Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علیرضا گوهری» روز پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: کوهنوردان و علاقه مندان برای کوه‌نوردی و صعود به ارتفاعات این استان برای آخر هفته با احتیاط بیشتری به کوهستان‌ها عزیمت کرده و از مسیرهای بهمن ‌خیز دوری و نکات ایمنی را رعایت کنند.

گوهری تاکید کرد: صعودهای زمستانی باید گروهی باشد و از کوهنوردان درخواست داریم به صورت انفرادی کوهپیمایی و صعود به ارتفاعات را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات کوهنوردی همدان خاطرنشان کرد: کوهنوردان در صورت صعود باید به طور حتم از مسیرهای مشخص و تعیین شده با همراه داشتن تجهیزات و امکانات لازم (خوراکی، گرمایشی و لوازم مرتبط با صعود کوهستانی) حرکت کرده و از هرگونه انحراف در مسیر و حرکت در مسیرهای ناآشنا و خطرناک به طور جدی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اینک ارتفاعات الوند همدان دارای ۲ پناهگاه و سه جان پناه است، تصریح کرد: شرایط لازم برای اسکان کوهنوردان در مکان‌های سرپوشیده فراهم شده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز به خبرنگار ایرنا گفت که احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان به علت وزش باد شدید در روزهای پس از ریزش برف وجود دارد.

«علی سنجربگی» با اشاره به اینکه وزش باد شدید و بارش برف از جمله دلایل اصلی سقوط بهمن در کوهستان است، افزود: احتمال سقوط بهمن در شیب های بدون پوشش گیاهی با ۳۵ تا ۴۵ درجه بیش از دیگر مناطق است.

ارتفاعات الوند همدان واقع در جنوب غربی این شهر اواخر هر هفته پذیرای بیش از یک‌هزار کوهنورد و کوهپیمای علاقه‌مند به طبیعت است.

اواسط بهمن سال ۹۰ بر اثر سقوط بهمن در پیست مسابقه اسکی تاریک دره واقع در ۱۰ کیلومتری شهر همدان چهار نفر جان خود را از دست دادند. 

همچنین در همان سال یک گروه کوهنوردی دیگر نیز در ارتفاعات کرکس اسدآباد و در فاصله ۴۰ کیلومتری پیست اسکی تاریک دره گرفتار بهمن شدند که بر اثر آن ۲ نفر کشته و ۲ نفر زخمی شدند.

برچسب‌ها بهمن همدان کوهنوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهمن همدان کوهنوردی بهمن همدان کوهنوردی سقوط بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمدباقرخلفی گفت: اولین حادثه ساعت ۸:۵۵ جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲؛ مبنی بر سقوط یک پارگلایدر در ارتفاعات سیبان دره ساوجبلاغ رخ داد که امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه او را به محل امن انتقال دادند.

او افزود:  حادثه‌ دیگری در  ساعت ۸:۵۷ در ارتفاعات بیجی کوه شهرستان کرج رخ داد که بر اثر آن یک طبیعت‌گرد ۷۰ ساله با فشارخون بالا در ارتفاعات با کمک امدادگران به محل امن انتقال یافت.

 خلفی بیان کرد: در ساعت ۱۰:۰۳ امداد گران به راننده حادثه دیده بر اثر سقوط یک دستگاه وانت به دره‌های طالقان کمک کردند و او را به نیروهای اورژانس تحویل دادند.

وی افزود:  ساعت ۱۲:۰۰ سقوط نوجوان ۱۶ ساله‌ای در کوه‌های عظیمیه کرج محدوده بام کرج اعلام شد که وی نیز تحویل عوامل اورژانس شد.

 خلفی گفت: همچنین ساعت ۱۵:۱۰ سقوط فردی ۵۴ ساله در اطراف سد طالقان گزارش شد که برای ادامه روند درمان تحویل عوامل اورژانس شد.

وی افزود: آخرین حادثه ساعت ۱۹:۰۰ در پی گرفتار شدن ۲ طبیعتگرد در محدوده کوه‌های روستای اغشت قله (مرد نوروز) گزارش شد که با راهنمایی تلفنی امدادگران پایگاه فخرایران این افراد، مسیر خود را شناسایی و به محل امن هدایت شدند.

دیگر خبرها

  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها/ پنجشنبه کوهنوردی خطرناک است
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • سقوط مرگبار یک مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر