Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امورخارجه هند اعلام کرد این کشور میزبان نخستین اجلاسِ مجازی هند و آسیای میانه در تاریخ ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) خواهد بود.

به گزارش برنا، از پایگاه خبری «آسیا پلاس» تاجیکستان، نخستین اجلاس هند و آسیای میانه به میزبانی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند و با حضور روسای جمهوری کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به صورت مجازی هفته آینده ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین ملاقات از این دست میان هند و کشورهای آسیای میانه در سطح رهبران کشورها خواهد بود. 

وزیر امورخارجه هند خاطرنشان کرد نخستین اجلاس هند-آسیای میانه انعکاسی از رشد مشارکت هند با کشورهای آسیای میانه به عنوان همسایگانش می باشد. 

پیش از این در سال ۲۰۱۵ «نارندرا مودی» سلسله سفرهای  تاریخی به کشورهای آسیای میانه داشت که متعاقبا منجر به همکاری های دوجانبه در سطوح بالا و کارگروه های چندجانبه شده است. 

در ادامه این گزارش آمده است شروع گفت و گوهای هند و کشورهای آسیای میانه در سطح وزیران خارجه  در سومین جلسه ای  که در دهلی از ۱۸ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱ برگزار شد ، آغاز شد. 

براساس اطلاعات وزارت امورخارجه هند حضور دبیران شورای امنیت کشورهای آسیای میانه در جلسه " گفت و گوی امنیت منطقه ای درباره افغانستان" که در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ در دهلی برگزار شده بود به رویکرد مشترک منطقه ای درباره افغانستان منجر شد. 

بدین ترتیب طی نخستین اجلاس هند و آسیای میانه قرار است رهبران کشورها به بحث و تبادل نظر پیرامون گام هایی به سوی آینده روابط طرفین در سطحی جدیدتر و بالاتر بپردازند. همچنین انتظار می رود گفت و گوها درباره مسائل منطقه ای و بین المللی به ویژه شرایط امنیتی منطقه ای نیز انجام شود. 

این اجلاس نمادی از اهمیت رهبری کشورهای آسیای میانه و هند و دستیابی به شراکتی جامع و دراز مدت در منطقه هند و آسیای میانه می باشد. 

​انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترکمنستان رشد شورای امنیت افغانستان افغانستان تاجیکستان شورای امنیت قرقیزستان آسیا کشورهای آسیای میانه هند و آسیای میانه نخستین اجلاس هند آسیای میانه منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان با اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه، سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین‌المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا
  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟