Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، عملکرد این شورا در استان را قابل قبول دانست و اظهار داشت: تا علت های ابتلا به اعتیاد در جامعه که بیشتر به بیکاری و مشکلات اقتصادی برمی‌گردد، شناسایی و برطرف نشود، امکان ریشه کن شدن این معضل خانمانسوز میسر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محدودیت هایی وجود دارد و در برخی موارد نیز پیشگیری از آلودگی به مواد مخدر به خود افراد بستگی دارد، اضافه کرد: برخی افراد زمینه ذهنی اعتیاد را ندارند اما به واسطه نبود درآمد و مشکلات اقتصادی، دچار یاس و نامیدی شده و به سمت اعتیاد کشیده می شوند که بعدها کار درمان آنها دشوار و هزینه بردار است، پس مهمترین مولفه برای پیشگیری از اعتیاد، ایجاد اشتغال است.

استاندار کردستان، اغلب معضلات اجتماعی و بزهکاری ها را به مسئله معیشت و اقتصاد مرتبط دانست و افزود: اکر زمینه های اشتغال را فراهم کنیم، خود به خود بسیاری از مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

زارعی کوشا یادآور شد: سرمایه گذاری در حوزه اشتغال و مهارت کمک می کند که هزینه های مادی و معنوی بعدی کمتر شود و شاهد شکل گیری اعتیاد در جامعه نباشیم.

وی آموزش مهارتی به معتادان را کاری بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: باید از ظرفیت های اشتغال و سرمایه گذاری به خوبی بهره گرفته شود تا وضعیت اجتماعی مناسب و کم خطری داشته باشیم.

استاندار کردستان خواستار جدیت بهزیستی در بحث نظارت بر عملکرد کمپ های ترک اعتیاد به ویژه بخش خصوصی شد و ادامه داد: ممکن است در کمپ های بخش خصوصی به واسطه تنگناهای مالی که دارند، فشارهای غیرمنطقی به فرد معتاد بیاید و انگیزه فرد برای ترک اعتیاد از بین برود.

زارعی کوشا بر لزوم افزایش زمان نگهداری افراد در کمپ ها در صورت ناتوانی در ترک اعتیاد، افزود: باید از تجربه های موفق در زمینه پاکسازی افراد معتاد بهره گرفت و آن را دستمایه برای دیگر معتادان قرار داد.

وی تاکید کرد: علاوه بر مجموعه دستگاه های فعال در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد، باید از حوزه های پژوهشی و دانشگاه ها استفاده کرد و حتی اعتباری برای انجام پژوهش در این زمنیه اختصاص داده شود.

استاندار کردستان در ادامه، ارتقای درآمد سرانه خانوارها و توسعه سرمایه گذاری را از جمله اهداف راهبردی مدیریت استان عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش ما این است در این زمینه از بخش خصوصی، دانشگاه ها و تعاونی ها کمک بگیریم، ضمن اینکه اقدامات خوبی در زمینه تسهیل سرمایه گذاری در استان در حال انجام است.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه هفته آینده رسما دفتر منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان افتتاح می شود، افزود: اجرای این مهم، امتیازات زیادی داشته و برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی جذابیت فراوانی دارد.

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در سال جاری

فرمانده انتظامی کردستان هم از کشف یک هزار و ۳۳۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان در سال جاری و افزایش ۲۲ درصدی آن نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: در همین رابطه ۲ هزار و ۹۶۰ نفر قاچاقچی، خرده فروش و نگهدارنده دستگیر شدند.

سردار علی آزادی بر لزوم همکاری دستگاه های مختلف از جمله بهزیستی، شهرداری و استانداری در زمینه جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: بر اساس دستورالعمل، ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز در این رابطه برعهده ستاد مبارزه با مواد مخدر و ۵۰ درصد دیگر نیز برعهده شهرداری ها و استانداری ها است.

وی اضافه کرد: طبق پیشنهاد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر، حداقل زمان نگهداری معتادان متجاهر ۲ سال است که در صورت عدم درمان، به سه سال افزایش و کار در اردوگاه های کار در شرایط سخت تداوم خواهد داشت.

۵۰ درصد جرائم ورودی به زندان ها به افراد معتاد مربوط است

مدیرکل زندان های کردستان هم اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده، ۲۵ درصد جرائم ورودی به زندان های استان به صورت مستقیم و حدود ۵۰ درصد به صورت غیرمستقیم به افراد آلوده به مواد مخدر مربوط می شود.

مراد فتحی با بیان اینکه افراد درگیر اعتیاد بلافاصله بعد از شناسایی، مورد مشاوره و سم زدایی قرار می گیرند، افزود: در ورودی های امسال تا آخر آذر ۹۱۸ مورد سم‌زدایی از افراد معتاد در زندان های استان انجام شد و سپس به مراحل بعدی یعنی درمان منتقل شدند.

وی آمار کنونی افراد معتاد تحت پوشش متادون درمانی را ۵۶۰ نفر و از ابتدای امسال تاکنون ۹۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر از معتادان در زندان های استان، تحت درمان بوپرنورفین هستند که نتیجه خوبی هم داشته است.

مدیرکل زندان های کردستان یادآور شد: در زندان های استان ۲ بند به متادون درمانی اختصاص دارد که موفقترین بخش در حوزه اشتغال و حرفه آموزی است و حدود ۳۰۰ نفر درگیر شغل مولد هستند و تا آذر ماه درآمدشان از تولید و فروش صنایع دستی ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

فتحی ادامه داد: امسال ۲ هزار زندانی در استان موفق به اخذ مدرک از فنی و حرفه ای شده اند تا بعد از دریافت تسهیلات وارد بازار کار شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان هم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را از لحاظ عملکرد جزو استان های برتر کشور دانست و اضافه کرد: با توجه به در معرض آسیب بودن نوجوانان وجوانان، نیاز است بر باشگاه های بدنسازی نظارت ویژه وجود داشته باشند تا زمینه سواستفاده و فروش مواد نیروزا و اعتیادآور فراهم نشود.

رضا اعظمی با بیان اینکه اغلب معتادان به اعتیاد بر می گردند، افزود: علت این برگشت، نقص اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیست بلکه مشکل در جاهای دیگر است که بیشتر به مسئله نبود شرایط برای اشتغال و داشتن درآمد برمی گردد.

در حال حاضر ۱۸ مرکز ترک اعتیاد و یک مرکز باشگاه مثبت ایدز زیر نظارت بهزیستی در حوزه درمان اعتیاد در استان کردستان فعالیت می کنند.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی اسماعیل زارعی کوشا کردستان مواد مخدر سنندج پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اسماعیل زارعی کوشا کردستان آسیب های اجتماعی اسماعیل زارعی کوشا کردستان مواد مخدر سنندج پیشگیری از اعتیاد مبارزه با مواد مخدر استاندار کردستان زندان های استان سرمایه گذاری افراد معتاد زارعی کوشا ترک اعتیاد زندان ها ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند

مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی اختیاری ادرار را تجربه می کنند، گفت: بیماری های کلیه و مجاری ادراری و سرطان پروستات از بیماریهای شایع اورولوژی هستند و یک‌سوم افراد جامعه در طول زندگی شواهدی از بی اختیاری ادرار را تجربه می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، «محمدرضا نوروزی» در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین کنگره سالیانه اورولوژی در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه سرطان دستگاه ادراری و تناسلی جز کشنده ترین سرطان ها است و جمعیت زیادی را تحت پوشش قرار می دهد، افزود: علل مختلفی باعث بروز چنین عارضه‌ای می‌شود که علل فیزیولوژیک ناشی از سن یکی از عوامل مهم است، زیرا با افزایش سن، عضلات انسان ضعیف می‌شود

وی همچنین از زایمان‌های مکرر به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجادکننده بی‌اختیاری ادرار در زنان نام برد و گفت: برای مدیریت بی‌اختیاری ادرار باید به افراد آموزش دهیم تا زندگی خوبی را سپری کنند.

نوروزی ادامه‌داد: زنان بعد از یائسگی بیشتر دچار بی اختیاری ادرار می شوند، زیرا با افزایش سن کنترل عضلات و توانایی در کنترل ادرار ضعیف تر می شود و اگر ورزش های لازم را در بعد از زایمان انجام ندهند بیشتر دچار بی‌اختیاری ادرار می شوند.

وی تصریح کرد: برای درمان این بیماری بر اساس تشخیص پزشک، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و تقویت عضلات لگن، جراحی و ابزار های مختلف انجام می شود.

رئیس بیست و هفتمین کنگره سالیانه اورولوژی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی درباره اهمیت بی‌اختیاری ادرار از طریق همکاری با جامعه پزشکی برای استفاده از پوشینه تا درمان قطعی بیماری، گفت: اورولوژی رشته‌ای است که مردم در بیماری‌های آن گرفتار هستند و باید نسبت به اشتراک گذاری دانش میان متخصصان و آگاهی بخشی به بیماران به طرق مختلف اقدام شود.

وی از سرطان پروستات به عنوان یکی از شایع ترین بیماری‌های مردان یاد کرد و گفت: این بیماری دومین سرطان شایع در مردان است و بیماران هزینه زیادی را در طول درمان پرداخت می کنند.

نوروزی تاکید کرد: نگاه درمانی به‌منظور ایجاد امنیت خاطر برای کسانی که دچار بیماری شده اند بسیار ضروری است، زیرا بیماری های سرطان نیاز به درمان های پیچیده دارد و بیمار را از نظر جسمی و هزینه های درمانی ناتوان خواهد کرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: اکنون همه جوامع نگاه پیشگیرانه به سلامت را در برنامه های کلان بهداشتی خود لحاظ کرده اند و ما نیز در این کنگره در این زمینه برنامه های پیشگیرانه ای را ارائه خواهیم داد.

در این مراسم، «طلا سپهرنیا» از مدیران یک شرکت تولیدی نیز گفت: در حال حاضر سن بی اختیاری ادراری به ۴۹ سال رسیده و با توجه به رسیدن بیماران به درمان قطعی، استفاده از پوشینه می تواند مشکلات آنها را در جامعه برطرف کند.

وی اظهار داشت: پوشینه در واقع لباس زیر بهداشتی یک‌بار مصرف بوده و می تواند به شرم زدایی بیمار دچار بی اختیاری ادرار در جامعه کمک کند.

«محمد علی زرگر» رییس انجمن اورولوژی ایران نیز گفت: این کنگره با هدف ارتقای دانش پزشکان و ارائه تازه های علمی رشته اورولوژی ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت برگزار و محورهای مورد نظر شامل ناباروری و اختلالات جنسی، اورولوژی اطفال، زنان لاپاراسکوپی و غیره است.

وی بیان‌داشت: این کنگره برای اورولوژیست ها دارای ۲۰ امتیاز بازآموزی بوده و نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی نیز در حاشیه کنگره برگزار است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مثانه بیش فعال دارید ؟ روش‌های سریع برای درمان را بدانید چرا همیشه احساس می کنم نیاز به دفع ادرار دارم؟ سرطان سومین عامل مرگ ایرانی ها

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید