Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید محمد رضا هاشمی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح ۵۱۶ واحدی شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن در شاهرود، افزود: در استان سمنان تاکنون بیش از ۳۲ هزار متقاضی خرید مسکن ثبت نام کردند که با غربالگری انجام شده از این تعداد ۱۷ هزار نفر دارای شرایط لازم بودند.

وی با بیان اینکه زمین در ۱۹ شهر استان سمنان به منظور احداث واحدهای مسکونی جانمایی شده است، تصریح کرد: برخی از این زمین ها به صورت الحاق، تغییر کاربری و یا مازاد تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی به نشست روز دوشنبه گذشته با وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: سمنان در موضوع تامین زمین در طرح نهضت ملی جهش مسکن جزء استان های پیشرو قرار دارد.

استاندار سمنان ادامه داد: دهه فجر امسال عملیات اجرایی این طرح در ۱۹ شهر استان به همت مسوولان، مدیران دستگاه های اجرایی و دستگاه های خدمات رسان آغاز می شود.  

وی با بیان اینکه استان سمنان در موضوع تامین مسکن روستایی رتبه نخست کشور را دارد، ابراز داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای استان سمنان ساخت یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی در نظر گرفته که تاکنون یکهزار و ۱۰۲ متقاضی این طرح به بانک ها جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند و با ۷۸۰ مورد قرار داد منعقد شده است.

هاشمی از تشکیل کمیته احیای واحد های صنعتی راکد در استان خبر داد و اظهار داشت: ۲۷ واحد صنعتی راکد در سه ماه گذشته به همت دستگاه قضایی، سازمان بازرسی، اتاق بازرگانی، استادان دانشگاه ها و مدیران عامل بانک ها به چرخه تولید بازگشتند.

سهم ۹.۸ هزار واحدی شرق استان سمنان از طرح ملی جهش مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان هم در این آیین گفت: سهم شرق استان سمنان در طرح نهضت ملی جهش مسکن ساخت ۹ هزار و ۸۱۶ واحد مسکونی در شهرستان های شاهرود و میامی است.

امیر عمیدی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ هزار و ۵۸۰ متقاضی خرید مسکن در این طرح ثبت نام کردند، افزود: تاکنون ۲ هزار ۳۰۰ متقاضی غربالگری شدند که از این تعداد ۷۵۰ مورد در دفاتر پیشخوان دولت تشکیل پرونده دادند.

وی با بیان اینکه ۸۲ هکتار زمین برای اجرای این طرح در شرق استان سمنان جانمایی شد، ابراز داشت: یکی از این زمین ها به وسعت ۴۸ هزار و ۵۸۵ متر مربع در اختیار تعاونی مسکن لشکر ۵۸ ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی در شاهرود قرار گرفت.

عمیدی با بیان اینکه دراجرای این طرح ۵۱۶ واحد مسکونی با نام شهید مدافع حرم سرهنگ زرهرن ساخته می شود، اظهار داشت: در اجرای این طرح ۳۰ بلوک چهار و پنج طبقه ای ساخته می شود و مساحت هر واحد ۱۱۰ و ۱۳۰ مترمربع خواهد بود.

 مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: برای متقاضیان این واحدها سه میلیارد ریال تسهیلات بانک مسکن در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن شاهرود شهدای مدافع حرم سیدمحمدرضا هاشمی بنياد مسكن انقلاب اسلامی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن شاهرود شهدای مدافع حرم طرح اقدام ملی مسکن شاهرود شهدای مدافع حرم سیدمحمدرضا هاشمی بنياد مسكن انقلاب اسلامی دهه فجر شرق استان سمنان ملی جهش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در طرح نهضت ملی مسکن سه طرح تسهیلاتی برای تامین و ساخت مسکن برای متقاضیان پیش‌بینی شده است. در طرح اول تامین زمین و ساخت مسکن را دولت انجام می دهد. در طرح دوم متقاضیانی که زمین دارند، تسهیلات وام ساخت مسکن دریافت خواهند کرد و در طرح سوم، تسهیلات وام کم‌بهره ساخت در اختیار متقاضیان در مناطق بافت فرسوده قرار می‌گیرد. طرح نهضت ملی مسکن با همکاری وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری) و بانک‌های کشور اجرا می‌شود. 

متن شهروند خبرنگار ما:

پس از سه سال همچنان بیش از پنجاه هزار نفر از تایید شدگان نهضت ملی مسکن شیراز بلاتکلیف هستند و متاسفانه مسئولین و متولیان امر ، زمین را تامین نکرده اند.مسئولین استانی هیچ تلاشی برای پیگیری و پیشبرد کار ندارند و به نظر میرسد اصلا هدف اصلی دولت که نهضت ملی مسکن هست برایشان بی اهمیت است.

دیگر خبرها

  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • استاندار لرستان از طرح نهضت ملی مسکن بروجرد بازدید کرد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد