مزدوران مورد حمایت امارات در شهرستان‌های «حریب» و «عین» خبر داد.

وی گفت، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با وجود پشتیبانی هوایی فشرده مانع پیشروی این نیروها شدند.

سریع افزود، نیروهای یمنی با جلوگیری از پیشروی مزدوران امارات در جنوب یمن، آن‌ها را با ۲ فروند موشک بالستیک زمین گیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه به دنبال این حملات، خسارت‌های سنگینی به دشمن وارد شده است، تأکید کرد، در این حملات بیش از ۵۰ نفر از نیروهای دشمن کشته و مجروح شدند.

به گفته سریع، در این حملات همچنین شماری از خودروهای زرهی و ماشین آلات مزدوران امارات نیز منهدم شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، موشک‌ها دقیقا به اهداف اصابت کرده است.

 این حمله ۲ روز پس از حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (۲۷ دی ماه) در عملیاتی به نام طوفان یمن، با پنج فروند موشک بالستیک و کروز و تعداد زیادی پهپاد، فرودگاه های دبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح ابوظبی و تعداد دیگری از سایت ها و تأسیسات مهم و حساس امارات را هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین روز سه شنبه اعلام کرد که موشک هایی که در عملیات طوفان یمن به کار رفتند موشک های بالدار قدس ۲ بود که پالایشگاه نفت المصفح را هدف قرار داد و فرودگاه ابوظبی نیز با ۴ موشک از همین نوع هدف قرار گرفت.

وی گفته بود: موشک بالستیک ذوالفقار نیز فرودگاه دبی را هدف قرار داد.

سریع اعلام کرده بود: علاوه بر اهداف یاد شده، ارتش و رزمندگان یمن تعدادی از اهداف حساس و مهم امارات را نیز با پهپاد صماد ۳ مورد هدف قرار دادند.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های تکفیری و داعش تشکیل شده برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.  

به نوشته رسانه‌های یمن، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود تجاوزات خود را تشدید کرده است.

عربستان از ۶ فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

برچسب‌ها یمن یحیی سریع موشک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن یحیی سریع موشک یمن یحیی سریع موشک هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازی صهیونیستی قرار دارد، تقدیر کرد.

این جنبش در بیانیه خود افزود: آنچه برادران ما در جنبش انصار الله و نیروهای مسلح دلاور یمن در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین انجام می‌دهند، ادامه و ترجمه عملی مواضع تاریخی ملت اصیل یمن برای یاری رسانی به ملت فلسطین و دفاع از آن و حمایت از مقامت این ملت در برابر رژیم جنایتکار است.

این بیانیه می‌افزاید: به برادرانمان در جنبش انصار الله، نیروهای مسلح و ملت عزیز یمن با تمامی اقشار و طیف‌های آن که همواره حامی و پشتیبان ملت فلسطین و حق آن در زمینه آزادی و تعیین سرنوشت بودند، با افتخار درود می‌فرستیم.

جنبش حماس در بیانیه خود تأکید کرد: ملت‌های اسلامی و عربی را به یکپارچه‌سازی تلاش‌های خود در زمینه محاصره دشمن صهیونیستی و همبستگی با ملت فلسطین و حقوق ملی آن به ویژه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس فرامی‌خوانیم.

کد خبر 6095988

دیگر خبرها

  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • حمله راکتی به مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم
  • قسام مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم را هدف قرار داد
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • سلاح رعب‌آور روسی که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد
  • سلاح رعب آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد
  • «توس۳» موشک انداز بی رحمی که همه استحکامات را درهم می‌کوبد
  • قیمت درهم امارات امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن