Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه علمی-تخصصی «مطالعات بازی‌های دیجیتال» با هدف توسعه پژوهش‌های تخصصی در این حوزه، در انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات تشکیل شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ایده اولیه راه‌اندازی گروه علمی-تخصصی مطالعات بازی‌های دیجیتال از سال ۱۳۹۷ در انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات مطرح شد و این گروه در نهایت دی‌ ماه سال ۱۴۰۰ تشکیل شد و کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمینه‌سازی برای خلق ساختارهای نظری و گسترش دانش پایه در حوزه بازی‌های دیجیتال، فراهم کردن بستر لازم برای تقویت و تعمیق مطالعات این حوزه، ایجاد پل ارتباطی با انجمن‌ها، موسسات و مراکز تحقیقاتی ملی و بین‌المللی فعال در این زمینه، حمایت از توسعه تحقیقات بومی در این بخش، شناسایی و شبکه‌سازی از پژوهشگران داخلی و بین‌المللی این حوزه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های پژوهشی ارکان متولی و سیاست‌گذار این بخش، برخی از اهداف تشکیل گروه مطالعات بازی‌های دیجیتال در انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات است.

همچنین با ایجاد این گروه قرار است برنامه‌هایی مانند تدوین برنامه جامع توسعه مطالعات بازی‌های دیجیتال در کشور، فراهم کردن بستر مناسب برای تدوین، ترجمه و نشر مقاله و کتاب در این حوزه، همکاری و مشارکت در برگزاری رویدادها با مراکز معتبر و مطرح آموزشی و پژوهشی این بخش، حمایت از پژوهش‌های کاربردی تقاضامحور با هدف ایجاد ارتباط موثر میان صنعت و دانشگاه و کمک به افزایش پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری مرتبط با بازی‌های دیجیتال، دنبال شود.

حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، یکی از اعضای شورای مدیریت این گروه است.

علاقه‌مندان به ارتباط با گروه مطالعات بازی‌های دیجیتال می‌توانند با استفاده از ایمیل k.g.baaazy@gmail.com در وب‌سایت انجمن با این گروه تعامل داشته باشند.

کد خبر 550048

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازی های دیجیتال بازی های دیجیتالی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات بازی دیجیتال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مطالعات بازی های دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد

 مجتبی صارمی گفت: در این راستا سرویس اینترنت پرسرعت به حدود هفت هزار و ۵۰۰ مشترک این شهر بر این بستر ارائه می‌شود.

وی امکان توسعه شبکه همراه به نسل‌های بالاتر و ایجاد زیر ساخت لازم جهت اجرای پروژه‌های شهر هوشمند را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: حداکثر سرعت اینترنت پرسرعت ADSL ۱۶ مگابیت بر ثانیه بود که با این سرویس هم اکنون امکان ارائه اینترنت پرسرعت تا حداکثر یک هزار مگابیت بر ثانیه در شهر پلدختر وجود خواهد داشت.

مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهار داشت: ۹۵ درصد پروژه شامل عملیات داکت گذاری و شوتینگ فیبر تاکنون به اتمام رسیده است و به زودی امکان واگذاری وجود خواهد داشت.

صارمی ادامه داد: دسترسی حدود ۳۰۰ هزار خانوار شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۳ به این بستر ارتباطی پر سرعت باید فراهم شود که عملیات اجرایی طرح در ۶ شهر شامل خرم آباد، دورود، ازنا، الیگودرز، الشتر و پلدختر آغاز شده و عملیات حفاری در دورود و پلدختر به اتمام رسیده است.

به گزارش ایرنا یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت دار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری است که در این راستا پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها از سال گذشته برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش آغاز شد.

پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها به منظور توسعه زیر ساخت‌ها و توازن در شبکه ثابت و همراه، با هدف پوشش ۸۰ درصدی مشترکان خانگی شهری با حداقل سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در حال انجام است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی