Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:19:20 GMT

سامانه جدید هواگوی در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۰۶۲۶

سامانه جدید هواگوی در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

محسن عراقی‌زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هواشناسی خراسان رضوی با استفاده از مزایای تلفن گویا، سامانه‌ای را برای شماره‌گیری و اطلاع از آخرین پیش‌بینی هوای استان و سایر استان‌های کشور و اطلاع از تفسیرهای نقشه هواشناسی برای همه کاربران فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: سامانه هواگو از طریق اتصال به وب‌سرویس سازمان هواشناسی کشوری می‌تواند به آخرین اطلاعات شرایط جوی تمامی استان‌ها، پیش‌بینی‌ و هشدارها دسترسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این فناوری به شما امکان می‌دهد که از طریق منشی تلفنی (دیجیتال) و وارد کردن شماره صفحه کلید یا صوت با منشی رایانه ای ارتباط داشته باشید.
عراقی زاده افزود: تنوع امکانات و طراحی منوهای کاربردی و همچنین ارتقای تعداد خطوط به ۳۰ خط همزمان بر بستر فیبر نوری از ویژگیها و مزایای سامانه جدید نسبت به سامانه قدیم به شمار می رود. 
وی ارائه پیش‌بینی هواشناسی شهرستان‌های استان، اطلاعیه ها و هشدارهای جوی، توصیه هواشناسی کشاورزی، پیش‌بینی مراکز استانهای همجوار، امکان برقراری ارتباط با انواع اپراتورهای فعال ثابت و تلفن همراه و ارائه گزارشها در خصوص آمار تماس‌های کاربران را از دیگر قابلیت‌های سامانه هواگوی جدید هواشناسی خراسان رضوی برشمرد.

استان خراسان رضوی دارای ۳۳ شهرستان است.

سامانه قدیم هواگوی هواشناسی خراسان رضوی در سال ۱۳۸۹ راه اندازی شده بود و این استان از استانهای پیشروی کشور در این زمینه است.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا مشهد سازمان هواشناسی كشور بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا مشهد سازمان هواشناسی كشور تغییرات آب و هوا مشهد سازمان هواشناسی كشور بارش باران هواشناسی خراسان رضوی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری ظهر شنبه در جریان بازدید از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست بر خواهد گشت.

همچنین استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

کد خبر 6089984

دیگر خبرها

  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود