Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@04:47:45 GMT

احتمال افزایش ۸۰۰ درصدی مالیات سیگار

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۳۴۹۲

احتمال افزایش ۸۰۰ درصدی مالیات سیگار

رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از احتمال افزایش ۸۰۰ درصدی مالیات سیگار در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و گفت که تولیدکنندگان توان پرداخت این مبلغ را ندارند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا تاجدار، در نشستی خبری در واکنش به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره تصویب دوباره مالیات نخی برای سیگار، گفت: تصویب مجدد مالیات نخی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بدون توجه به تجمیع عوارض و مالیات در قالب قانون دائمی ارزش افزوده و پیش بینی افزایش پنج درصدی واحد درصدی سالانه در آن که از سیزدهم دی ماه اجرایی شده قابل تامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنا بر اطلاعاتی که به دست ما رسیده، مبنای تصمیم گیری، ارائه اطلاعات یک پژوهش غیر قابل استناد و غیر قابل انتشار از سوی پیشنهاددهندگان در جلسه بوده است. البته باز هم همانند گذشته و برخلاف نص صریح قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، هیچ گونه نظر خواهی از انجمن تخصصی هنگام بررسی و تصویب آن نشده است.

به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی، این در حالی است که تولید کنندگان داخلی برند‌های ایرانی در پرداخت عوارض و مالیات مصوب فعلی با مشکلات جدی مواجه بوده و در ۹ ماهه امسال میزان تولید و فروش آن‌ها حداقل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۸۰۰ درصدی مالیات و عوارض سیگار درصورت تصویب این مصوبه، تصریح کرد: در این شرایط فقط با رونق قاچاق از تولیدکنندگان محصولات دخانی در کشور‌های همسایه از جمله امارات متحده عربی، عمان، عراق، آذربایجان و ... حمایت خواهد شد و سیگار قاچاق با نرخ‌های بسیار پایین‌تری در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

تا پیش از دی ماه امسال و اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، ردیف‌های مالیات سیگار شامل ماده ۷۳ قانون برنامه ششم که برای شرکت‌های داخل ۱۰ درصد و شرکت‌های بین‌المللی ۲۵ درصد است و همچنین ۱۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده، دو درصد حق انحصار و مالیات نخی ۲۵۰ و ۵۰۰ هزار تومانی برای برند‌های داخلی و خارجی بود. اما مقرر شده بود مالیات سیگار در قالب قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده تجمیع شود و هر سال پنج درصد به آن اضافه شود که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم بر همین اساس مالیات سیگار تعیین شده بود. اما به نظر می‌رسد حالا کمیسیون تلفیق به دنبال تغییر بودجه در این زمینه است.

تاجدار پیش‌تر در انتقاد از مالیات نخی که برای سال ۱۴۰۰ هم اعمال شده گفته بود که مالیات نخی ۵۰ درصد قیمت تمام شده کالا را شامل می‌شود، اما با توجه به اینکه حاشیه سود شرکت‌های بین‌المللی بالاست، این مالیات تأثیری در تولید آن‌ها ندارد. اما سود پایین شرکت‌های داخلی و سر به سر بودن آن، باعث می‌شود واحد‌های تولیدی داخلی توان افزایش تولید نداشته باشند.

در مقابل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات بار‌ها اعلام کرده که ایران کمترین مالیات را بر محصولات دخانی دارد و قاچاق فقط بهانه و توجیهی برای جلوگیری از افزایش مالیات و متقاعد ساختن دولت و مجلس برای عقب نشینی از تصمیماتی که می‌تواند منجر به کاهش مصرف مواد دخانی از یک طرف و به کار گیری مالیات دریافت شده برای رفاه مردم شود، است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مالیات سیگار سیگار کمیسیون تلفیق محصولات دخانی مالیات سیگار ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه تنها ۱۱ تا ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ موفق به کسب مدرک تخصصی خواهند شد، گفت: با این وجود شاهد استقبال خوب شرکت‌کنندگان هستیم و درصد افراد شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی امروز ۱۴ اردیبهشت‌ماه، در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۱۱ دوره آزمون حفظ کل و حفظ ۲۰ جز برگزار شده است.

وی افزود: آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم یک مرحله از مسیر اعطای مدرک است که مسیر سختی بوده و درصد کمی از شرکت‌کنندگان قبول می‌شوند و امسال شاهد پرشکوه‌ترین و پررونق‌ترین آزمون حفظ در تمام سال‌های گذشته هستیم .

قمی ادامه داد: تنها ۱۱ تا ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این آزمون موفق به کسب مدرک تخصصی خواهند شد با این وجود شاهد استقبال خوب شرکت‌کنندگان هستیم و درصد افراد شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: از تعداد ۱۲هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده در سراسر کشور دو سوم بانوان و یک سوم آقایان هستند و حضور شرکت‌کنندگان در این آزمون نشان دهنده دغدغه آن‌ها در موضوع حفظ است تا تراز خود را بشناسند.

وی ابراز کرد: حفظ ترتیبی با توجه به معنا و ترجمه کار مبارکی است ضمن اینکه بزرگان توصیه به حفظ موضوعی دارند؛ چراکه راه حل مسائل مهم زندگی انسان‌ها در قرآن و در دل آیات وجود دارد.

قمی اضافه کرد: حفظ موضوعی، مقدمه حفظ کل است لذا حفظ آیات کاربردی مورد تأکید بزرگان دین است و با توجه به حضور ۱۲هزار و ۵۰۰ حافظ کل کشور در این آزمون نشان از شوق و اشتیاق آنان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معرفی آزمون‌های این دوره از طریق مراکز و موسسات قرآنی است، لذا با فراهم شدن شرایط این آزمون به صورت وسیع تر با تعداد شرکت‌کنندگان بیشتری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم