Web Analytics Made Easy - Statcounter

​معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از انجام توافق با مدیریت منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جهت تنظیم روابط کار این مناطق خبرداد و گفت: توافق اولیه در این باره انجام شده تا با استفاده از ظرفیت این مناطق کمک بازرسان کار در این محل‌ها تعیین تا بر نظارت و بررسی مفاد قانون کار در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی نظارت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی‌حسین رعیتی‌فرد در نشست تخصصی حوزه مدیریت روابط کار استان فارس در شیراز افزود: دغدغه‌های کارشناسان و مدیران ستادی روابط کار پاشنه آشیل این وزارتخانه است.


وی ادامه داد: ایجاد سامانه بیمه بیکاری در شرایط شیوع کرونا موجب تسهیل در ارایه خدمات به جامعه کار و تلاش کشور شد که با توسعه خدمات غیرحضوری و بهره از تجهیزات مدرن می‌توان در جهت توسعه خدمات گام موثری برداشت.


معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: بازرسین کار باید به تجهیزات و لوازم آنلاین برای صدور اخطار و ابلاغ مجهز شوند تا با ایجاد این زیرساخت ضمن گسترش شفافیت در امور، دست دخالت‌های نابجا نیز کوتاه شود.


رعیتی فرد از انجام توافق با مدیریت منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جهت تنظیم روابط کار خبر داد و گفت: توافق اولیه در این باره انجام شده تا با استفاده از ظرفیت این مناطق، کمک بازرسان کار در این محل‌ها تعیین و بر تنظیم روابط کار در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی نظارت کنند.


وی عنوان کرد: ۳ میلیون واحد صنفی در سطح کشور وجود دارد که نیازمند بررسی مسائل ایمنی، اجرای قانون کار و طبقه بندی مشاغل هستند.


معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان فارس گفت: رهبری در این سفر فرمودند که فارس در قله است و این استان باید در همه حوزه‌ها صاحب ایده و خلاقیت باشد.


وی کارگر و کارفرما را دو بال تولید کشور عنوان کرد و افزود: این دو بخش در زمانه شیوع کرونا توانستند کشور را از این گردنه سخت اقتصادی با کمترین مشکل عبور دهند.


رعیتی فرد بر ضرورت بررسی دقیق تقاضا‌های مشاغل سخت و زیان آور، ارتقاء ایمنی در واحد‌های تولیدی و کارگاه‌ها و صیانت از نیروی کار تاکید کرد.


سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این مراسم با ارایه گزارشی از حوزه مدیریت روابط کار فارس گفت: حوزه مدیریت روابط کار این استان در سطح کشور ممتاز است.


مصطفی هاشمی افزود: شعار هر کارگر و هر کارفرمای این استان باید عضو یک تشکل صنفی باشد سرلوحه کار کارکنان روابط کار فارس قرار دارد.


وی با بیان این که ۸۷ تشکل کارگری و کارفرمایی در یکسال گذشته در این استان تشکیل شده گفت: هزار و ۶۹ تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان فعال است.


وی از انعقاد تفاهم نامه‌ای مشترک با اتاق اصناف و آموزش فنی و حرفه‌ای این استان خبرداد و گفت: این طرح برای ارایه آموزش و اشتغالزایی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در دستور کار قرار دارد.


هاشمی با بیان اینکه وجود تعداد زیادی واحد صنفی در فارس وجود دارد افزود: کاهش حوادث و ایمن سازی واحد‌ها و کارگاه‌های این استان امر مهم و البته دشواری است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.


وی با اشاره به موضوع ایمنی و صلاحیت شرکت‌ها در این استان اظهار داشت: ریشه قرارداد‌های سفیدامضاء در استان فارس با تلاش کارکنان حوزه روابط کار خشکانده شد.


سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان گفت: دامنه فعالیت شرکت‌های خدماتی در سطح این استان وسیع است و باید نظارت دقیقی بر فعالیت این بخش صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی بیکاری کرونا مناطق ویژه اقتصادی کار و رفاه اجتماعی استان فارس روابط کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حقیقت ‌اظهار کرد: این ‌سامانه جدید برای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در استان به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی در شهرستان های مُهر، لامرد،‌ لارستان،‌ گراش، اوز، قیرو کارزین، خنج، جهرم، فسا،‌استهبان،‌نی ریز،‌ فیروز آباد،‌ فراشبند،‌نور آباد ممسنی ، رستم و کازرون پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در همه مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی ٰ‌مناطق غربی، مرکزی و شیراز فعال است و برای جمعه ۱۴ اردیبهشت هم در استان به ویژه نیمه غربی و مناطق مرکزی پیش بینی شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر،‌جاری شدن روان آب,،طغیان رودخانه ها

مدیر کل هواشناسی بیان کرد: اثر مخاطره همچون آبگرفتگی معابر،‌ جاری شدن روان آب و سیلاب،‌ طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها برخورد صاعقه و سقوط اشیای بدون مهار از ارتفاعات وجود دارد.

حقیقت گفت: عدم تردد و ماندگاری در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال ها و آبراهها، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و کار در ارتفاعات توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس نهم اردیبهشت ماه بااعلام اطلاعیه سطح زرد نسبت به فعالیت سامانه بارش های رگباری و بهاری به صورت پراکنده همراه با رعد و برق،‌ وزش باد موقتی و احتمال تگرگ از بعد از ظهر دوشنبه دهم اردبیهشت ماه تا اواخر وقت سه شنبه، یازدهم همین ماه در مناطق شمال غرب،‌ غرب، مرکز استان و شیرازهشدار داده بود.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد