Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بیستمین دوره مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود. رقابتی که با حضور ۱۲ تیم در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و در نهایت ۵ تیم جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ استرالیا – نیوزلند را کسب می‌کند.

شاگردان مریم ایراندوست که با تاریخ سازی در مسابقات مقدماتی با درخشش زهره کودایی، تیم اردن را در ضربات پنالتی مغلوب کرد نخستین بازی در تاریخ فوتبال زنان ایران در مسابقات جام ملت‌ها را انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابتی که از سال ۱۹۷۵ آغاز شد و پس از تغییرات فراوان در سال ۲۰۱۰ تصمیم بر این شد تا مسابقات هر چهار سال یک بار انجام شود و رقابتی انتخابی برای جام جهانی فوتبال زنان نیز محسوب شود. تیم ملی زنان چین با ۸ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم مسابقات محسوب می‌شوند و تیم ایران تنها تیم حاضر در رقابت‌ها است که نخستین حضور خود را تجربه می‌کند.

تیم ملی از ساعت ۱۷:۳۰ روز پنج شنبه در حالی در نخستین بازی خود مقابل هند صف آرایی خواهد کرد که این کشور برای دومین بار میزبان مسابقات است و ۲ عنوان نایب قهرمانی و یک مقام سومی مسابقات را در کارنامه دارند. در این دوره نیز با برنامه ریزی منظم و انجام بیش از ۱۴ بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی زنان ایران قرار خواهند گرفت. هندی‌ها در رنکینگ آسیایی و جهانی به ترتیب در مکان ۱۱ و ۵۵ قرار دارند.

تست PCR ۲ ملی پوش هند مثبت شد تا این تیم در غیاب دو بازیکن مقابل ایران صف آرایی کند.

شاگردان پرامید و پرانگیزه مریم ایراندوست تمام توان و تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا بهترین بازی را به نمایش بگذارند و طبق گفته مریم ایراندوست نشان دهند تیم‌هایی که درخواست دیدار تدارکاتی ایران را نپذیرفتند حریف قدرتمندی را از دست دادند.

گروه بندی مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا به این شرح است:

گروه A: هند، چین، چین تایپه، ایران

گروه B: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی

گروه C: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار

برنامه دیدارهای تیم ملی فوتبال زنان در مسابقات جام ملت‌های آسیا به این شرح است:

*پنجشنبه ۳۰ دی ماه

هند – ایران - ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای

*یکشنبه ۳ بهمن ماه

ایران – چین - ساعت ۱۳:۳۰ – ورزشگاه مومبای شهر بمبئی

*چهارشنبه ۶ بهمن ماه

چین تایپه – ایران - ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات روز یکشنبه ۱۰ بهمن، مرحله نیمه نهایی ۱۴ بهمن و دیدار فینال روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه برگزار می‌شود و پنج تیم برتر مسابقات، به رقابت‌های جام جهانی فوتبال بانوان ۲۰۲۳ که در کشورهای استرالیا و نیوزیلند برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.

کد خبر 5404209 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: فوتبال زنان تیم ملی فوتبال زنان ایران جام ملتهای آسیا فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران کشتی آزاد لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال زنان وزارت ورزش و جوانان تیم ملی فوتبال زنان ایران باشگاه پرسپولیس سردار آزمون تکواندو ویروس کرونا مسابقات جام ملت فوتبال زنان جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد

همشهری آنلاین_ حوادث: به نقل از بی بی سی، در ماه‌های مارس و آوریل، گزارش‌هایی مبنی بر ضرب و شتم شدید زنان منهتن در نیویورک با انگیزه قتل به پلیس رسید. در این گزارش‌ها ۷ زن از مردی که در خیابان آنها را به شدت کتک زده است، شکایت کرده‌اند.

در ۴ مارس یکی از این زنان، زنی ۳۰ ساله است که به گفت او، حوالی ساعت ۸ بعد از ظهر به وقت محلی در حال رفتن به خانه در نزدیکی خیابان دلنسی و خیابان اسکس بوده است که ناگهان مردی از پشت سر ضربه ای به او زده و او را بر زمین پرت کرده و با چاقو چند ضربه به او زده و گریخته است. این زن می‌گوید من نمی‌توانستم نفس بکشم، چند لحظه‌ای بالای سر من ایستاده بود و مطمئن شد کار مرا تمام کرده است. بعد از اطمینان بلافاصله از صحنه گریخت.

در ۲۵ مارس، در ساعت ۱۰:۱۵ صبح به وقت محلی، زن ۳۶ ساله در خیابان کریستی و ریوینگتون مورد ضربو شتم شدیدی قرار گرفت.این حملات ادامه داشت تا ۱۷ آوریل، ساعت ۳۶ صبح به وقت محلی، یک زن ۲۷ ساله در حالی که در میدان واشنگتن شمالی راه می‌رفت، با ضربات چاقو بر سر و پهلو مورد حمله قرار گرفت.

در این این حمله ضارب از سوی شاهدان شناسایی شد. پلیس بعد از اینکه هویت ضارب را به نام داکوان آرمستد ۳۱ ساله، مشخص شد، او را مورد تعقیب قرار داد. چند نفر از این زنان به دلیل شدت جراحات در بیمارستان بستری هستند و به گفته پزشکان امید چندانی به زنده ماندنشان نیست.
این حملات باعث شد که وحشت سراسر شهر را در بر گیرد. با این گزارشات پلیس منهتن، تحقیقاتی را برای پیدا کردن عامل وحشت در بین زنان منهتن را آغاز کرد. بدین ترتیب س‌شنبه ۲۳ آوریل، داکوان به اتهام ضرب و شتم شدید سریالی زنان منهتن در مخفیگاهش در برانکس توسط پلیس دستگیر شد.

به گفته پلیس نیویورک این حملات که با انگیزه قتل انجام می‌شد، به دلیل نفرت او از زنان بوده است. اما تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 846983 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا حوادث جهان قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • استارت جام تختی در غیاب ستاره های تیم ملی
  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • ازبکستان حریف ایران شد/ امید ۴ تیم به جام جهانی فوتسال