Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-دکتر محمد حسن گلپایگانی با توجه به برودت دما در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری‌های تنفسی در صنعت پرورش طیور، بر رعایت حداکثری شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای در سالن‌های پرورش تاکید کرد.

در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه بارشی خیلی سرد در استان و احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی، مرغداران باید با مدیریت صحیح گرمایش سالن‌های مرغداری و رطوبت نسبی سالن‌ها و تهویه کافی را تامین و شرایط به وجود آمدن استرس‌های حرارتی را از بین برده و توجه داشته باشند که رعایت بهداشت و اصول قرنطینه‌ای و امنیت زیستی در واحد‌های پرورش مرغ در زمینه تردد افراد، وسایل و نهاده‌ها، شرط اصلی جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌زاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گلپایگانی ذخیره سازی دان و در اختیار داشتن سوخت جایگزین را از جمله اقدامات و تدابیر لازم برای مدیریت در زمان بحرانی اعلام کرد.

مرغداران در صورت بروز بیماری‌های تنفسی در گله‌های طیور پرورشی، مراتب باید توسط مسئولین فنی بهداشتی و یا مرغدار به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع تا اقدامات پیشگیرانه لازم بعمل آید.

با توجه به احتمال وزش باد و قطعی برق در واحد‌ها که ممکنه منجر به بروز تلفات و یا خسارت‌های احتمالی شود، لازم است متصدیان واحد‌های پرورش تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.

به گفته گلپایگانی مدیران دامپزشکی شهرستان‌ها به صورت آنکال در شبانه روز پیش رو پاسخگوی بهره برداران و مرغداران بوده و این عزیزان می‌توانند در طول شبانه روز از طریق تلفن ۱۵۱۲ سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی مشکلات خود در این زمینه با دامپزشکی مازندران در میان بگذارند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت پرورش طیور دامپزشکی مازندران دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد