Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مواردی که میان روسای جمهور ایران و روسیه در یک جلسه توافق خواهد شد به لحاظ گستره و اهمیت چند برابر توافقاتی است که بین مقامات ایران و اروپا حاصل می‌شود

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، به روسیه و ابعاد آن گفت: کشورها روابط راهبردی خود را بیشتر با محیط‌هایی در جغرافیای نزدیک‌تر تنظیم می‌کنند و  همکاری‌ها در این  سطح کم‌هزینه‌تر،  پرفایده‌تر، سریع‌تر و پایاتر خواهد بود تا زمانی که کشورها در قاره‌های متفاوت از هم در ارتباط باشند که دارای هزینه‌های بالاتر و منافع بسیار پائین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین اصلا جدای از اختلافات نگرشی ما با غرب، منطق اقتصادی حکم می‌کند ما روابط راهبردی خود را با محیط پیرامونی خود تنظیم کنیم.

وی با اشاره به کشورهای منطقه ادامه داد: طبیعتا باید با این کشورها روابط نزدیک با توان راهبردی تنظیم شود؛ قطعا مواردی که میان روسای جمهور ایران و روسیه در یک جلسه توافق خواهد شد به لحاظ گستره و اهمیت چند برابر توافقاتی است که بین مقامات ایران و اروپا حاصل می‌شود. 

زارعی با اشاره هجمه‌‌ رسانه‌های غربی علیه سفر رئیس‌جمهور به روسیه خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی با بیشتر شدن روابط ایران با کشورهای روسیه، چین، هند، ترکیه و... موج عظیمی از شایعه پراکنی و ابهام افکنی راه می‌اندازند و دقیقا آنهایی که در فضای داخلی ایران از نظر فکری گرایش‌های غرب گرایانه دارند با این موج همراه می‌شوند. همین روزها اگر بخواهیم مقالاتی که در ایران علیه سفر آقای رئیسی به مسکو درج شده را بازنشر دهیم چندین جلد کتاب خواهد شد.

وی گفت: اگر روابط اقتصادی ایران و روسیه در سال‌های گذشته قوی نبوده، چه کسی مسئولیت دولت را در ایران برعهده داشته است؟ افرادی که الان به پروپای روسیه در بحث سفر آقای رئیسی پیچیده‌اند، همین‌ها مسئول دولت بودند  و نگاه‌شان این بود که همه مسائل را باید با اروپا حل کرد و سمت روسیه نرفتند و بارها قراردادهای ایران و روسیه یا  قراردادهای ایران و چین را در حوزه آزادگان معلق کردند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان تصریح کرد: اگر درصد متوسطی از نیاز ارزی خود را بتوانیم با توافقات بلند مدت و باثبات با روسیه و چین برآورده و درتوافقات خود گونه‌ای عمل کنیم که کشورهای طرف توافق ما، یعنی روسیه و چین، ضمانت کنند این قراردادها تحت هر شرایطی اجرا شود و تحریم‌های بیرونی روی این روابط اقتصادی سایه نیندازد، دیگر هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند به کشور ما آسیب بزند و دیگر اصلا تحریم ایران توسط غرب مفهوم پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا روسیه کشورهای منطقه ایران و روسیه ایران ترکیه مسکو دولت ایران و چین چین ایران و روسیه ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز وارد سودان می‌شود تا با رئیس شورای حاکمیتی این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد ابراهیم مفضل» رئیس سرویس امنیت عمومی سودان هفته گذشته به روسیه رفت تا در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی شرکت کند. وی در حاشیه این نشست با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آفریقا دیدار و درباره تحولات سیاسی ونظامی در سودان با او گفت‌وگو کرد.

« میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک امروز وارد سودان می‌شود تا با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش درباره گسترش روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر دو روزه، بوگدانوف با «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی ، وزیران امور خارجه و معادن به همراه سایر مقامات سودانی دیدار و در خصوص  تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد

هدف از سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان، گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها از طریق فعال سازی ساختار رایزنی و هماهنگی است.

ژنرال برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در شهریور ماه گذشته در نیویورک برگزار شد با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره فعال سازی روابط دوجانبه، تحولات سودان و نقش مسکو در کمک به سودان و حمایت از صلح و ثبات در آن گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است