Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@01:03:03 GMT

کرونا موش ها را آلوده می کند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۵۶۸۲

کرونا موش ها را آلوده می کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این مطالعه که در مجله‌ "Viruses" منتشر شده است نشان می‌دهد که نوع آلفای ویروس که اولین بار در بریتانیا شناسایی شد و نوع بتای آن که در آفریقای جنوبی کشف شد می‌تواند در ریه موش‌ها تکثیر شود در حالی که نوع اولیه ویروس سارس-کوو-۲ قادر به انجام این کار نبود.

به گزارش ساینس‌دیلی‌، "موکش کومار" (Mukesh Kumar)، ویروس شناس و متخصص ایمنی که این مطالعه را رهبری کرده است می‌گوید: این تکامل ویروس بدان معناست که اکنون موش‌های آزمایشگاهی معمولی مدل‌های مفیدی برای محققان هستند تا ویروس را بهتر درک کنند و اثرات طولانی مدت آن را دریابند و همچنین درمان‌های بالقوه را آزمایش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کومار افزود: این نتایج همچنین پتانسیل تکثیر و جهش ویروس را در جوندگانی که اغلب در مجاورت ساکنان شهرها زندگی می‌کنند، نشان می‌دهد.

کومار گفت: این ویروس اکنون می‌تواند گونه‌های حیوانی را بسیار راحت تر از گذشته آلوده کند. بنابراین نگرانی‌ها در مورد خفاش‌ها، جوندگان و سایر حیوانات وحشی افزایش می‌یابد. ممکن است جهش خطرناک دیگری در حیوانات اتفاق بیفتد و در نهایت به انسان‌ها بپرد.

کومار خاطرنشان کرد که بسیاری از حیوانات علائم عفونت را نشان نمی‌دهند یا علائم کمی نشان می‌دهند.

کارشناسان و محققان بهداشت عمومی به طور کلی باور دارند که حیوانات وحشی و حیوانات خانگی احتمالا ویروس را از افراد یا حیوانات دیگر دریافت کرده‌اند و می‌گویند خطر انتقال از این حیوانات به انسان کم است.

اعضای تیم کومار دریافتند که نوع بتا نسبت به نوع آلفا بیشتر قادر به آلوده کردن موش‌ها است و بار ویروسی بالاتری در ریه‌ها ایجاد می‌کند. محققان همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که آیا موش ها می توانند به انواع دلتا و اومیکرون آلوده شوند یا خیر.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حیوانات خانگی محیط زیست موش آلودگی ویروس کرونا کرونا کووید ۱۹ موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه نادر و زیبای شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری | ویدئو

دریافت 488 KB

به گزارش همشهری آنلاین، با جانمایی یک دوربین مقابل آشیانه این لک‌لک‌ها صحنه این شادی به ثبت رسیده که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

منبع:‌خبرفوری

کد خبر 848420 منبع: مشرق برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم حیوانات - پرندگان

دیگر خبرها

  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • صحنه نادر و زیبای شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری | ویدئو
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ