Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر حفظ و زنده نگه‌داشتن فرش به عنوان میراث فرهنگی با ارزش و کهن گفت: باید تلاش کنیم برند فرش سیستان را در کشور مطرح کنیم از اینرو فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای، تشکل‌ها و حوزه‌های فرهنگی می‌توانند در این قسمت فعالیت مثبت داشته باشند.

به گزارش ایسنا- حسین مدرس خیابانی در نشست با تولیدکنندگان فرش سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم اقتصاد فرش را ارتقا دهیم تصریح کرد: سامانه ثبت فعالان بخش فرش باید ایجاد شود همچنین یک تشکل واحد بخش خصوصی که بتواند نمایندگی و دفاع از مواضع قالیبافان، قالی‌فروشان و تولیدکنندگان این صنعت را انجام دهد در سیستان و بلوچستان باید شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فرش سیستان از قدمتی طولانی و منحصر به فردی برخوردار بوده و یکی از اصیل‌ترین قالی‌های سنتی کشورمان است گفت: باید تلاش کرد اقتصاد فرش سیستان پایدار شود زیرا این فرش ثبت ملی و تبدیل به یک برند شده است.

استاندار گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) باید یک پایگاه ویژه برای فرش و صنایع دستی ایجاد کند زیرا این‌ها عواملی هستند که بسیار می‌توانند شرایط اشتغال مددجویان را تسهیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرش سیستان حتما در فرودگاه بین‌المللی زاهدان غرفه مربوطه‌اش  ایجاد شود و همه یاد بگیریم وقتی از این به بعد خواستیم آثار تمدنی این منطقه را معرفی کنیم یکی از آن‌ها فرش سیستان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر کم آبی در سیستان کشاورزی را تعطیل کرده اما فرصتی مثل فرش فرصتی بی‌بدیل است گفت: جذب هنرجویان فرش دارای اهمیت و شناساندن این بخش توسط حوزه‌های مختلف استان دارای ضرورت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سیستان و بلوچستان فرش سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد