Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به مبادله ۱۲۳ میلیون دلار کالا از طریق بازارچه مرزی کوهک طی ۹ ماهه امسال گفت: بازار خرده فروشی در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان احدا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستا و بلوچستان ، داود شهرکی در بازدید از بازارچه مرزی کوهک سراوان و بازارچه خرده فروشی که قرار است در این منطقه راه اندازی شود، بیان کرد: بر اساس تصمیم ها و سیاست های کشور در سه حوزه قرار است در بخش تجارت کار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بخش تجارت کلان که از مسیرهای پایانه انجام می شود، تجارت میانی بین خرده فروشی ها که در بازارچه ها شکل خواهد گرفت و بازار خرده فروشی هم با نیت معیشت مرزنشینان با توافقی که با پاکستان صورت گرفته، قرار است در سه محل کوهک، پیشین و جالق احداث شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: اقدام های لازم را از سمت کشور خودمان شروع کردیم، امیدوارم بتوانیم روند را همزمان پیش ببریم و از آن سو پاکستان بتواند تاسیسات لازم را ایجاد کند تا ظرف ماه های آینده بازار خرده فروشی که مرزنشینان بتوانند فارغ از تشریفات اداری پیچیده کار تجارت خرد را انجام دهند و معیشتشان را تامین کنند، در این بازارها شکل بگیرد.

وی افزود: تحقق این مهم سبب می شود که بتوانیم رونق مرزنشینی را برای مردم مرزنشین در کنار تجارت کلان و تجارت ناشی از پیله وری و کوله بری که در این مرزها فعالیتش را شروع کردیم، شاهد باشیم.

شهرکی اظهار کرد: این بستری است که بتوانیم ظرفیت مردم مرز را در مبادلات کالا در مقیاس خرد با کشور همسایه به کار بگیریم.

وی با اشاره به حجم مبادلات کالا در ۹ ماهه امسال در بازارچه کوهک اذعان کرد: طی این مدت ۱۲۳ میلیون دلار کالا از طریق این بازارچه مبادله شده که رقم قابل توجهی است، اما برای ما رضایت بخش نیست و باید این میزان را افزایش دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خاطرنشان کرد: در بازدیدهای صورت گرفته توسعه زیرساخت های منطقه، امکانات خدماتی و اجرایی بررسی شد، برای این که شرایطی فراهم کنیم تا صادرکنندگان و رانندگانی که حمل کالا دارند، بتوانند از امکانات رفاهی بهتری برخوردار شوند و به خدمات گمرکی، بازرسی و مرزبانی همانطور که تاکنون کمک کردند، سرعت دهیم و بتوانیم کمترین توقف را داشته باشیم.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازار خرده فروشی بازار خرده فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

 امیر دریادار دوم حسین حسنی، فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این یگان در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارت وارد شده به شهرستان کنارک، نیروی دریایی ارتش برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی، با هدف کمک به مردم سیل‌زده در سیستان و بلوچستان وارد عرصه شد.

فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ما در نیروی دریایی ارتش با توان بالا و پیشرفته‌ترین تجهیزات اعم از بالگرد‌ها و خودرو‌های تیپ تفنگداران توانستیم همه کمک‌های جمع‌آوری شده توسط بنیاد برکت، بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای رفع نیاز‌های اعلام شده از سوی ستاد بحران را توسط بالگرد و خودرو به صعب العبورترین روستا‌ها که امکان دسترسی به آنها وجود نداشت، منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ سورتی پرواز بالگرد به روستا‌های صعب‌العبور انجام شده که این پرواز‌ها از طریق یگان هوادریا در منطقه سوم دریای نبوت ارتش و در همکاری با خودرو‌های تاکتیکی تیپ تکاوری حمزه سیدالشهدا (ع) جهت انتقال کمک‌ها و نیازمندی‌های مردم به نقاط صعب العبور انجام می‌شود.

امیر دریادار حسنی همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که ستاد بحران استان از ما برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان درخواست داشته باشند آماده خدمت‌رسانی هستیم. در این راستا، بالگرد‌های ما امروز به سوی منطقه دشتیاری نیز اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان