Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی استان از دستگیری محکوم متواری و کشف کلاهبرداری ۲۵ میلیارد تومانی با اشرافیت کارآگاهان پلیس استان خبر داد.

سردار غلامرضا جعفری صبح امروز (۳۰ دی ماه) در این خصوص، افزود: در پی دریافت شکایتی مبنی بر کلاهبرداری و انتقال مال غیر و جعل، با توجه به اهمیت موضوع مراتب بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد متهم با اطلاع از اقامت شاکی در خارج از کشور، با تنظیم یک فقره وکالتنامه جعلی در یکی از دفاتر اسناد رسمی بندرعباس اقدام به انتقال قطعی مالکیت سه دانگ از یک ملک ثبتی و تعداد ۲۷ باب مغازه واقع در بندرعباس را به نام خودش و مالکیت سه دانگ از پلاک های ثبتی یک ملک دیگر بنام خواهرش کرده و سپس املاک فوق را به فروش رسانده و متواری شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: متعاقبا یک فقره پرونده محکوم تحت تعقیب و متواری از شعبه دوم اجرای احکام کیفری مبنی بر دستگیری محکوم علیه به اتهام کلاهبرداری و انتقال مال غیر و سوء استفاده از سند مجعول به حبس و پرداخت جزای نقدی دولتی به میزان ۱۶ میلیارد ریال و رد مال به شاکی محکوم شده بود، واصل شد.

سردار جعفریاضافه کرد: با انجام اقدامات گسترده فنی، اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم پس از خروج از استان هرمزگان به استان فارس متواری و در شهرک صدرا شهرستان شیراز مخفی شده و به بصورت مجردی و تنها زندگی می کند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: مأموران پس از اطمینان از حضور نامبرده در شیراز ضمن اخذ نیابت قضائی قصد عزیمت جهت دستگیری وی داشته که با توجه به اینکه دادسرای اجرای احکام کیفری شیراز قبل از حضور ماموران انجام دهنده نیابت، اقدام به ثبت نیابت به صورت عادی کرده بود محکوم علیه با توجه به مطلع شدن از سامانه ثنا دادگستری سریعا از محل اختفاء خود خارج و گوشی تلفن همراه خود را خاموش و متواری می شود.

وی ادامه داد: با تلاش های فراوان یک ماهه و خستگی ناپذیر مأموران نهایتا مخفیگاه متهم که بصورت دوره‌ای محل اختفاء خود را از استان های تهران، اصفهان و فارس تغییر می داد در شهرستان شیراز شناسایی و مأموران با هماهنگی قضائی و اخد نیابت به مخفیگاه متهم اعزام و طی یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و به پلیس آگاهی استان انتقال دادند. 

سردار جعفری با بیان اینکه متهم در بازجویی های اولیه به کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد تومان معترف شد، اظهار کرد: متهم پس از تکمیل پرونده به دادسرا منتقل و با توجه به محکومیت قطعی کلاهبرداری و انتقال مال غیر و استفاده از سند مجعول روانه زندان مرکزی بندرعباس شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایتخت امروز در بازسازی صحنه جرم در جمع خبرنگاران گفت: از شهروندی که فیلم ضرب و شتم مردم در اتوبوس را تهیه کرد تشکر می‌کنم؛ چراکه موجب دستگیری این متهم شد و ما پنج تا ۶ روز بعد از این حادثه هویت متهم را شناسایی کردیم.

وی گفت: این متهم به یکی از استان‌های غربی کشور متواری شد و به یکی از روستاها رفته بود اما همکاران با اشراف اطلاعاتی وی را که به هنگام دستگیری با مأموران درگیر شده بود، دستگیر کردند.

سردار محمدیان تاکید کرد: به این گونه افراد هشدار می‌دهیم که پلیس توان و تجهیزات لازم را دارد و از این صحنه‌ها به سادگی نمی‌گذرد و با هماهنگی دستگاه قضائی مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شخص دادستان تهران هم پیگیر قضیه بود تا زودتر دادگاه این فرد اجرا شود.

سردار محمدیان گفت: این فرد سابقه دار است و همدست دارد اما در آن فیلم تنها بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • ۲۷ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • دستگیری ۲ متهم به قتل در آمل
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل