Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - جو بایدن  بار دیگر از خروج نیروهای این کشور از افغانستان دفاع کرد.

جو بایدن،رئیس‌جمهور آمریکا گفت که به خاطر خروج از افغانستان که مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، عذرخواهی نخواهد کرد.

بایدن که به مناسبت یک سالگی حضور خود در کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست خبری سخنرانی می‌کرد، گفت که پس از ۲۰ سال حضور این کشور در افغانستان هیچ راه آسانی برای خروج وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن در این نشست خبری گفت: "اگر فکر می‌کنید کسی می‌تواند افغانستان را تحت یک دولت واحد متحد کند، دست خود را بلند کنید؟"

بایدن سخنان قبلی خود را تکرار کرد و گفت که افغانستان به دلیل محکمی "قبرستان امپراتوری‌ها" است و این کشور "مستعد وحدت" نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که هزینه حضور یک هفته نیروهای این کشور در افغانستان نزدیک به یک میلیارد دالر بود و هیچ امکان حل مسالمت‌آمیز وجود نداشت.

بایدن گفت: "پرسش این بود که آیا من هم‌چنان به خرج کردن آن مقدار پول در هفته در افغانستان ادامه می‌دادم؛ زیرا می‌دانستم که این ایده که بتوانم موفق شوم، به غیر از فرستادن کیسه‌های جسد بیشتر به خانه، بسیار غیرعادی بود".

رئیس‌جمهور آمریکا اما نسبت به قربانیانی که در هنگام خروج امریکا از افغانستان جان باختند، ابراز همدردی کرد. در هنگام خروج امریکا از افغانستان، یک حمله انتحاری از سوی داعش در میدان هوایی کابل اجرا شد که در اثر آن نزدیک به ۲۰۰ غیرنظامی افغان و ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شدند.

رئیس‌جمهور آمریکا، دولت دونالد ترمپ را مقصر اوضاع خواند و از عملیات تخلیه و خروج در ماه اگست دفاع کرد.

با این حال، او گفت که اگر نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج نمی‌کرد، باید نیروهای بیش‌تر می‌فرستاد.

بایدن گفت که از آن‌چه در نتیجه "بی‌کفایتی طالبان" در افغانستان رخ می‌دهد، ناراحت است، اما تأکید کرد: "تعداد زیادی از چیزها در سراسر جهان وجود دارد که ما نمی‌توانیم هر مشکلی را حل کنیم".

آمریکا پس از ۲۰ سال حضور در افغانستان در آخر ماه اگست از افغانستان خارج شد. طالبان در۱۵ همین ماه کنترول ارگ ریاست جمهوری را به دست گرفتند و اشرف غنی، رئیس دولت تحت حمایت امریکا از کشور فرار کرد.

دولت بایدن مورد انتقاد قرار گرفته است که با خروج خود از افغانستان، زمینه تسلط طالبان و سقوط حکومت سابق افغانستان را فراهم کرده است. مقام‌های امریکایی‌ بارها این اتهام‌ها را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/ ر

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن طالبان آمریکا رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در اقدامی عوام فریبانه با به تصویر کشیدن یکی از آزادشدگان از سوی گروه های مقاومت فلسطینی ادعا کرد: تا زمانی که همه گروگان ها (اسیران) مانند «ابیگل» (Abigail) که توسط (مقاومت اسلامی فلسطین) حماس از خانواده های خود جدا و نگهداری شده اند، به آغوش خانواده های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت!

رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن شرایط طاقت فرسای هزاران اسیر مظلوم فلسطینی در بند اشغالگران قدس در این خصوص مدعی شد: به آنها قول می دهم. به خانواده های آنها قول می دهم.

این در حالیست که «جو بایدن» تصویری از دیدار خود با «ابیگل» که توسط گروه های مقاومت فلسطینی آزاد شده است را در این پیام عوام فریبانه به اشتراک گذاشته است!

کد خبر 6090369

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت