Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی»، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان در چارچوب سفر کاری خود به بلژیک با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه، مشاور ارشد رئیس شورای اروپا در امور سیاست خارجی، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر، دبیر کل سرویس اقدامات خارجی اروپا، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور آسیای مرکزی و همچنین رئیس هیات مدیره شرکت خدمات مالی «کی‌بی‌سی بانک» این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار مقامات قزاقستان و اتحادیه اروپا هدف خود را برای توسعه روابط چند جانبه و متقابلا سودمند در تمامی زمینه‌های همکاری دوجانبه تایید کردند.

طرفین عنوان کردند: توافقنامه به امضا رسیده در مارس 2020 در مورد گسترش مشارکت و همکاری بین قزاقستان و اتحادیه اروپا مرحله کیفی جدیدی را در روابط «نورسلطان» و «بروکسل» ایجاد کرده است.

تشدید همکاری قزاقستان و اتحادیه اروپا، وضعیت فعلی در قزاقستان با در نظر گرفتن آخرین رویدادهای در این کشور و همچنین بررسی اقدامات در زمینه اجرای نتایج اولین سفر رسمی رئیس جمهور قزاقستان به بروکسل در تاریخ 25-26 نوامبر سال 2021 از موضوعات اساسی مذاکرات وزیر امور خارجه قزاقستان با شرکای اروپای خود بود.

تلئوبردی در سخنانی شرکای اروپای خود را به تفصیل در مورد وضعیت سیاسی داخلی در این کشور، عملیات ضد تروریستی انجام شده با مشارکت نیروهای حافظ صلح پیمان امنیت جمعی و روند فعلی خروج آنها از قلمرو قزاقستان مطلع کرد.

وی همچنین بر تعهد کشورش به حفظ دستاوردها و تحولات دموکراتیک طی 30 سال استقلال تاکید کرد.

در این دیدار همچنین موضوع حقوق بشر و امنیت منطقه‌ای مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

تلئوبردی در ادامه طرف مقابل را در مورد ابعاد اصلی اصلاحات سیاسی در حال اجرا در قزاقستان، مطلع کرد.

طرفین حمایت خود را از اصلاحات در مقیاس بزرگ در قزاقستان ابراز داشتند و بر اهمیت گفت‌و گوی سازنده بین این کشور و اتحادیه اروپا در مورد حاکمیت قانون و ایجاد دموکراسی برای تقویت مشارکت قزاقستان و اروپا تاکید کردند.

در جریان مذاکرات وزیر خارجه قزاقستان با مشاور ارشد رئیس شورای اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی توافقات به دست آمده در جریان سفر رئیس جمهور قزاقستان به بلژیک و مذاکرات وی با پادشاه «فیلیپ» و نخست وزیر این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جریان بحث و تبادل نظر در مورد مسائل بین المللی، تعامل در چارچوب سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و سایر ساختارهای چندجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

مسائل منطقه‌ای، از جمله وضعیت افغانستان، همکاری با کشورهای آسیای مرکزی و مدیریت منابع آب در دستور کار این مذاکرات بود.

تلئوبردی در چارچوب این سفر برای رسانه‌های اروپایی نشست مطبوعاتی برگزار و در مورد وضعیت فعلی قزاقستان و همچنین اصلاحات جدید «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور این کشور صحبت کرد.

همچنین وزیر امور خارجه قزاقستان در بروکسل با وزیر امور خارجه فرانسه گفت‌وگوی تلفنی داشت.

طرفین در جریان این تماس تلفنی با در نظر گرفتن ریاست فعلی فرانسه در شورای اتحادیه اروپا در مورد برگزاری نشست آتی شورای همکاری قزاقستان – اتحادیه اروپا در آوریل سال 2022 توافق کردند.

تلئوبردی همچنین در چارچوب این سفر کاری با مدیر اجرایی بانک «کی‌بی‌سی» دیدار و همکاری در حوزه بانکداری، مالی و تعامل با مرکز مالی بین المللی «آستانه» را بررسی کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان بلژیک وزیر امور خارجه وزیر امور خارجه قزاقستان اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا اروپا در امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با همتای اندونزیایی در بانجول

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با رتنو مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی ملاقات کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای اندونزیایی در بانجول
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم