Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی بارندگی های اخیر ۶ بند بزرگ آبخیزداری و کنترل سیلاب شهرستان گراش آبگیری شد که رئیس اداره منابع طبیعی  و آبخیزداری این شهرستان پنجشنبه در این باره گفت: در بارش های چند روز اخیر ۱۱۹ میلیمتر بارندگی ثبت شده است که این موضوع موجب ذخیره بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب آب در پشت بندها و گوراب های این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر عضدی با اشاره به سرریز شدن تمامی بندهای سنگی ملاتی این شهرستان افزود: بارش مناسب باران باعث آبگیری هلالی ها در پروژه های جنگل کاری نیز شده است.

عضدی هدف از اجرای این سازه را مدیریت و کنترل روان آب های سطحی در عرصه های مرتعی دانست و اظهار کرد: اصلاح مراتع و بهبود پوشش گیاهی از جمله مزایای اجرای اینگونه پروژه ها است.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

ذخیره بیش از ۲۰۰ هزار متر مکعب آب در پروژه های آبخیزداری شهرستان نی ریز

حامد جمالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز نیز گفت: با مهار نزولات جوی در پشت سازه های آبخیزداری این شهرستان و آبگیری سیستم های پخش سیلاب، بندهای خاکی و سنگی ملاتی و دیگر سازه های آبخیزداری تحت مدیریت منابع طبیعی بیش از ۲۰۰ هزار متر مکعب آب استحصال شد.

 وی با اشاره به سرریز شدن تعدادی از سازه های آبخیزداری این شهرستان گفت: بیشترین میزان آبگیری مربوط به بند سنگی و ملاتی چاه علی هرگان و گورابهای برنجزار و ویگ بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز با اشاره به سیلابی شدن اکثر رودخانه ها در شهرستان افزود: با اطلاع رسانی های انجام گرفته و نیز نظارت و کنترل شبانه روزی بروی سازه های آبخیزداری های از حوادث احتمالی و خسارت به دامداران جلوگیری شد.

شهرستان نی ریز در حدود ۲۰۰ کیلومتری شرق شیراز واقع است.

برچسب‌ها گراش منابع طبیعی و آبخیزداری نی ریز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس سیل فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گراش منابع طبیعی و آبخیزداری نی ریز گراش منابع طبیعی و آبخیزداری نی ریز سیل فارس منابع طبیعی و آبخیزداری سازه های آبخیزداری شهرستان نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر، گفت: اکنون به صورت میانگین، ۴۲.۵ درصد از میانگین حجم آب مخازن سد‌های استان گلستان آبگیری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ایرج حیدریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر، اظهارداشت: اکنون به صورت میانگین، 42.5 درصد از میانگین حجم آب مخازن سد‌های استان گلستان آبگیری شده است.

وی افزود: پارسال در چنین روزی، میانگین آب مخازن سد‌های استان 6.3 درصد بود. ذخیره سد بوستان 62 درصد، وشمگیر 32 درصد و نگارستان نیز 60 درصد است.

به مسیر سدها نزدیک نشوید

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به رهاسازی آب سد گلستان، ادامه داد: آب سد گلستان در آستانه سرریز و از امروز، رهاسازی درحال انجام است.

وی افزود: با توجه به بارش‌های اخیر و ورود سیلاب به سد گلستان، به منظور مدیریت حجم آب مخزن سد مذکور، بخشی از آب سد از ساعت 16 امروز  رهاسازی شده است. با توجه به بارش‌های مناسب سال آبی جاری و در آستانه سرریز شدن سد، برای چهارمین مرحله در سال آبی جاری، رهاسازی آب سد انجام می‌شود.

حیدریان گفت: رهاسازی آب برای مدیریت یکپارچه منابع و مصارف بهره برداران مجاز حاشیه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است.

وی به همه مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان محترم روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود تاکید کرد: از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان خودداری کنند.

استان گلستان دارای 14 سد بزرگ مخزنی به نام‌های کوثر، شهیدچمران، بوستان، گلستان، وشمگیر، نگارستان، شهید ایمری، شهید قربانی، شهید دستغیب، کرند، دانشمند اینچه برون، آلماگل و آلاگل است.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟