Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@16:48:22 GMT

ایران حادثه تروریستی پاکستان را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۵۱۷۵

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت حادثه تروریستی در لاهور پاکستان تاکید کرد: اینگونه اقدامات تروریستی بار دیگر ضرورت مبارزه با گروه های تروریستی را برای برقراری صلح و آرامش در منطقه، آشکارتر می سازد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب زاده» در پیامی حادثه تروریستی به وقوع پیوسته در لاهور که موجب کشته و زخمی شدن شهروندان پاکستانی گردید را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان، خانواده های ایشان و دولت دوست و برادر پاکستان تاکید کرد: اینگونه اقدامات تروریستی بار دیگر ضرورت مبارزه با گروه های تروریستی را برای برقراری صلح و آرامش در منطقه، آشکارتر می سازد».

انفجار روز پنجشنبه در بازار «انار کلی» لاهور مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان منجر به زخمی شدن دست کم ۲۰ نفر شد و دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.

نیروهای امنیتی در تحقیقات اولیه ماهیت این حادثه را بمب گذاری اعلام کرد. پلیس لاهور نیز اعلام کرد که دست کم ۲۲ نفر در انفجار بمب زخمی شدند. نیروهای امنیتی نیز محل حادثه را تحت کنترل قرار داده و درحال بررسی شواهد موجود هستند. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار امروز در شهر لاهور پاکستان را برعهده نگرفته است. در این حادثه ۲ نفر جان خود را از دست دادند و گفته می شود احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی از همگان برای حضور در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم کرد و انتخابات ۲۱ اردیبهشت را تکمله برای مجلس تحول و تکامل دانست.

به گزارش ایسنا، اسدالله بادامچیان در جلسه تبیین مواضع حزب موتلفه ادامه داد: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است که نباید در آن کوتاهی کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا و افتتاح نیروگاه و سد بزرگ جلوه‌ای از ارتباطات منطقه‌ای و رشد صنعتی ایران بود.

بادامچیان سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا را موفقیتی مهم در شرایط منطقه غرب آسیا و تحولات آن دانست و تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیای سیاسی و اقتصادی ایران و پاکستان و احساسات صمیمانه دو ملت مسلمان ارتقاء سطح همکاری‌ها و روابط مودت آمیز دو کشور،نقش موثری در تحولات منطقه خواهد داشت و در جلوگیری از توطئه‌های در نقاب مذهب در پاکستان و ایجاد اختلال در روابط دو ملت،اثر قطعی خواهد داشت.

بادامچیان درباره سریلانکا نیز گفت: افتتاح سد و نیروگاه مهم توسط متخصصان ایران پیروزی بزرگی برای ملت سریلانکا در توسعه اقتصادی و برای ایران در پیشرفت چشمگیر صنعتی است و قدرت و توانایی نیروهای تخصص یافته ایران را اعلام می‌دارد که کاری که غربی‌ها نتوانستند یا نخواستند برای این کشور انجام دهند، ایران به بهترین وجه و پیشرفته‌ترین صنعت به آن ملت اهدا کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین گفت: ایران تا قبل از پیروزی انقلاب،امکان سدسازی نداشت ولی اکنون فراتر از ایران در ۲۰ کشور جهان به ارائه خدمات مهندسی و صنعتی ممتاز اقدام کرده است.بادامچیان در بخش دیگری از سخنان خود درباره ادامه جنایات رژیم کودکش صهیونیست اظهار داشت: رژیم صهیونیستی کاملاً فرومانده و جنون حاکی از این شکست‌ها آنها را به دیوانگی، قتل عام و کشتار و ویرانگری رسانده و مدعیان دروغین حقوق بشر و صلح و مدنیت را رسوا کرده است.

وی افزود: هرچه این جنگ طول بکشد، غرب در منجلاب بیشتر فرو رفته و به فروپاشی و سقوط نزدیک‌تر می‌شود و بر قدرت و استقامت نیروهای مقاومت اسلامی افزوده می‌شود.

بادامچیان ادامه داد: امروز اسرائیل موجب افزایش نفرت جهانی از آمریکا و اروپای حامی آن است و دیگر سودی برای غرب استعماری ندارد. سران غرب نیز در شکست روز افزون در صحنه بین المللی حیران و سرگردان مانده‌اند که چه کنند؟

وی اضافه کرد: آنها طرح دو کشور در فلسطین را مطرح می‌کنند و رای می‌دهند و آمریکا آن را وتو می‌کند. آتش بس در غزه طرح می‌شود وتو می‌کنند و بعد آمریکا با نهایت حماقت به اوکراین در حال فروریزی و رژیم صهیونیستی در حال سقوط وام می‌دهد و خشم مردم جهان را تشدید می‌کند.

بادامچیان انتخابات روسیه را در حین جنگ اوکراین، پیروزی جدیدی برای پوتین دانست.

دبیرکل حزب موتلفه درباره اختصاص ۹۶ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین و اسرائیل و تایوان،آن را ریختن دلارها به زباله دانی دانست زیرا شکست اوکراین قطعی شده و اسرائیل در حال فروپاشی است و جنون جنایت، آن را محکوم به فنا کرده است و در تایوان هم آسیب آمریکا بیش از چین است.

بادامچیان در پایان سالروز شهادت آیت الله شهید مطهری،عضو موثر شورای روحانیت مؤتلفه اسلامی و خاطره آن شهید راه اسلام خالص را گرامی داشت و به فرهنگیان و معلمان کشور روزشان را تبریک گفت.دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تبریک روز کارگر به همه کارگران، از مسئولین خواست که در اجرای رهنمودهای امام خامنه‌ای در دیدارشان با کارگران، برنامه ویژه‌ای را برای گام دوم طراحی و اجرا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • دو کشته و زخمی در سانحه رانندگی محور زرند به رفسنجان
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته