Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم امروز در در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس با اشاره به اینکه باید عقب‌ماندگی‌ها در حوزه مناسبات اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه جبران شود، اظهار داشت: عدم پیگیری و اجرای تفاهم‌ها، در روابط بین کشورها اثر منفی دارد و باید تلاش کنیم اگر توافقی صورت می‌گیرد حتماً عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های مهم استان در حوزه صنایع غذایی، محصولات گلخانه‌ای، خدمات فنی و مهندسی و صنایع ساختمانی، گفت: امیدواریم با تلاش و پیگیری اتاق بازرگانی و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران، در چند ماه آینده افق اجرایی خوبی برای توسعه روابط و حضور در بازار بلاروس ترسیم کنیم.
 
خرّم همچنین بر معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی بلاروس تأکید کرد و گفت: تولیدکنندگان استان آماده تأمین نیازهای بازار بلاروس هستند که در این زمینه نیازمند همکاری سفارت کشورمان هستیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار طی تماس تلفنی با مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی، بر پیگیری توافق‌نامه‌های قبلی این گروه با جمهوری بلاروس درخصوص همکاری‌های مشترک تأکید کرد.
 
محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری استان با جمهوری بلاروس، عدم شناخت کافی از ظرفیت‌ها را مهم‌ترین خلاء ارتباطی دو طرف دانست و بر ایجاد فضای مناسب برای تعامل و گفت‌وگوی اتاق‌های بازرگانی تبریز و بلاروس تأکید کرد. 

  انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: بلاروس تبریز فارس تبریز خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز تراکتور محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی عابدین خرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم

بن الطوق الماری ضمن استقبال از سرمایه گذاری در ایران گفت: روابط دو کشور باید در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت‌های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می‌دهد طرفین علاقه‌مند به توسعه روابط در تمامی حوزه‌ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است