Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@16:33:48 GMT

زمینه توسعه روابط بین ایران و ترکیه فراهم است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۴۰۸۱

زمینه توسعه روابط بین ایران و ترکیه فراهم است

چتین تانر روز پنجشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: در خصوص موضوعات گمرکی اقداماتی را دنبال خواهیم کرد و نیازمند همکاری در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: برای تثبیت و افزایش سرمایه‌گذاری هموطنانم در استان آذربایجان شرقی و ایران، امیدوار به اقدامات مثبتی برای تضمین منافع و حقوق آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
تانر از برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری در چند شهر ترکیه در سال جاری میلادی خبر داد و از آذربایجان شرقی برای شرکت در این نمایشگاه‌ها جهت معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و صنایع دستی خود، دعوت کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به اراده جدی دولت سیزدهم به ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه، گفت: ترکیه همسایه مورد احترام ماست و این ارتباط دوستانه و برادرانه به ویژه از تبریز روز به‌ روز توسعه خواهد یافت.
 
عابدین خرّم افزود: امیدوارم در دوره ماموریت شما از ظرفیت خوب استان آذربایجان شرقی برای گسترش تعاملات دو کشور، استفاده بهینه‌ای شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی به جلسه خود با سفیر ایران در آنکارا اشاره کرد و گفت: هرگونه مانع در مسیر توسعه روابط با ترکیه از میان برداشته خواهد شد؛ البته موانع موجود بسیار کم و قابل حل هستند.
 
وی از سرکنسول ترکیه در تبریز خواست تسهیل تردد اتباع ایرانی و تجار و سرمایه‌گذاران از مرز بازرگان را پیگیری کند.
 
استاندار آذربایجان شرقی از آماده بودن زیرساخت‌ها در مراکز صنعتی چون شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، منطقه ویژه اقتصادی سهلان، شهرک بعثت و نیز منطقه آزاد ارس برای سرمایه‌گذاری خبر داد و آمادگی مسئولان دولتی و بخش خصوصی آذربایجان شرقی برای تسهیل حضور سرمایه‌گذاران ترک را در استان اعلام کرد.
 
وی گفت: اجازه نخواهیم داد اندک مشکلات موجود در فرآیند جذب سرمایه‌گذاری روی هم تلنبار شده و موجب ناامیدی سرمایه‌گذاران شود.
 
خرّم همچنین خواستار نقش‌آفرینی کنسولگری ترکیه در تبریز در معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی به شهروندان آن کشور شد و گفت: با توجه به شمار زیاد گردشگرانی که از ایران به ترکیه سفر می‌کنند، تکمیل این چرخه به توسعه ارتباطات فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور دوست و همسایه کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها سرکنسولی استانداری آذربایجان شرقی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرکنسولی استانداری آذربایجان شرقی ترکیه سرکنسولی استانداری آذربایجان شرقی ترکیه استاندار آذربایجان شرقی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه برای آتش‌بس پایدار و حل مسئله در غزه فراهم است

وزیر امور خارجه گفت: اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده خود عمل کنند و به آن‌ها پایبند باشند، زمینه برای یک آتش‌بس پایدار و حل مسئله در غزه فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیر عبداللهیان امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در حاشیه نشست هیئت دولت در مورد آتش بس در غزه اظهار کرد: تصور می‌کنیم اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده خود عمل کنند و پایبند باشند همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار و حل مسئله در این منطقه فراهم است.

وی افزود: به‌طور طبیعی نتانیاهو و افراد افراطی تلاش خود را برای تداوم جنگ به کار می‌برند زیرا آتش‌بس می‌تواند به معنای بحران جدید برای آن‌ها باشد.

تکمیل می‌شود…

کد خبر 751674

دیگر خبرها

  • تبریز ظرفیت فرهنگی بی‌نظیری برای جذب سرمایه‌گذار دارد
  • برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده
  • نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران زمینه‌ را برای تبادل‌نظر ذی‌نفعان فراهم می‌کند
  • همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است/ قبل از عملیات «وعده صادق» هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود/ ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • زمینه برای آتش‌بس پایدار و حل مسئله در غزه فراهم است
  • استخرهای شنا در آذربایجان شرقی نیازمند بازسازی اساسی هستند
  • امیرعبداللهیان: زمینه برای آتش‌بس پایدار و حل مسأله در غزه فراهم است
  • تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی
  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی