Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی پور مقبلان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای نظارت بیشتر باید تیم بازرسی قوی در سطح شهرستان ها و حوزه های چهار گانه شمال غرب، جنوب غرب، جنوب شرق و شمال شرق پایتخت ایجاد شود تا بتوان نظارت بیشتری به فعالیت این استخرها که در مجتمع ها و اماکن مسکونی و خصوصی است، اعمال کرد.

وی با بیان اینکه با نامه نگاری به اداره کل ورزش وجوانان استان تهران درصدد هستیم نظارت بر این اماکن را بیشتر کنیم خاطر نشان کرد: در مرحله نخست اگر محیطی فاقد ناجی غریق نبود به مدت یک تا ۲ هفته از فعالیت آن جلوگیری به عمل می آید تا در این بازه زمانی مدارک و شرایط لازم را طبق مقررات و قوانین اخذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات نجات غریق استان تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه این استخرها به صورت خصوصی فعالیت دارند آیا مالکان اجازه بازرسی را به این هیات خواهند داد اظهار کرد: هرگونه غرق شدگی طبق ماده ۶۴ اجرایی برعهده مدیر عامل و مسئول ساختمان مجتمع ها مسکونی است و باید به این موضوع دقت کرد.

پورمقبلان اضافه کرد: برای رسیدگی به این موضوع نیز یک فرد از اعضای هیات رییسه از پلیس اماکن تهران بزرگ انتخاب شد تا بازرسی ها و نظارت ها جدی تر شده و تخلف به حداقل ممکن برسد.

وی همچنین با بیان اینکه با شیوع کرونا و تعطیلی اماکن آبی، دوره آموزشی و نجات غریق هیات با دستور فدراسیون متبوع با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالجاری برگزار شد گفت: در ۶ ماهه نخست امسال دوره های درجه ۲، درجه یک و آمادگی تعیین سطح، آب درمانی، ۲ دوره مربی گری و غواصی یک تا سه ستاره نیز در جزیره های قشم و کیش برگزار و همچنین دوره های باقی مانده از سال ۹۸ و ۹۹ نیز با همان مدرسان انجام و کارت های آنان صادر شد.

رییس هیات نجات غریق، این رشته ورزشی را سرشار از عشق برای فعالان آن برشمرد و افزود: با شیوع کرونا درآمد بسیاری از فعالان آن دستخوش تغییر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هم اینک با قرار گرفتن ورزش های آبی از جمله شنا در گروه ۲ کرونایی، بسیاری از ارگان ها دولتی و شهرداری ها می توانند در زمان شرایط زرد و نارنجی فعالیت آبی خود را ادامه دهند.

پورمقبلان اظهار امیدواری کرد که با قرار گرفتن شرایط بهتر در سال ۱۴۰۱ بتوان شاهد بازگشایی ۶۰ تا ۷۰ درصدی مجموعه های آبی دولتی و سازمانی در سطح استان باشیم.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد از مجموعه های آبی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دایر هستند.

وی بدون ذکر تعداد مجموعه های ورزشی آبی دولتی، مجتمع های مسکونی، شهرداری ها و مجموعه های خصوصی بیان کرد: طبق آمار موجود بیش از سه هزار ناجی زن و مرد در سطح استان تهران فعالیت دارند.

هیچ وام کرونایی به ناجیان غریق پرداخت نشد

با شیوع کرونا و تعطیلی ادامه دار مجموعه های ورزشی آبی و برخی از رشته های پر خطر شامل بوکس، کشتی، رزمی، کبدی، تکواندو و کاراته، مربیان و بسیاری از فعالان این ورزش ها دچار زیان مالی شدند.

پورمقبلان در پاسخ به این سوال آیا تا کنون وام های کارآ برای زیان ناشی از کرونا به فعالان نحات غریق تعلق گرفته است یا خیر؟ اظهار کرد: تا کنون بیشترین کمک به بخش نجات غریق توزیع سبدهای کالا از سوی فدراسیون و متولیان امر بوده است.

به گفته وی طبق آخرین اطلاعات موجود هنوز هیچ منجی غریقی در تهران از این وام بهره مند نشده است.

رییس هیات نجات غریق استان تهران بیان کرد: طبق مکاتباتی که با فدراسیون و وزارت ورزش انجام شد مقرر شد تا مدیران این فعالان را زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهند.

وی همچنین به سامانه نجات غریق نیز اشاره کرد و افزود: در این سامانه قرار است آخرین اطلاعات حقوقی را در اختیار فعالان قرار دهیم.

گواهی نجات غریق تنها در استان مبدا دارای اعتبار است

رییس هیات نجات غریق استان تهران بیان کرد: هرگونه گواهی فعالیت نجات غریق تنها برای استان مبدا (برگزرا کننده) اعتبار دارد و در استان های دیگر فاقد اعتبار است.

پورمقبلان با بیان اینکه دوره های آمادگی نجات غریق بر اساس دستور العمل فدراسیون در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد گفت: در صدد هستیم با فراهم شدن شرایط و ریشه کن شدن کرونا این دوره را در سال ۱۴۰۱ با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم.

به گفته وی برای ارتقای درجه یک نجات غریق استان، داشتن پنج آمادگی (طی سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰) و مدرک لیسانس و همچنین ۶ آمادگی جسمانی و حداقل مدرک دیپلم برای ناجیان غریق الزامی است.

رییس هیات نجات غریق استان تهران همچنین به برگزاری دوره های بین المللی نجات غریق توسط اساتیدی از کانادا خبرداد و گفت: این دوره آموزشی توسط عضو کمیته آموزش جهانی برگزار و ورزشکارانی از کشور و از تهران، ملارد، شهریار، فیروزکوه و ورامین شرکت کردند و دانش و تجربه خود را افزایش دادند.

پورمقبلان خاطر نشان کرد که درصدد هستیم تا با تفاهم نامه ای با هیات شنا و نجات غریق همکاری خود را افزایش دهیم.

برچسب‌ها فدراسیون نجات غریق اداره کل ورزش و جوانان استان تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون نجات غریق اداره کل ورزش و جوانان استان تهران شهر تهران فدراسیون نجات غریق اداره کل ورزش و جوانان استان تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام پاکزاد سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: طی چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی در حال انتشار است که در آن یک دستگاه تاکسی اقدام به حمل بار می‌کند. این در حالیست که شخصی هم روی سقف این خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع مشخص شد این ماجرا در تونل امیرکبیر اتفاق افتاده، از این رو راننده متخلف شناسایی شد و ضمن پذیرفتن اشتباه، از این اقدام اظهار ندامت و پشیمانی کرد.

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: راننده متخلف جهت رسیدگی به این پرونده به هیأت انضباطی معرفی شد.

کد خبر 6090276 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • ناجی پرسپولیس در جام حذفی غایب بود