Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسین انصاریان استاد حوزه و مفسر قرآن کریم طی سخنرانی در حسینیه محبان الزهرا(س) تهران، با بیان اینکه پایان جهان با گسترش عدالت همراه خواهد بود، اظهارداشت: طبق فرموده قرآن، پایان این جهان پایانی است که عدالت در همه‌جا گسترده شود و دیگر منافق، فاسق و مشرک در روی زمین باقی نمی‌ماند؛ این وعده خداست که در قرآن آمده و وعده پروردگار تخلف ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امام باقر(ع) می‌­فرمایند در روزگار امام زمان(عج) اگر دختری جوان با زیباترین چهره شتری را به تنهایی از بازار بغداد به سمت شام راهی کند که بار یک طرف این شتر طلا و طرف دیگر نقره باشد، هیچ چشمی به او بد نگاه نمی‌کند و هیچ دستی به این بار طلا و نقره­ دست درازی نخواهد کرد؛ این عدالت و امنیت سراسری در سایه قرآن و اهل بیت(ع) به وقوع می‌پیوندد و امام زمان(عج) می‌­فرمایند سرمشق من در کل زندگی فاطمه الزهرا(س) است.

این محقق، مفسر و پژوهشگر علوم قرآنی با بیان اینکه «طبق این فرموده ما تنها می‌توانیم دورنمایی از ارزش صدیقه کبری(س) را درک کنیم»، گفت: ائمه(ع) می‌­فرمایند که حضرت زهرا(س) لیله‌القدر عالم است یعنی شخصیت فاطمه(س) ناشناخته است هم‌چنانکه معلوم نیست شب قدر در کدامیک از سه شب ماه رمضان است. در نتیجه ما از یک سلسله آثار، دورنمایی از شخصیت ایشان را می‌­توانیم مشاهده کنیم ولی حقیقت این شخصیت برای ما مجهول است اما اگر شیعیان به این مقدار از شخصیت حضرت زهرا(س) هم اقتدا کنند از خطرات دنیا و عذاب دوزخ در امان خواهند بود.

استاد انصاریان ادامه داد: طبق فرموده ائمه طاهرین(ع)، دستگیره نجات ما از خطرات دنیا و عذاب آخرت، شیعه واقعی بودن است یعنی یک فرد شیعه در حد ظرفیت خود، باید آثار ایمان، اخلاق و اعمال اهل بیت(ع) را در خود پرورش دهد اما متاسفانه در روزگار ما عده‌ای دین را رها کرده‌اند و تنها شیعه شناسنامه‌ای هستند.

وی اظهار داشت: یک عالم سنی در کتاب خود آورده کسی که علی(ع) را به عنوان پیشوا و امام برای دین خود قرار دهد به استوارترین دستگیره چنگ زده است یعنی یک شیعه واقعی باید با دنیا جوری معامله کند که علی(ع) معامله کرد.

انصاریان با تاکید بر اینکه مردم نباید از اهل بیت(ع) دست بکشند، افزود: من به عنوان یک برادر از مردم می‌­خواهم از شیعه بودن دست برندارید؛ به هر خطری که برخوردید، نگران نباشید حتی اگر در خطر کشته شوید دنباله شهدای کربلا هستید، این گرانی‌­ها و مشکلات نباید شما را سست کند، اگر ما مثل بعضی­ افراد، اهل بیت(ع) را از دست دهیم، از هیچ خطری در دنیا و آخرت سالم نخواهیم ماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است که هر مومنی با تکیه بر مسئله‌ای در قیامت حاضر می‌شود برای مثال یکی به نماز تکیه دارد و خوشحال است که نجات پیدا می­‌کند، یکی به روزه­، دیگری به انفاق و... اما پیغمبر(ص) می‌­فرماید من با تکیه بر امیرالمومنین(ع) در قیامت حاضر می‌شوم پس جوانان نباید تشیع و ولایت اهل بیت(ع) را از دست دهند.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین انصاریان میلاد حضرت زهرا امام زمان حسینیه محبان الزهرا اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم

 به نقل از شهرداری قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال نخست دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، سیاست‌گذاری‌ها و اهداف تعیین شد و مطابق این سیاست‌ها در حال حرکتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری قم متناسب با این سیاست‌ها تعیین می‌شود، افزود: در زمینه آتش‌نشانی و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آتش‌نشانی که با جان شهروندان در ارتباط است، پیگیری‌های مطلوبی شده و فرایند‌ها در زمینه تسریع خدمات به شهروندان انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با تأکید بر اینکه کیفی سازی و ابنیه‌سازی فضای سبز در دستور کار این کمسیون قرار دارد، تصریح کرد: سیستم آبیاری و کاشت درختان مثمر در بوستان‌های سطح شهر در حال پیگیری است و بودجه لازم برای توسعه زیرساخت‌ها در بوستان‌ها مثل تقویت مجموعه‌های فرهنگی که فعالیت دارند، تعریف و پیش‌بینی‌شده است.

سبحانی ثابت با اشاره به اهمیت حراست از باغ‌های شهر قم ادامه داد: در راستای حفظ تمام باغ‌های سطح شهر درخواست تدوین شناسنامه داده شده است.

وی با بیان اینکه دفن شهیدان گمنام در بوستان‌های شهری بسیار اثرگذار بوده، اضافه کرد: به‌منظور حفظ هویت فرهنگی شهر در بوستان‌ها، پنج نقطه از سطح شهر شناسایی و شهیدان گمنام در این پنج نقطه دفن شدند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با اشاره به پروژه نقاط آب‌گرفتگی در سطح شهر عنوان کرد: در ابتدا بیش از ۲۵ نقطه در هر منطقه شهر، درگیر معضل آب‌گرفتگی بودند که پس از شناسایی،۸۰ درصد از این نقاط رفع شد.

سبحانی ثابت معیشت مردم را از اهم موضوعات دانست و گفت: سیاست‌گذاری‌های خوبی در سازمان میادین و تره‌بار شهرداری قم در حال انجام است تا بتوانیم در بازار‌ها وارد شویم و در شکست نرخ قیمت‌ها تأثیرگذار باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • سرمربی پرتغالی سپاهان شیعه شد
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • فیفا: کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران قرقیزستان را عذاب داد
  • بعضی از بازیکنان پرسپولیس، استقلالی هستند
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است