Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آلمانی در مطلبی اروپا را یک ایده بزرگ دانست که قدرت آن تنها در بیانیه‌ها و روی کاغذ است و تشکلی است که می‌خواهد اما نمی‌تواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "فوکوس" آلمان در مطلبی به ضعف اروپا و اکتفای آن ها تنها به دادن بیانیه های قدرتمندانه اشاره کرده و نوشت: "اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی اعلام کرده است که اروپا باید زبان قدرت را یاد بگیرد و "آنگلا مرکل"، صدر اعظم پیشین آلمان هم گفته بود: اروپاییان خود باید سرنوشتشان را به دست گیرند؛ اما شایستگی، توانایی و قدرت جهانی اروپا عمدتا روی کاغذ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب آمده است: هر سیاستمدار درجه سه‌ای هم این را می داند که سیاست خوب با نگاه به واقعیت آغاز می شود و عکس آن هم صادق است یعنی سیاست بد با انکار واقعیت آغاز می شود.

درخواست کشورهای اروپایی از اسرائیل برای متوقف کردن شهرک سازی در شرق بیت المقدسرکوردهای جدید اومیکرونی در اروپا/ رئیس کمیسیون اروپایی به قرنطینه رفت

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا روز گذشته با گونه هایی پف کرده در برابر نمایندگان پارلمان اروپا اعلام کرد که برای نظم جدید امنیت و ثبات در اروپا تلاش می کند. به گفته وی اروپا قدرت تعادل و قدرت آینده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم سابق آلمان هم در دوران غروب صدر اعظمی خود در مراسمی تاکید کرد که اروپاییان باید خود سرنوشتشان را در دست گیرند.

"اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی هم چندی پیش در فضایی مه آلود و با کلماتی که در آشپزخانه کارشناسان روابط عمومی او تولید شده بود اعلام کرد که اروپا باید زبان قدرت را یاد بگیرد.

اما توانایی اروپا برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی و شایستگی در این راستا تنها در دست نوشته ها و بیانیه ها دیده می شود، در حقیقت اروپا یک خواجه سیاست جهانی است؛ یک ایده بزرگ که با دکوری زیبا آراسته باشد.

نویسنده در ادامه با اشاره به ناتوانایی ها و ضعف های نظامی اروپا نوشت: اروپا می خواهد، اما نمی تواند. اروپا بدون نگهبان آمریکایی اش به ندرت جرات می کند از جلوی در خانه اش خارج شود.

زمانی که قدرت های جهانی در ژنو پشت میز نشستند تا درباره اوکراین مذاکره کنند و معاون وزیر امور خارجه آمریکا در یک طرف و معاون وزیر امور خارجه روسیه در طرفی دیگر قرار گرفتند؛ آمریکایی ها و روس ها ترجیح دادند خودشان از سیاستمداران ارشد خود حفاظت کنند و اروپاییان تنها مسئول پذیرایی بودند.

هیجان اروپاییان با توجه به تحرکات مرزی روسیه در مرزهای اوکراین قابل درک است، چرا که در حالی که حدود 100 هزار نیروی روسی یک میلیون سرباز دیگر را در آستین دارند، پرسنل نظامی عملیاتی و واقعی ناتو در اروپا در مجموع حدود 100 هزار نیرو است.

حتی در این شرایط اروپا از استقلال اقتصادی هم برخوردار نیست. از آنجایی که در اروپا افکار استراتژیک حکمفرما نیست و رویای دوستی با روسیه را در سر می پروراند، وابستگی انرژی بی نظیری به مسکو دارد. حدود 43.9 درصد از کل گاز طبیعی و 25.5 درصد از کل نفت مورد نیاز اروپا در سال 2020 از روسیه وارد شده است. تفاوت بین روسیه و اتحادیه اروپا این است که پوتین به افزایش حوزه های اعمال نفوذ فکر می کند و اروپا در کمیته ها و یافتن رویکردها سرگردان است. در کرملین تصمیم گیری می شود و در اروپا تنها حرف زده می شود. پوتین قدرت می خواهد و اروپا خواهان آرامش است.

مرد مسکو (پوتین) جاه طلبی دارد و اروپا بخصوص ترس در وجودش حاکم است. پوتین بیش از آنچه امروز دارد می خواهد و از سوی دیگر اروپا یک قدرت نوستالژیک در شرایط موجود است که خود را تحت حفاظت هسته‌ای آمریکا و با نزدیک کردن به دستگاه های خودپرداز بانک مرکزی اروپا راحت کرده است. در حالی که پوتین غوغا می کند اروپا به خود اجازه می دهد در یک چرت قدرتی-سیاسی حدودا یک دهه‌ای بماند.

در بخش پایانی این مطلب آمده است: آنچه اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی گفته است نادرست نیست و اروپا باید زبان قدرت را یاد بگیرد، اما تا اینجا تنها مانند کودکی است که فقط غرغر می کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا رئیس کمیسیون اروپایی بیانیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور در ۵ منطقه این کشور ۱۲ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است ««سیستم‌های پدافند هوایی ۱۲ پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کردند؛ پنج فروند پهپاد در منطقه بریانسک، یک فروند بر فراز استان کورسک، یک فروند بر فراز استان بلگورود، دو فروند بر فراز قلمرو استان روستوف و سه فروند هم در منطقه کراسنودار»

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه هم در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان جنوب مواضع ارزشمندتری را در اختیار گرفتند، دشمن در دونتسک متحمل شکست شد؛ کی یف قریب به ۴۰۰ نیروی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شرق مواضع ارزشمندتری را به دست آوردند، نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به ۱۱۰ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز ۹ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند، دشمن قریب ۴۱۰ پرسنل نظامی، یک تانک و یک دستگاه توپ «دانا ۲» ساخت جمهوری چک را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: طی شبانه روز گذشته سامانه های پدافند هوایی ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ بمب هدایت شونده «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6094925

دیگر خبرها

  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • پایان پوتین؟!
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت