Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@11:36:28 GMT

ترکیه ۳هزارپلیس به قطرمی‌فرستد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۰۷۰۵

ترکیه ۳هزارپلیس به قطرمی‌فرستد

نیروهای ترکیه در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ و به مدت ۴۵ روز برای جام جهانی در قطر حضور خواهند داشت ناطقان: به نقل از رویترز، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه گفت که کشورش پیش از نیز تعدادی از نیروهای قطری را قبل از مسابقات آموزش داده است.



بنا به گفته او ۳ هزار پلیس ضد شورش و همچنین ۱۰۰ عضو یک واحد نیروهای ویژه، ۵۰ سگ بمب یاب و اپراتورهای آنها و ۵۰ کارشناس بمب شامل نیروهایی است که ترکیه به قطر اعزام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه نیروهای ترکیه در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ و به مدت ۴۵ روز برای جام جهانی در قطر حضور خواهند داشت گفت: «در این رویداد، که انتظار می‌رود بیش از یک میلیون هوادار از سراسر جهان در آن شرکت کنند، پرسنل ما امنیت را تضمین خواهند کرد.»

سویلو افزود که ترکیه همچنین ۶۷۷ پرسنل امنیتی قطر را در زمینه‌های مختلف آموزش داده است.


ترکیه و قطر در سال‌های اخیر روابط خود را تقویت کرده‌اند و آنکارا از دوحه در مناقشه خود با سایر کشورهای خلیج فارس حمایت می‌کند.

در سال ۲۰۱۷ که قطر مورد تحریم و محاصره کشورهای همسایه‌اش به رهبری عربستان قرار گرفته بود، یکی از شروط برای رفع تحریم‌ها و انزوا، پایان دادن به حضور نیروهای نظامی ترکیه در قطر بود، با این وجود کمتر از دو سال پس از آغاز این محاصره، ترکیه یک پایگاه نظامی در قطر راه‌اندازی کرد.

تحریم‌ها و محاصره قطر توسط کشورهای همسایه‌اش نهایتا در ژوئن ۲۰۲۱ به پایان رسید.

قطر و ترکیه در جریان بهار عربی از نیروهای اخوان المسلمین حمایت می‌کردند و در مصر از دولت محمد مرسی پشتیبانی می‌کردند، که نهایتا در یک کودتای نظامی توسط ژنرال السیسی که به امارات و عربستان نزدیک است کنار گذاشته شد.

دو کشور همچنین در شمال سوریه از گروه‌های مسلح مخالف دولت بشار اسد حمایت می‌کنند.

جام جهانی در قطر از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

منبع: عصر ایران

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد

روزنامه ال پائیس امروز (جمعه) از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، اسپانیا قراراست تعدادی موشک‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.

به گزارش ایسنا، اسپانیا ارسال پرتابه‌های پاتریوت ضد موشک به اوکراین را رد کرده اما قرار است گلوله‌های این پرتابه‌ها را به کی‌یف بدهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از منابع دیپلماتیک اسپانیا روز پنجشنبه به خبرنگاران خارجی گفت: «ما باید تعهد خود به اوکراین را تسریع ببخشیم.»

ال پائیس نیز گزارش کرد، اسپانیا سه آتشبار پاتریوت دارد که به صورت دست دوم در سال‌های ۲۰۴ و ۲۰۱۴ از آلمان خریداری کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سیستم دفاع هوایی پاتریوت یا دیگر سیستم‌های پیشرفته هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای کی‌یف افزایش دهند.

روز دوشنبه، وزرای اتحادیه اروپا گفتند که در حال بررسی چگونگی ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما به تعهدات خود مربوط به سیستم‌های پاتریوت که برای کی‌یف بیشترین ارزش را دارد، عمل نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • اعزام «ناوگان آزادی ۲» به نوار غزه به دلیل تاخیر در روند کار به تعویق افتاد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد