Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@06:17:18 GMT

همه‌چیز برای مدعیان خوب پیش می‌رود!

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۹۸۳۹

همه‌چیز برای مدعیان خوب پیش می‌رود!

دومین روز از مسابقات هندبال قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا روز گذشته برگزار شد و با پیروزی مدعیان برای راهیابی به جمع هشت تیم‌ پایانی ادامه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های هندبال قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا که بیستمین دوره‌اش به میزبانی عربستان در دو شهر دمام و القطیف برگزار می‌شود از ۲۸ دی‌ماه آغاز شد، روز دوم این رقابت‌ها نیز ۲۹ دی‌ماه با تقابل‌های مهم برای راهیابی به جمع هشت تیم‌پایانی ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه A؛ دومین پیروزی کره‌جنوبی و کویت

در نخستین دیدار روز دوم این رقابت‌ها، دو تیم‌ملی کویت و سنگاپور از ساعت ۱۲ در سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف به‌مصاف یکدیگر رفتند. در نیمه‌نخست این مسابقه کویت با نتیجه ۲۱ بر هشت سنگاپور را شکست داد، در نیمه‌دوم نیز کویتی‌ها با زدن ۲۲ گل در مقابل شش گل سنگاپور به دومین پیروزی‌شان رسیدند و سنگاپور هم متحمل دومین شکست سنگینش شد. این دیدار در نهایت با نتیجه ۴۳ بر ۱۴ به‌سود کویت به پایان رسید. در دیدار دوم گروه اول، از ساعت ۱۸ در سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف؛ کره‌جنوبی با اردن صف‌آرایی کرد.کره‌جنوبی که با هدف کسب امتیاز کامل آمده بود؛ نیمه‌نخست این بازی نزدیک و متعادل را با اختلاف یک گل با نتیجه ۱۴ بر ۱۳ از اردن برنده شد؛ کره‌ای‌ها در نیمه‌دوم ۱۴ گل به‌ثمر رساندند و اردن نیز ۱۱ بار دروازه حریفش را گشود تا در پایان این کره‌جنوبی باشد که با نتیجه ۲۸ بر ۱۴ به دومین پیروزی‌اش برسد.


گروه B؛ روند پیروزی بخش شاگردان پروفسور و عربستانِ میزبان

در گروه مرگ رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا تیم‌ملی کشورمان، نخستین تیمی لقب گرفت که راهی دور بعدی می‌شود. بروبچه‌های هندبالیست ایران از ساعت ۱۶ امروز در سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف مقابل هندوستان ایستادند .۳۰ دقیقه اول این جدال، بسیار نزدیک‌تر از آن چیزی که شاگردان فرناندز فکر می‌کردند پیش رفت اما ایران با نتیجه ۱۸ بر ۱۴ پیروز شد. در نیمه‌دوم اما ایران نبض بازی را در کنترل خود گرفت و با ارائه بازی هجومی و خستگی هندی‌ها تیم‌ملی کشورمان به ۲۴ گل دیگر رسید و ۱۵ گل هندی‌ها بی‌نتیجه ماند. بنابراین تیم‌ملی ایران با پیروزی ۴۲ بر ۲۹، نخستین تیمی شد که در گروهش جواز حضور در دور بعدی را می‌گیرد.
در یکی دیگر از بازی‌های حائز اهمیت روز دوم، عربستان میزبان این دوره از رقابت‌ها در سالن اصلی مسابقات در شهر دمام پذیرای استرالیا بود تا با کسب پیروزی در جدول رده‌بندی خودش را به ایران برساند. از ساعت ۱۸ این جدال آغاز شد و در نیمه‌نخست صحرانشینان ۱۶ بر هفت در برابر استرالیا پیروز شدند. عربستان ۱۴ گل دیگر در نیمه‌دوم وارد دروازه استرالیا کرد و اقیانوسیه‌ای‌ها نیز تنها شش گل زدند. در پایان ۳۰ بر ۱۳ و با اختلاف ۱۷ گله عربستانی‌ها در کنار ایران به صدر رسیدند.


گروه C؛ قطر برنده دوئل صدر، امارات همچنان دارای شانس صعود

روز گذشته سالن فدراسیون هندبال عربستان در شهر دمام میزبان یکی از حساس‌ترین دیدارهای روز دوم بود که ساعت ۱۴ به گردش درآمد. قطر و عراق با پیروزی در دیدار روز نخست به این بازی آمدند تا به‌نوعی برای صدرنشینی بجنگند. در نیمه‌نخست مدعی عنوان قهرمانی با ۸ گل بیشتر، ۱۷ بر ۹ برنده به استقبال نیمه‌دوم رفت، در نیمه‌دوم هم قطری‌ها در مقابل ۱۳ گل ازبکستان، ۲۰ گل به‌ثمر رساندند تا صعودشان به دور بعدی را قطعی کنند. یکی از نکات جالب‌توجه این دیدار قضاوت تیم داوری ایران بود؛ احمد و امیر قیصریان کوبل داوری ایران که از سوی فدراسیون هندبال آسیا برای قضاوت در رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا دعوت شده‌اند، دیروز بازی تیم‌های‌ملی قطر و عراق در این رقابت‌ها را قضاوت کردند.

در دیگر دیدار گروه سوم که به‌صورت همزمان و در سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف آغاز شد تیم‌های ملی امارات و عمان مقابل هم ایستادند تا شکست بازی نخست را جبران کنند. امارات در یک بازی نزدیک نیمه‌اول را با نتیجه ۱۴ بر ۱۵ به عمان واگذار کرد؛ اما در پایان اماراتی‌ها با نتیجه ۲۴ بر ۲۳ در یک دیدار نزدیک عمان را از پیش‌رو برداشتند تا همچنان شانس صعود به جمع هشت تیم برتر را دارا باشند.


گروه D؛ پیروزی بحرین و معرفی تیم دوم در روز آخر

در آخرین گروه، دو تیم‌ملی هندبال قعرنشین هنگ کنگ و ویتنام در حالی ساعت ۱۲ در سالن فدراسیون هندبال عربستان در شهر دمام مقابل یکدیگر قرار گرفتند که هر دو تیم، بازی نخست‌شان را به حریفان واگذار کرده بودند. در این دیدار که برای هر دو تیم حائز اهمیت بود هنگ کنگ نیمه‌نخست را ۱۷ بر ۱۱ از ویتنام پیروز شد، در مجموع پس از یک نیمه جذاب در ۳۰ دقیقه دوم، درحالی‌که ویتنامی‌ها ۱۶ بر ۱۴ هنگ کنگ را شکست دادند اما این هنگ کنگ بود که در نهایت با نتیجه ۳۱ بر ۲۷ پیروز میدان شد و به نخستین دو امتیازش در این مسابقات رسید، ویتنام هم بدون امتیاز باقی‌ماند. دو تیم بحرین و ازبکستان هم در حالی به‌مصاف یکدیگر رفتند که تیم برنده می‌توانست حکم صعودش را به مرحله بعدی امضا کند. این دیدار ساعت ۱۶ در سالن فدراسیون هندبال عربستان شهر دمام آغاز شد.
در نیمه‌نخست ازبک‌ها با نتیجه ۱۷ بر ۹ برابر بحرین به پیروزی رسیدند، تیم برتر نیمه‌نخست در نیمه‌دوم هم موفق شد خودش را از بحرین جدا کند و با برتری ۳۵ بر ۱۹، تیم‌ملی بحرین دومین پیروزی پیاپی‌اش را به‌دست آورد تا به‌دور بعدی صعود کند.

پس از پایان برگزاری دیدارهای روز دوم؛ امروز ۳۰_ دی‌ماه بازی‌های آخر دور گروهی برگزار می‌شود تا تکلیف تمامی تیم‌ها برای مراحل بعدی مشخص شود.‌

ساعت ۱۲؛ استرالیا و ازبکستان برابر رقبا

دو تیم‌ملی استرالیا و هندوستان در سالن فدراسیون هندبال عربستان شهر دمام در گروه دوم به‌مصاف یکدیگر می‌روند تا با کسب پیروزی بتوانند راهی تورنمنت دوم آسیا شوند.
در همین ساعت و در سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف؛ ازبکستان و ویتنام از گروه چهارم رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت، ازبکستان با پیروزی در این دیدار شانس اصلی صعود از گروهش به‌عنوان تیم دوم خواهد بود.

ساعت ۱۴؛ جدال سنگاپور و بحرین

از گروه نخست این رقابت‌ها تیم‌های سنگاپور و اردن که در هر دو دیدار گذشته‌شان متحمل شکست شدند برای حذف‌نشدن از کلیه مسابقات باید در سالن سالن فدراسیون هندبال عربستان شهر دمام با هم تقابل کنند.
تیم‌های ملی بحرین و هنگ کنگ در حالی از گروه چهارم روبروی هم می‌ایستند که بحرین صعودش را قطعی کرده و هنک کنگ در صورت شکست دادن بحرین می‌تواند به صعود امیدوار باشد.

ساعت ۱۶؛ عراق_ عمان و قطر_ امارات

در این ساعت دیدارهای گروه سوم به‌صورت همزمان برگزار خواهد شد، در مهم‌ترین بازی عراق و عمان با یکدیگر دیدار می‌کنند و از آنجا که بازی راحت‌تری نسبت به امارات دارد شانس نخست صعود از این گروه به‌عنوان تیم دوم خواهد بود. این دیدار در سالن فدراسیون هندبال عربستان شهر دمام انجام می‌شود.
در بازی دوم هم در سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف، قطر که هر دو بازی نخست خود را با پیروزی پشت سر گذاشته با اماراتی بازی می‌کند که برای حضور در بین هشت تیم برتر باید مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد.

ساعت ۱۸؛ مصاف حساس ایران و عربستان

در آخرین ساعت بازی‌های روز سوم، دو بازی تعیین‌کننده برای صدرنشینی انجام می‌پذیرد.در سالن شاهزاده نایف بن عبدالعزیز شهر القطیف کره‌جنوبی با کویت دیدار می‌کند تا صدرنشین این گروه مشخص شود.
در سالن فدراسیون هندبال عربستان شهر دمام نیز تیم‌های‌ملی ایران و عربستان یک جدال حساس را برگزار خواهند کرد، هر دو تیم بازی‌های اول و دومشان را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و هر تیمی پیروز شود کار آسان‌تری در مرحله بعدی خواهد داشت.

کد خبر 549968

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هندبال لیگ برتر هندبال تیم هندبال سپاهان فدراسیون هندبال لیگ برتر هندبال بانوان تیم ملی هندبال تیم هندبال بانوان ذوب آهن تیم ملی هندبال ایران هندبال ساحلی کنفدراسیون هندبال آسیا رقابت های هندبال آسیا مسابقات هندبال آسیا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هندبال قهرمانی دومین پیروزی رقابت ها نیمه نخست نیمه دوم تیم های ملی کره جنوبی دور بعدی هنگ کنگ هشت تیم آغاز شد روز دوم تیم ملی تیم ها دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد

 دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب سه‌شنبه شب به میزبانی الهلال عربستان از العین امارات برگزار شد که در پایان این مسابقه پیروزی ۲ بر یک الهلال رقم خورد. الهلال با وجود این پیروزی و با توجه به شکست ۴ بر ۲ در بازی رفت از صعود به فینال بازماند و العین امارات نخستین فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد.

برای الهلال روبن نوس (۴ - پنالتی) و سالم الدوساری (۶۱) گل زدند. تنها گل العین نیز توسط اریک در دقیقه ۱۲ به ثمر رسید.

در دیگر بازی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز تیم‌های یوکوهاما مارینوس ژاپن و اولسان هیوندای کره جنوبی به مصاف هم می‌روند. دیدار رفت این دو تیم با پیروزی یک بر صفر اولسان هیوندای به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • پیروزی آتالانتا مقابل بنفش‌ها/ یوونتوس حریف خود را در فینال شناخت
  • استارت جام تختی در غیاب ستاره های تیم ملی
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • مدعیان جامانده به دنبال جام؛ در انتظار خلق شگفتی
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • شمسایی: به هدف اول خودمان رسیدیم/ حذف ژاپن شگفتی نبود
  • شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • آرسنال ۵ - ۰ چلسی/ شیر‌های بی دندان به توپ بسته شدند+ فیلم
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز