Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرخارجه ونزوئلا از آمریکا خواست که کنترل و اداره دارایی‌های این کشور در واشنگتن و نیویورک را که توسط "گروه جنایتکاران بین‌المللی" مرتبط با خوان گوایدو، غصب شده‌اند، بازگرداند.

به گزارش ایسنا، به نقل آناتولی، فلیکس پلاسنسیا،‌ وزیر خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای به مطبوعات خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌اش، از آنها خواست تا دستور بازگرداندن دارایی‌های دیپلماتیک ونزوئلا که از سال ۲۰۱۹ پس از تصرف توسط عوامل گوایدو، رهبر اپوزیسیون، دزدیده شده‌اند، بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما از جو بایدن، رئیس‌جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا می‌خواهیم به مقامات دولتی دستور دهند که مقر دیپلماتیک کاراکاس در واشنگتن و کنسولگری ما در نیویورک را به دولت ونزوئلا بازگردانند.

طبق گفته وزیر خارجه ونزوئلا، تصرف این دارایی‌ها "غارت و سرقت از همه ونزوئلایی‌ها" و در حال نابودی است، بنابراین باید به مقامات دولت ونزوئلا به  ریاست نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی بازگردانده شود.

وی از بلینکن خواست از الگوی دولت بولیوی پیروی کند، که اخیراً بیش از ۱۲ خودرو را که از اکتبر ۲۰۲۰ در دست عوامل گوایدو در لاپاز در زمان حکومت آنی‌یز در دست داشتند، بازگرداند. پس از انتخاب لوئیس آرس به عنوان رئیس جمهور بولیوی در سال گذشته، دولت مادورو روابط خود را با لاپاز از سر گرفت.

کاراکاس مجدداً تأکید کرد که این کالاها باید به دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور، که نماینده «دولت قانون اساسی جمهوری و همه ونزوئلاها» است، بازگردانده شود.
 وزیر امور خارجه ونزوئلا چندین رهبر مخالف را به تخریب اموال فرهنگی، کتابخانه سفارت، آثار هنری و اقامتگاه رسمی نمایندگی دیپلماتیک در بولیوی متهم کرد.

در ژانویه ۲۰۱۹، پس از آنکه مجلس ملی تحت کنترل مخالفان ونزوئلا گفت که مادورو نامشروع است، گوایدو خود را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی کرد. دولت ایالات متحده و حدود ۵۰ کشور دیگر از آن زمان گوایدو را به عنوان "رئیس جمهور موقت" ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند. در حالی که اتحادیه اروپا و ایالات متحده با به رسمیت شناختن رسمی گوایدو به ریاست جمهوری پیوستند، درهای گفتگو با مادورو را رها کردند.

ونزوئلا همچنین خواهان بازگرداندن سایر دارایی‌هایی است که «دزدیده شده‌اند» مانند آثار هنری و اسناد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا نیکولاس مادورو دفتر دیپلماتیک واشنگتن آمريكا خارجه ونزوئلا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شماری از کارمندان دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا سرکوب جنبش دانشجویی در حمایت از غزه را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، شماری از کارمندان دولت آمریکا خواستار آتش‌بس در نوار غزه شدند و اعلام کردند: ما در کنار تظاهرکنندگان می ایستیم و مخالت خود را با موضع رئیس جمهور مبنی بر سلب حقوق آنها اعلام می کنیم.

آنها افزودند: ما حملات سرکوبگرانه و نظامی علیه تظاهرات دانشجویی را محکوم می کنیم.

کارکنان دولت بایدن همچنین از او خواستند تا از حقوق قانون اساسی دانشجویان معترض حمایت کند.

این خبر در حالی است که تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین و غزه در دانشگاه‌های و کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد و با سرکوب و خشونت از جانب پلیس و نیروهای امنیتی مواجه می شود.

کد خبر 6095995

دیگر خبرها

  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است