Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان -   آلیسین ا. بریجز کاردرمانگر در مرکز پزشکی جان هاپکینز می‌گوید مسئله جالبی که در مورد تغییرات در خانه وجود دارد، این است که لازم نیست این تغییرات بزرگ باشند تا تأثیر بزرگی بگذارند. بریجز و کارشناسان مرکز جان‌هاپکینز ۷ نکته ارائه می‌دهند که می‌تواند شما را محافظت کند.

۱- حسگر‌های دود
این که یک حسگر دود در حمام و یکی هم در محل‌های خواب در خانه نصب کنید، بسیار ایده‌آل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راه‌پله‌های ساختمان‌ها هم در هر طبقه خوب است که یک حسگر دود وجود داشته باشد. همین‌طور اگر زیرزمین دارید در آنجا هم یک حسگر نصب کنید.

بیشتربخوانید

ترفند‌هایی برای کاربردی‌ کردن فضای ورودی خانه

۲- تشخیص دهنده منواکسیدکربن
منواکسیدکربن یک گاز بی‌رنگ، بی‌بو و بالقوه کشنده است؛ بنابراین این که قادر باشید آن را تشخیص دهید، می‌تواند نجات‌بخش زندگی‌تان باشد؛ بنابراین به‌خصوص اگر لوازم خانگی یا وسایل گرمایشی دارید که با روغن، پروپان، گاز طبیعی یا چوب کار می‌کنند، یک ردیاب منواکسیدکربن در خانه نصب کنید.

۳- کپسول‌های آتش‌نشانی
در خانه و پارکینگ یک کپسول آتش‌نشانی قابل حمل و چندمنظوره داشته باشید. بهتر است یک کپسول آتش‌نشانی کوچک هم در آشپزخانه و ماشین داشته باشید.

۴- نرده
هر جای خانه که پله دارید (راه‌پله، ورودی، زیرزمین) لازم است نرده‌های محکم داشته باشید که در هر دو طرف پله نصب شده باشند.

۵- میله
نصب کردن میله در جایی مثل حمام می‌تواند خطر زمین افتادن را کم‌تر کند. این میله‌ها را در کنار دوش یا وان نصب کنید. اما به یاد داشته باشید از میله‌هایی که با قدرت مکش به دیوار نصب می‌شوند، استفاده نکنید. به جای آن میله‌هایی را که با پیچ به دیوار نصب می‌شوند، انتخاب کنید. بهتر است که از میله‌هایی استفاده کنید که سطحشان بافت دارد و دستتان روی آن‌ها لیز نمی‌خورد.

۶- نور
اگر می‌توانید از چراغ‌های داری حسگر در هال خانه استفاده کنید. به این ترتیب دیگر لازم نیست شب‌ها یا نیمه شب‌ها خودتان روشنشان کنید و احتمالا در تاریکی زمین بخورید و با حرکت شما روشن می‌شوند. برای راهرو‌های بیرون خانه هم می‌توانید از این چراغ‌ها استفاده کنید. این کار مصرف برق را هم کم می‌کند.

۷- خطرات کف را برطرف کنید
شاید بهتر باشد فرش‌های لغزنده را که خطر زمین خوردن دارند، جمع کنید. برای پله‌های چوبی، در نظر داشته باشید که یک عاج غیرلغزنده روی لبه‌ها نصب کنید تا جلوی زمین خوردن را بگیرد و بتوانید لبه‌های پله‌ها را تشخیص دهید.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانه داری امنیت داشته باشید نصب کنید میله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات این ۱۰۴ نفر را پنهان نکنید + فیلم | به فکر امنیت ملی خود باشید

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین، قاضی دادگاه منافقین خطاب به حامیان بین المللی این گروهک تروریستی و ۱۰۴ عضو آن که در این کشورها اقامت دارند، توصیه مهمی کرد و گفت: اتهامات این افراد را از مردم خود پنهان نکنید و به فکر امنیت ملی خود باشید

کد خبر 847145 منبع: میزان برچسب‌ها خبر ویژه منافقین

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • اتهامات این ۱۰۴ نفر را پنهان نکنید + فیلم | به فکر امنیت ملی خود باشید
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند