Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک گفت: در حال حاضر 14 معدن در این شهرستان فعال ، 11 معدن نیمه فعال و 3 واحد نیز تعطیل موقت شده است. .

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ امید رحمانی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان آبیک از فعالیت 14 معدن در سطح شهرستان آبیک خبر داد و گفت: پوشش بار کامیون های حمل مواد معدنی از جمله مواردی است که واحدهای معدنی ملزم به رعایت آنها هستند و از این پس مورد پایش جدی قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: فعالیت معادن تاثیر بسزایی در افزایش میزان آلودگی شهرستان آبیک دارد و تلاش می کنیم با اقدامات کنترلی بتوانیم روز به روز این آلودگی ها را کاهش دهیم.

رحمانی تصریح کرد: در حال حاضر 11 معدن در این شهرستان به صورت غیر فعال و 3 معدن به صورت موقت تعطیل شده است.

وی بیان کرد: در 9 ماهه امسال 409 مورد پایش توسط اداره محیط زیست شهرستان آبیک صورت گرفته که از این تعداد 133 مورد منجر به اخطار، 25 مورد مکاتبه و پیگیری حقوقی شده که 14 مورد از متخلفان نیز به دادگاه معرفی شده اند.

رحمانی تصریح کرد: پایش واحدهای صنعتی مستقر در کاسپین 1 و 2 به صورت ماهانه انجام می شود و در خصوص تصفیه خانه شهر آبیک نیز پیگیری های لازم انجام و مقرر شد تا زمان احداث تصفیه خانه جدید، نواقص فنی تصفیه خانه قدیمی شهر برطرف شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک با اشاره به استفاده کشاورزان از آب خروجی تصفیه خانه قدیمی شهر اظهارداشت: آب خروجی از تصفیه خانه شهر آبیک برای مصارف کشاورزی مناسب نیست و دستگاههای اجرایی از جمله شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی بایستی موضوع را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: تمامی واحدهای صنعتی موظف به ثبت خوداظهاری در سامانه محیط زیست هستند و این کار توسط واحدهای صنعتی، بخشداریها، شهرداری ها و دهیاری ها باید حداقل ماهی یک بار انجام شده و گزارش ها نیز ثبت شود که تاکنون 50 درصد افرادی که ثبت نام کرده اند اطلاعات خود را به صورت کامل وارد سامانه کرده اند.

رحمانی گفت: شهرداری های شهرهای زیاران، خاکعلی و قشلاق هم بایستی نسبت به احداث کمربند سبز اقدام کنند و در راستای توسعه فضای سبز مقرر شده جهاد کشاورزی بیش از 3 هزار اصله نهال در شهر آبیک توزیع کند و رویکرد ما این است هر شهروند آبیکی بتواند یک اصله درخت بصورت نمادین بکارد و از آن نگهداری کند.

وی گفت: سرانه فضای سبز برای هر فرد حدود 7 الی 12 متراست که با ایجاد کمربند سبز در شهرها به خصوص شهر قشلاق که در جوار دشت الله آباد قرار دارد می توان از ورود ریزگرد جلوگیری و آلودگی را کم کرد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک یادآورشد: با اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از چرای بی رویه دام در جلسه ای در دفتر امور عشایری استان با دعوت از دامداران سبک و سنگین فعال منطقه قرار شد دامداران نسبت به ثبت پلاک دامها اقدام کنند و از دامداری سنتی به سمت دامداری صنعتی پیش بروند.

این مسئول از احداث چند تصفیه خانه جدید در شهرستان آبیک نیز خبر داد و گفت: کارخانه قند که در گذشته برای پخت از «کک» استفاده می کرد، با گازسوز کردن واحد و حفظ «کک» سطح آلایندگی را کاهش داده و ساخت تصفیه خانه را نیز در دست اجرا دارد.

رحمانی ادامه داد: گاوداری های مستقر در هلال آباد خاکعلی به سمت مورآباد و مگسال نیز نسبت به احداث، بهسازی و بازسازی تصفیه خانه های خود اقدام کرده اند که تا پایان سال به اتمام می رسد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک با اشاره به انجام مه پاشی چند معدن در قسمت سنگ شکن برای جلوگیری از ایجاد گرد و خاک، تصریح کرد: خوشبختانه چند معدن نیز ملزم به ثبت خوداظهاری در سامانه محیط زیست شده اند که این کار گامی مهم در راستای جلوگیری از آلودگی هوا محسوب می شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا رسانه معدن پوشش محیط زیست کشاورزی شهرداری فضای سبز جهاد کشاورزی قند آلودگی هوا امید رحمانی محیط زیست آبیک تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور گفت: ۶۹ پروانه فعالیت و بهره برداری معدن در این شهرستان صادر شده است که از این تعداد فقط ۲۵ معدن، معادل ۴۰ درصد فعال و بقیه راکد هستند.
مسعود اکبری باقرآباد گفت: مشکل اصلی رکود در فعالیت معادن نیشابور مربوط به سرمایه در گردش است.

او افزود: لازم است تامین نقدینگی و سرمایه در گردش معادن راکد شهرستان با تسهیلات بانکی تامین شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابورگفت: معادن فعال این شهرستان شامل مس، شن، سنگ مرمر، سنگ لاشه و معادن کوچک فیروزه است.

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک