Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - محمدعلی نیکبخت در بازدید از مزرعه خارج از فصل در جمع کشاورزان منطقه جلگه با اشاره به استعدادهای زراعی، باغی و شیلاتی منطقه گفت:با توجه شرایط مطلوب اقلیمی، جلگه قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان است و در آینده نیز با تلاش کشاورزان قطب تولید محصولات ارگانیک کشور خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با اشاره به تولید بیش‌از ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار تن محصولات زراعی گفت: از این میزان تولید، ٣۶۴ هزار تن آن به تولید انواع سبزیجات شامل پیاز، گوجه‌فرنگی، بامیه و فلفل اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امان طوقی می گوید: سهم تولید گوجه‌فرنگی در فضای باز از کل تولید سبزیجات، بیش‌از ۵٨ هزار و ٣٠٠ تن است.

او گفت: با توجه به شرایط اقلیمی سیستان و بلوچستان، سه نوبت گوجه‌فرنگی کشت و برداشت می‌شود.

به گفته طوقی  از ابتدای امسال تاکنون٢ هزار هکتار گوجه‌فرنگی در سیستان وبلوچستان کشت شده است.

او می گوید: عمده مناطق تولیدکننده گوجه‌فرنگی استان در شهرستان‌های زرآباد، چابهار، فنوج، دشتیاری، دلگان و خاش است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بدنبال استفاده از ارقام با عملکرد بالا، کیفیت و بازار پسندی بیشتر و از طرفی کشت قراردادی هستیم.

به گفته او با کشت الگویی، کشت گوجه‌فرنگی در منطقه و نتایج مطلوبی که حاصل شده برای تغییر الگوی کشت و توسعه اقتصادی گوجه‌فرنگی در منطقه با همیاری و مشارکت کشاورزان، کارخانه تولید رب گوجه و محصولات فرعی آن در منطقه با سرمایه‌گذاری این شرکت راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان سیستان و بلوچستان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام

همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو، تفاهم نامه همکاری دانشگاه شهرکرد و استانداری چهارمحال و بختیاری به امضاء رئیس دانشگاه شهرکرد و استاندار چهارمحال وبختیاری رسید.

بیشتر بخوانید

نمایش توانمندی‌های صادراتی بام ایران در تهران

یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با مدیرکل گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی درخصوص راه اندازی زنجیره ارزش راهبردی گیاهان دارویی در استان مذاکره و تفاهم نامه‌ای نیز امضاء کرد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه به منظور همکاری در تدوین زنجیره ارزش بادام، جریان‌سازی، شبکه‌سازی، کمک به ارتقاء بهره‌وری، همچنین اعلام نتایج و دستاورد‌های حاصله به کارگروه توسعه زنجیره‌‎های ارزش راهبردی استان امضاء شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر