Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:29:08 GMT

اجرای طرح‌های فاضلاب در دزفول اندرخم تأمین اعتبار

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۳۵۸۵

اجرای طرح‌های فاضلاب در دزفول اندرخم تأمین اعتبار

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی اسماعیل سالم صبح امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل آبفای منطقه دزفول برگزار شد، اظهار کرد: در تابستان ۱۳۹۹ با ادغام آبفا روستایی و شهری تعداد ۸۸ روستا به ما تحویل داده شد که بسیاری از این روستاها دچار مشکلاتی در زمینه تأسیسات و شبکه بودند.

وی با اشاره به افت فشار آب در کوی آزادگان افزود: برخی مخازن این منطقه با تانکر آبرسانی می‌شد که این مشکل در بسیاری از نقاط برطرف شد؛ همچنین طرح رفع انسداد خط ۸۰۰ م.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

م انتقال فاضلاب کوی آزادگان نیز اجرا شد.

مدیر آبفای منطقه دزفول از رفع مشکل افت فشار آب در مناطق ۸۶ هکتار، فرهنگ شهر، کوی پیام و کوی احسان خبر داد.

وی مرتفع کردن افت فشار آب در جنوب دزفول شامل منازل پیرامون مصلی امام علی و روستای بندبال و شهرک محمد بن جعفر، مرتفع کردن افت فشار کوی بهمن و روستای قلعه سید، تعویض و نوسازی الکتروپمپ های دو حلقه چاه تأمین آب شهر امام و تعویض الکتروپمپ های چاه‌های آب شماره یک و دو شهر صفی آباد را از جمله اقدامات انجام شده توسط آبفای منطقه دزفول عنوان کرد.

اسماعیل سالم همچنین تجهیز و نوسازی چاه تأمین آب پایگاه چهارم شکاری، حفر چاه در تأسیسات جنوب و تعویض الکتروپمپ و لوله‌های داخل چاه آب شهر منتظران را از دیگر طرح‌های اجرا شده توسط آبفای منطقه دزفول برشمرد.

وی با اشاره به قدیمی و بی کیفیت بودن پمپ‌های آب در شهر صفی آباد و دز آب و میانرود گفت: دو پمپ در شهر صفی آباد تعویض و چاه‌های آب این شهر اورهال شد ضمن اینکه علاوه بر توسعه و ارتقای شبکه آب صفی آباد رفع افت فشار آب در این شهر نیز در دستور کار است و این اقدامات در شهر امام نیز انجام شده و رفع مشکلات آب شهر میانرود نیز در دستور کار است.

اسماعیل سالم با بیان اینکه ارتقای الکتروپمپ های شناور منطقه شهیون در راستای افزایش برداشت از رودخانه دز در حال اجرا است، ادامه داد: ساکنان بخش شهیون و مرغداری‌های این منطقه تا سال گذشته مشکلات زیادی داشتند اما اکنون نه تنها مشکلات این منطقه از جمله افت فشار آب برطرف شده بلکه آب شرب سالم و در چارچوب شبکه برای اولین بار به برخی روستاهای شهیون نیز رسید.

برخورداری ساکنان سرسرباز از آب شرب بهداشتی

مدیر آبفا منطقه دزفول عنوان کرد: ساکنان منطقه محروم سرسرباز سیاه منصور به صورت غیرمجاز از شبکه آب به صورت رشته‌ای انشعاب کشیده بودند به طوری که لوله‌های آب از فاضلاب عبور می‌کرد که ۹۰ درصد طرح ساماندهی و رفع مشکلات آب این منطقه برطرف و مابقی طرح نیز در ماه جاری اجرا می‌شود تا با اجرای شبکه توزیع آب و نوسازی ۸۵۰ انشعاب خانگی همه ساکنان سرسرباز سیاه منصور از آب شرب بهداشتی بهره مند شوند.

اسماعیل سالم در ادامه یک هزار و ۴۰۰ متر توسعه شبکه آب برای انجام پروژه مسکن ملی، توسعه شبکه آب در روستای سنجر، حفر دو حلقه چاه در تصفیه خانه جنوب دزفول و تجهیز کارگاه جهت تست پمپاژ و راه اندازی، حفر یک حلقه چاه در روستای کهنک و اجرای ۹ کیلومتری خط انتقال آب مربوطه، اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب تیپ ۲۹۲ جهت جلوگیری از سرریز به رودخانه دز و احداث ساختمان اداری مجهز آبفا شهر حمزه را از جمله پروژه‌های در حال اجرای آبفای منطقه دزفول در حوزه شهری و روستایی برشمرد.

وی با اشاره به تنش آبی در شهرک صنعتی شماره دو و روستاهای سیاه منصور و مهاجرین و حسین کلولی گفت: یک حلقه چاه وارد مدار و مشکل افت فشار و کمبود آب در این مناطق برطرف شد؛ بنابراین در حال حاضر مناطق شرق دزفول با مشکل خاصی مواجه نیستند و صرفاً یک خط ۲.۵ کیلومتری مانده که بزودی اجرا می‌شود.

اسماعیل سالم یادآور شد: شمال دزفول از نظر آب مشکل چندانی ندارد اما در نظر داریم دو چاه وارد مدار شود که مجری این طرح سازمان آب و برق است؛ بنابراین ما پیگیری و مکاتبه‌های لازم را انجام خواهیم داد تا مشکلات کوی زیبا شهر برطرف شود.

۹۰ درصد طرح‌های فاضلاب دزفول اعتبار ندارند

وی در ادامه با اشاره به اجرای حدود ۴۰ درصد از طرح جامع فاضلاب شهری دزفول گفت: تا سال گذشته صرفاً یک پمپ در تصفیه خانه فاضلاب در مدار بود اما اکنون ۲۲ پمپ در مدار قرار گرفته‌اند. انتهای تصفیه خانه نیز نیازمند کلرزنی بود که یک دستگاه کلرزنی تعبیه شد.

مدیر آبفا منطقه دزفول از تعمیرات اساسی الکتروپمپ های ایستگاه پمپاژ فاضلاب شرق دزفول و اجرای ۴۰۰ متر خط جمع‌آوری فاضلاب در کوی آزادگان خبر داد و بیان کرد: پروژه‌های بسیار زیادی در حوزه فاضلاب در دزفول وجود دارد که ۹۰ درصد این طرح‌ها برای اجرا نیازمند اعتبار هستند که خواستار مساعدت مسئولان ارشد شهر و استان در راستای مساعدت مالی برای اجرای این طرح‌ها هستیم.

اسماعیل سالم یادآور شد: مشکلات آب و فاضلاب در شهرهای اقماری دزفول زیاد است اما اکیپ‌های آبفا به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی، رصد و برطرف کردن مشکلات هستند تا مشکل کم آبی و بی آبی شهروندان حتی به یک روز نیز نرسد.

کد خبر 5404698

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دزفول اعتبارات آب و فاضلاب خوزستان بارش برف بوشهر برف و کولاک کرمانشاه ویروس کرونا برف روبی سیل هرمزگان تعطیلی مدارس سیل کرمان بارش باران امداد رسانی برف و یخبندان سیلاب آبفای منطقه دزفول افت فشار آب اسماعیل سالم صفی آباد حلقه چاه شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای استان یزد، از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از آبفا یزد، داود مخلصی اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی و پیش بینی شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران برای امدادرسانی در حالت آماده به کار قرار دارند.

وی، افزود: هماهنگی‌های لازم برای آمادگی پیمانکاران بخش خصوصی برای آماده باش پرسنل و امکان بکارگیری تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات انجام شده است.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد ادامه داد: ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به مشترکین فاضلاب، بازدید از دریچه منهول‌های فاضلاب به منظور جلوگیری از پس زدگی فاضلاب، مدیریت بهره برداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب به دلیل ورود روان آب‌ها و افزایش دبی تصفیه خانه‌ها، مرمت و آسفالت کانال‌ها و مسیرهای حفاری شده، رصد مستمر وضعیت تأسیسات تأمین، تولید و انتقال آب تا پایان شرایط اضطراری، اعلام سریع گزارش هرگونه حادثه احتمالی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده شرکت آب و فاضلاب برای پیشگیری و پاسخگویی به شرایط اضطراری است.

مخلصی خاطرنشان کرد: در جلسات مدیریت بحران مقرر شد با توجه به احتمال وقوع روان‌آب در سطح شهر یزد و سیلاب در رودخانه‌های فصلی، در صورت وارد آمدن آسیب به شبکه و تأسیسات آب و فاضلاب نسبت به اعزام تیم عملیاتی واکنش سریع برای رفع حادثه با قید فوریت اقدام شود.

کد خبر 747616

دیگر خبرها

  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی