Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه شامگاه چهارشنبه از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا با هم همکاری کنند و در هفته‌های آتی پیشنهادهایی برای یک توافق امنیتی جدید با روسیه تهیه کنند که شامل گفتگوی صریح با مسکو باشد.

ماکرون در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد استقرار نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، توضیح نداد که «نظم امنیتی و ثبات جدیدی» که او به دنبال آن است چه می‌تواند باشد، اما گفت که باید اطمینان حاصل کرد که اروپا از منافع خود دفاع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در حالی که اولویت های فرانسه برای ریاست شش ماهه اتحادیه اروپا را مطرح می کرد، به پارلمان اروپا گفت: «ما مطمئن خواهیم شد که اروپا صدای منحصر به فرد و قوی خود را به گوش می‌رساند».

برخی از کشورهای اروپایی نگران هستند که در گفتگوهای امنیتی مستقیم آمریکا با روسیه، که آنها دور زده شوند و نگرانی های امنیتی آنها نادیده گرفته شود.

رئیس‌جمهور فرانسه توضیح داد: «خوب است که اروپایی‌ها و ایالات متحده با هم هماهنگ شوند، اما لازم است اروپایی‌ها گفتگوهای خود را انجام دهند. ما باید یک پیشنهاد مشترک، یک چشم انداز مشترک، یک نظم امنیتی و ثبات جدید برای اروپا ارائه دهیم.»

به نوشته رویترز، ماکرون گفت که اروپایی ها این پیشنهاد را قبل از گفتگو با روسیه با متحدان ناتو در میان خواهند گذاشت.

ماکرون که از حامیان برخورداری اتحادیه اروپا از «خود مختاری استراتژیک» در زمینه دفاعی است، اظهار داشت که این اتحادیه باید خود را در موقعیتی قرار دهد تا مطمئن شود که «می تواند به آن احترام گذاشته می‌شود» و اینکه اطمینان حاصل کند که برای منابع انرژی بیش از حد به روسیه وابسته نیست.

بر اساس این گزارش، وی که سه ماه دیگر با انتخابات ریاست‌جمهوری روبه‌رو می‌شود، گفت که فرانسه و آلمان می‌خواهند در گفتگو با روسیه و اوکراین به دنبال راه‌حلی برای تنش‌ها باشند.

پیش از این، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روسیه را متهم کرده بود که قصد دارد کشورهای اروپایی را از مذاکرات امنیتی «حذف» کند، اما ابراز امیدواری کرد که آمریکا اجازه این امر را ندهد.

با این حال، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه روسیه با انباشت نیروی نظامی در مرز اوکراین به‌دنبال کسب امکان اقدام علیه این کشور است، گفت مسکو باید از بین دیپلماسی و تقابل، یکی را انتخاب کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1126499 برچسب‌ها فرانسه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه

نیروهای امنیتی فرانسه معترضان حامی فلسطین که با افزایش جنبش دانشجویی در سراسر جهان مصمم‌تر خواستار پایان جنگ در غزه هستند را مورد ضرب و شتم قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در میان معترضانی که به مناسبت روز کارگز امروز چهارشنبه به خیابان‌های پاریس آمده بودند، نیروهای امنیتی فرانسه با خشونت معترضان حامی فلسطین را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

.

 

تظاهرات کنندگان در جریان اعتراض‌های گسترده امروز در پاریس خواستار توقف فوری جنگ رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

نیروهای امنیتی فرانسه در جریان تظاهرات روز کارگر که با اعتراض‌های حمایت از فلسطین همراه شده بود، از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کردند.

علاوه بر درخواست‌های معترضان حامی فلسطین، هزاران تظاهرات کننده در خیابان‌های پایتخت فرانسه خواهان شرایط کاری و پرداخت‌های بهتر هستند.

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز