Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار کرد: براساس برآورد اولیه مجموع خسارات سیل به بخش کشاورزی هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان است. 

سعید برخوری عصر امروز ۳۰ دی‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان با حضور وزیر کشور گفت: در سیل اخیر ۱۳۴ رشته قنات و ۸۱۰ حلقه چاه آسیب دیده اند و برخی اراضی کشاورزی از بین رفته سیل بندها نیز آسیب دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: ۶۴۰ کیلومتر جاده های بین مزارع از بین برده است و به ۱۶هزار و ۱۷۰ هکتار اراضی زراعی و ۱۷۲۰ هکتار باغات خسارت وارد شده است و همچنین دو هزار و ۲۸۸ راس دام سبک و ۳۵۰ راس دام سنگین در سیل تلف شدند.

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان بیان کرد: سیلاب در سیل ۱۲ دی‌ماه به بخش کشاورزی حدود هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان خسارت وارد کرد. 
وی تاکید کرد: اعتبار فوری برای تامین منابع آب اختصاص یابد زیر از یک هفته آینده باعات و مزارع به آبیاری نیاز دارند و اگر این مهم محقق نشود، مزارع و باغات خشک می شوند. 
برخوری افزود: باتوجه به اینکه شاهد شیوع بیماری قارچی بعد از وقوع هر سیل هستیم و با توجه به اینکه یارانه سم حذف شده لذا در این زمینه کمک کنید. 
به گزارش ایسنا، حدود ۳۵۰۰ راس دام عشایر در سیل از بین رفتند. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل بارندگي جنوب کرمان استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس